KURZUS: Marketing

MODUL: II. modul: Vásárlói magatartás, marketingkutatás és STP

Modulzáró kérdések

1. Válassza ki a felsoroltakból a fogyasztóra ható társadalmi tényezőket!
csoportok és környezeti háló
szubkultúra
személyiség és öntudat
percepció
család
státusz
 1 pont 
2. Melyik állítás igaz?
Az életívmarketing társadalmi státusz alapján definiál fogyasztói csoportokat.
A családi életciklus modellje alapján eltérő fogyasztói magatartással definiált csoportokat kapunk.
A diszkrecionális jövedelem tartalmazza a luxusra, vagy a megtakarításra fordítható kiadásokat.
A foglalkozás és a jövedelem egymással szorosan összefüggő tényező.
 1 pont 
3. Válassza ki a felsoroltakból a tanulás helyesen definiált tényezőit!
szelektív figyelem: amikor csak arra figyelünk, ami minket érdekel
asszociáció: amikor két esemény között térben és időben kapcsolat jön létre.
motiváció: a tevékenység végeredménye nyújt egy bizonyos fokú elégedettséget, és ez az érzés motiválja a fogyasztót.
megerősítés: amikor információkat gyűjtünk a referenciacsoportoktól a döntés elősegítése érdekében.
 1 pont 
4. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A reciprocitás esetében a fogyasztási piacon megjelent közvetlen kereslet, a "technológiai sor" adta keretek között, generálja a szervezeti piacon megjelenő keresletet.
A Buying Center a szervezeti piacra jellemző döntéshozatali fórum.
A szervezeti vásárlókra hatást gyakorló tényezőket írja le az ún. Webster-Wind modell
 1 pont 
5. Jelölje be a beszerzési központban a beszerzési szerepkörök vonatkozásán igaz állításokat!
Az ún. ajtónállók a Buying Center belső információs folyamatait ellenőrzik, a döntési szakaszt előkészítik, esetlegesen megakadályozzák az információ eljutását a döntéshozókhoz.
Az ún. ajtónállók azok akik megvásárolják a terméket.
Közvetett beszerzés esetén az üzleti vevők sokszor közvetlenül a termelőtől szerzik be a szükséges árukat. A közvetlen beszerzés ellenére általában hosszú/hosszabb a beszerzési idő.
Tagja lehet minden olyan egyén, vagy csoport, akik részt vesznek a beszerzési és döntési folyamatban, céljaik közösek és közösen viselik a döntés kockázatát is.
 1 pont 
6. Melyik állításokkal ért egyet olvasmányai alapján?
A technikai specifikáció a termék működését írja le a felhasználó szemszögéből. A termékek és szolgáltatások működését ismerteti, követelményeket határoz meg.
Napjainkban mind az offline mind az online kereskedelemben "megjelenni és terjedni" látszik a smart commerce kereskedelem (intelligens kereskedelem) is.
Az üzleti marketing olyan folyamat, amely a szállítók adottságait és az üzleti fogyasztók elvárt eredményeit kombinálja egymással. Gyakorlatilag ez értékteremtést jelent az üzleti fogyasztók számára.
Az fogyasztói piac minden olyan szervezetet magába foglal, amely termékeket és szolgáltatásokat vásárol saját termékének és szolgáltatásának előállításához.
 1 pont 
7. Párosítsa az alábbi példákat a kutatási típusokkal!

piaci jellemzők kutatása
előrejelzés
kommunikációs kutatás
üzleti trendek vizsgálata
szegmentációs kutatás
piaci részesedés vizsgálat

A. problémafeltáró kutatás
B. problémamegoldó kutatás

 1 pont 
8. Válassza ki a felsoroltakból a kétkimenetelű skála jellemzőit!
fontos információkat ad az érzelmek erősségéről
a válaszlehetőségek nem feltétlenül különíthetőek el
válaszadásra kényszerít
könnyű a választás
 1 pont 
9. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A piaci részesedés a ténylegesen realizált értékesítést mutatja be egy évre vetítve a termékkategóriára vonatkoztatva.
Piaci mutatószámok a piaci értékesítés, a piaci volumen és a piaci részesedés.
Piaci penetráció alapján kiszámítható a piac telítettsége.
Piac telítettsége esetén a kereslet növelése úgy érhető el, ha a fogyasztó a termékből többet birtokol.
 1 pont 
10. Válassza ki az alábbiak közül a hatékony szegmentálás helyesen definiált kritériumait!
legyen mérete, vásárlóereje legyen mérhető
legyen markáns, mindenki számára könnyen azonosítható
legyen elérhető, azaz pontosan tudjuk, hogy kik tartoznak a szegmensbe
legyen kezelhető, azaz legyen a marketing programok segítségével kiszolgálható
 1 pont