KURZUS: Vállalkozások szervezése és irányítása II.
MODUL: IV. modul: Üzleti terv elkészítése
7. lecke: Induló vállalkozás marketing terve
Tanulási útmutató Tevékenység Olvassa el figyelmesen a jegyzet 137-152. oldalán található tananyagot. Olvassa át a jegyzet 153-173. oldal található esettanulmányt. Ismerje és tudja értelmezni a leckéhez tartozó fontos fogalmakat, összefüggéseket. (Javasoljuk, hogy írja le ezek meghatározásait jegyzetfüzetébe, tanulja meg, és tudja példákhoz kötni azokat.) Marketingterv kérdéskörei: Célpiac (kinek?) Végtermék paletta meghatározása (mit?) Piaci árak meghatározása / megajánlása, árpolitika (milyen áron?) Termék forgalmazás területi meghatározása (hol?) Eladási forgalom növekedésére irányuló intézkedések, promóció (hogyan érjük el, hogyan szólítsuk meg a vevőinket?) Üzletláncok és hatásuk Piaci szegmens Jövedelmezőség Versenytényezők Vevő fogyasztási profilja Vevő jellemzők Réspiac Járulékos szolgáltatás Márkatermék / impulzus termék Tanulás során gondolja végig, hogy a piacon naponta történnek előre nem látható változások; A piaci kihívások kezelése, az üzleti kockázat csökkentésének a lehetséges segítése. Tudja, hogy mi módon történik a vevők megszólítása, ismerje a termék forgalom növelésének módszereit. Ismerje a piac értékelése alapján az üzletmenet szakadatlan javításának módját. Ismerje fel a piaci hiányosságokra utaló jeleket, és tudja, hogy mit kell tenni a piaci hátrány kialakulásának megelőzése érdekében. Tudja, hogy milyen előnyöket jelent a promóciós eszközök szakadatlan alkalmazása. Követelmények Ön akkor sajátította el megfelelően a tananyagot, ha képes
definiálni a tevékenységeknél felsorolt fogalmakat, választ adni az alábbi kérdésekre: hogyan, milyen szempontok alapján határozhatjuk meg a vállalkozásunk elsődleges célcsoportját? Hogyan írhatjuk le az ideális vevő profilját, és ez hogy illeszkedik a 4P modellhez? A termékeket és szolgáltatásokat mi alapján lehet (négy) kategóriákba sorolni? Mi jellemzi az árazási módszereket? A költségalapú-, keresletalapú-, versenytársalapú-, behatoló-, lefölöző árazásokat? Milyen szempontok alapján történik az induló vállalkozás elhelyezése? Mi jellemzi a promóciós (eladás-ösztönzési) eszközök közvetlen illetve közvetett módjait?
Önellenőrző kérdések és feladatok 1. Jelölje meg az alábbi állítások közül melyik igaz, melyik hamis!
A vevő fogyasztási szokásainak megismerése alapvetően fontos. válasszon igaz hamis Háztartásokban a termék független a vételi döntéshozótól. válasszon igaz hamis A terméknek a vevői célcsoport igényeit kell, hogy megtestesítse. válasszon igaz hamis A termékrendelés felvétel sokfélségét kell biztosítani. válasszon igaz hamis
2. Az alábbi állítások közül melyik igaz?
3. Az alábbi állítások közül melyik igaz, melyik hamis?
A vevők viszonyát a termékünkhöz folyamatosan mérni kell. válasszon igaz hamis A márkahűség kiépítésének nincsenek sajátos költségei. válasszon igaz hamis A konkurens termék piaci figyelése szükségtelen, mert a saját üzleti hitünket kell követni. válasszon igaz hamis