KURZUS: Stratégiai menedzsment

MODUL: IV. modul: Stratégiai és változásvezetési akciók menedzsmentje

Modulzáró kérdések a IV. modulhoz

1. A felsorolásból válassza ki, hogy melyik folyamatnál jelenik meg a normák meghatározása!
a) Minőségkövetés
b) Monitoring
c) Kockázatkövetés
d) Korrigálás
2. Rendelje az akciótípusokhoz a lehetséges példákat!

Típus:
1: Beruházási
2: Kutatás és Fejlesztési
3: Piacfejlesztési
4: Piaci terjeszkedési
5: Szervezetfejlesztési

Példák:
meglévő fogyasztói kör körében az értékesítés fokozása
meglévő kapacitások bővítése, felújítása
meglévő termék/technológia továbbfejlesztése
működési folyamatok átalakítása, továbbképzések
új létesítmény létrehozása
új piacok, új szegmensek feltérképezése és penetráció
új termék illetve technológia kifejlesztése és bevezetése

3. Jelölje meg, a mondat egyetlen helyes befejezését!
A stratégiai akciómenedzsment...
a) egy könyvből is megtanulható menedzsment módszertan.
b) veleszületett készség: valaki vagy rendelkezik vele, vagy nem.
c) tanulható, azonban csak sok gyakorlással sajátítható el készségszinten.
d) sikere kizárólag a személyes erőfeszítésen múlik.
4. Válassza ki, hogy mennyiségi mutatók! Az összes jó megoldást jelölje meg!
a) Hozzáférés új piacokhoz
b) CSR népszerűsítése
c) Tanulmányi eredmények
d) Újonnan betanított partnerek száma
5. Válassza ki az összes jó választ, hogy melyik állítás NEM igaz a kockázatokra?
a) A kockázatok olyan események vagy körülmények, amelyek pozitív vagy negatív hatással lehetnek az akcióeredményre.
b) A kockázatok olyan események vagy körülmények, amelyek csak negatív hatással lehetnek az akcióeredményre
c) A kockázatok olyan események vagy körülmények, amelyek csak pozitív hatással lehetnek az akcióeredményre
d) A kockázatokat kezelni szükséges.
6. Döntse el, hogy az állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
Az akcióeredmény sikeres megítélésének elégséges feltétele, ha stratégiai akció definiálásakor a célok mellé mérhető eredményeket és hatásokat rendeltünk.
A stratégiai akciócsapaton belüli operatív irányítás, koordináció, valamint információ megosztás érdekében heti gyakoriságú értekezletek tartása javasolt.
7. Csoportosítsa a pénzügy és a folyamatok nézőpontokhoz tartozó célokat!

P: pénzügy
F: folyamatok

Árbevétel növelése a stratégiai szegmensekben
Beszállítók versenyeztetése
Értéklánc integráció
Marketing erősítése
Nyereséges működés

8. Jelölje be a helyes befejezést!
A fókuszcsoport egy adott téma, illetve témacsoport...
a) kvantitatív értékelését segíti elő.
b) strukturált megbeszélésére szolgál.
c) csapatépítő szakasza.
d) hírverésének eszköze.
9. Írja be a mezőbe, hogy hány potenciális kommunikációs kapcsolat létezik egy 3 fős projektcsapaton belül?

10. Jelölje be az összes igaz állítást!
a) A stratégiai akcióeredmény átadását követően ugyan a szervezetnek már önállóan kell működnie és a stratégiai akciócsapat fokozatosan ugyan, de leválik a rendszerről.
b) A stratégiai akció menedzsereknek, nagy figyelmet kell szentelniük az érintettek a stratégiai akció által előidézett változások melletti elkötelezettségének biztosítására
c) A külső kommunikáció célja, hogy a stratégiai akció céljáról, tartalmáról és eredményeiről a külvilág is értesüljön.
d) A költséghaszon elemzés alapján indokolt minőség csökkentésével csak a stratégiai akció sikerességét, de átvételét nem kockáztathatjuk.