KURZUS: Vállalkozások szervezése és irányítása II.

MODUL: IV. modul: Üzleti terv elkészítése

7. lecke: Induló vállalkozás marketing terve

Tanulási útmutató
Tevékenység
  • Olvassa el figyelmesen a jegyzet 137-152. oldalán található tananyagot.
  • Olvassa át a jegyzet 153-173. oldal található esettanulmányt.
  • Ismerje és tudja értelmezni a leckéhez tartozó fontos fogalmakat, összefüggéseket.
    (Javasoljuk, hogy írja le ezek meghatározásait jegyzetfüzetébe, tanulja meg, és tudja példákhoz kötni azokat.)
    • Marketingterv kérdéskörei:
      • Célpiac (kinek?)
      • Végtermék paletta meghatározása (mit?)
      • Piaci árak meghatározása / megajánlása, árpolitika (milyen áron?)
      • Termék forgalmazás területi meghatározása (hol?)
      • Eladási forgalom növekedésére irányuló intézkedések, promóció (hogyan érjük el, hogyan szólítsuk meg a vevőinket?)
    • Üzletláncok és hatásuk
    • Piaci szegmens
    • Jövedelmezőség
    • Versenytényezők
    • Vevő fogyasztási profilja
    • Vevő jellemzők
    • Réspiac
    • Járulékos szolgáltatás
    • Márkatermék / impulzus termék
  • Tanulás során gondolja végig, hogy a piacon naponta történnek előre nem látható változások;
    • A piaci kihívások kezelése, az üzleti kockázat csökkentésének a lehetséges segítése.
  • Tudja, hogy mi módon történik a vevők megszólítása, ismerje a termék forgalom növelésének módszereit.
  • Ismerje a piac értékelése alapján az üzletmenet szakadatlan javításának módját.
  • Ismerje fel a piaci hiányosságokra utaló jeleket, és tudja, hogy mit kell tenni a piaci hátrány kialakulásának megelőzése érdekében.
  • Tudja, hogy milyen előnyöket jelent a promóciós eszközök szakadatlan alkalmazása.
Követelmények

Ön akkor sajátította el megfelelően a tananyagot, ha képes

  • definiálni a tevékenységeknél felsorolt fogalmakat,
  • választ adni az alábbi kérdésekre:
    • hogyan, milyen szempontok alapján határozhatjuk meg a vállalkozásunk elsődleges célcsoportját?
    • Hogyan írhatjuk le az ideális vevő profilját, és ez hogy illeszkedik a 4P modellhez?
    • A termékeket és szolgáltatásokat mi alapján lehet (négy) kategóriákba sorolni?
    • Mi jellemzi az árazási módszereket?
      • A költségalapú-, keresletalapú-, versenytársalapú-, behatoló-, lefölöző árazásokat?
    • Milyen szempontok alapján történik az induló vállalkozás elhelyezése?
    • Mi jellemzi a promóciós (eladás-ösztönzési) eszközök közvetlen illetve közvetett módjait?
Önellenőrző kérdések és feladatok
1. Jelölje meg az alábbi állítások közül melyik igaz, melyik hamis!
A vevő fogyasztási szokásainak megismerése alapvetően fontos.
Háztartásokban a termék független a vételi döntéshozótól.
A terméknek a vevői célcsoport igényeit kell, hogy megtestesítse.
A termékrendelés felvétel sokfélségét kell biztosítani.
2. Az alábbi állítások közül melyik igaz?
A termékértékesítés járulékos szolgáltatásokkal nem növelhető.
Az innovatív termékek esetében erőforrás oldali megalapozottság kell.
Az impulzus termékek jól megkülönböztethetőek.
3. Az alábbi állítások közül melyik igaz, melyik hamis?
A vevők viszonyát a termékünkhöz folyamatosan mérni kell.
A márkahűség kiépítésének nincsenek sajátos költségei.
A konkurens termék piaci figyelése szükségtelen, mert a saját üzleti hitünket kell követni.