KURZUS: Vállalkozások szervezése és irányítása II.

MODUL: II. modul: A külső környezet elemzése

Modulzáró feladatok (II. modul)

1. Jelölje meg a külső környezettel kapcsolatos igaz állításokat!
Külső környezetet jelent a társadalom és a piac minden eleme.
Gazdasági környezettel szükségtelen a rendszeres foglalkozás.
Az inflációs hatás automatikusan a vevőre átterhelhető.
A társadalmi környezettől a vállalkozás nem függetlenítheti magát.
2. Jelölje meg a gazdasági környezettel kapcsolatos hamis állításokat!
Törvények, jogszabályok követését meg kell oldani.
Kormányzati kutatási programokhoz megkell kísérelni csatlakozni.
Infláció kezelést meg kell oldani.
Devizaárfolyamok figyelése, hatásainak optimalizálása kívánatos.
3. Jelölje meg a társadalmi környezettel kapcsolatos igaz állításokat!
A vevő kultúráját, értékrendjét figyelembe kell venni.
Kérdőíves felméréssel a vevő társadalmi beállítottsága elemezhetővé válik.
Vállalkozásnak törekedni kell az európai integrációba történő bekapcsolódásra.
Adó jogszabályok hatását optimalizálni kell.
4. Jelölje meg a technológiai igénnyel kapcsolatos hamis állításokat!
Iparági technológiai elvárások helyi utasítással felül írhatóak.
Iparági technológiai előírásokat be kell tartani.
Külső környezet hatásai általában közvetlenül jelentkeznek.
Vevő lobbyerejével, érdekérvényesítő képességével foglalkozni kell.
5. Jelölje meg az iparági versenykörnyezettel kapcsolatos igaz állításokat!
Az iparág szerkezete függ a szereplők alkuerejétől.
Vállalkozás során tisztázni kell a cél iparágat.
Az iparág vonzerejét a piacának jellege nem befolyásolja.
Az ideális iparágban a szereplők nyereségessége változó.
6. Jelölje meg a versenyelemzéssel kapcsolatos hamis állításokat!
A termék vagy szolgáltatás teljesítmény viszonya a konkurenséhez lényegtelen.
Működés során a kielégítő fedezet megszerzésére kell törekedni.
Reklámmal a fedezet mértéke javítható.
A versenytársak tudásszintje sok esetben lényegtelen.
7. Jelölje meg a vevők alkuerővel kapcsolatos igaz állításokat!
Vevők az egyszerű kérdésekre tudnak válaszolni.
Igényfelmérés esetén a rávezetős kérdések növelik a pontosságot.
Vevői mélyinterjútól pontos válaszok várhatóak.
Sok esetben kiderül, hogy termékeink iránti kereslet nagyobb, mint azt feltételezhettük.