KURZUS: Marketing

MODUL: Modul: Előszó

Előszó - Tanulási útmutató

Eddigi tanulmányai során egy-két tantárgy keretében (pl. Vállalatgazdaságtan) már találkozott a marketinggel egy előadás vagy fejezet erejéig. Ez a tantárgy a marketing ismeretek elméleti alapjait és azok gyakorlati alkalmazását mutatja be. Napjainkban a tudatos marketing tevékenység nélkülözhetetlen a vállalatok sikeres működéséhez.

A tantárgy célja, hogy bevezesse a hallgatókat a marketing fogalmainak és eszköztárának megismerésébe, segítse annak elsajátításában és a marketing-szemléletmód, valamint a vevőközpontú gondolkodás kialakításában.

A tananyag korszerű, alapvető elméleti és gyakorlati marketingismereteket foglal magában. A tananyag összeállításához feldolgoztuk az aktuális hazai és nemzetközi marketing szakirodalmat.

A tananyag 12 marketingtémakört feldolgozó leckéből áll, ami 4 nagyobb egységre, modulra osztható fel (3-4-2-3-as tagolásban).

Az első modul, amely 3 leckéből áll, a marketing fontosságára világít rá és a marketing alapfogalmait, a piaci környezet, a verseny elemeit valamint a legfontosabb stratégiai kérdéseket mutatja be.

Vásárlói magatartással a második modul két leckéje foglalkozik. Ez a modul a marketingdöntésekhez szükséges információk kutatási módszereit is tárgyalja. A megszerzett információ hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat kiváló piaci ajánlatot hozzon létre vevőinek. A jó marketinges képes erőfeszítéseit a vállalat számára legfontosabb fogyasztói szegmensekre irányítani. Ennek megvalósításában segít az STP stratégia elemeinek (szegmentálás, célpiacválasztás, pozicionálás) megismerése, ami a modul utolsó leckéjében olvasható.

A harmadik és a negyedik modul leckéi a stratégiából levezethető marketing taktikát mutatják be a 4P koncepció alapján. Először olyan kérdésekre adnak választ, hogy milyen termékeket, márkát, szolgáltatásokat állítson elő és értékesítsen a vállalat. Majd a termékkínálatra vonatkozó árpolitikai döntések jelennek meg. A negyedik modul két leckéje pedig áttekintést nyújt arra vonatkozóan, hogy a szervezet milyen csatornákon juttassa el piaci ajánlatát a vevőkhöz, és milyen promóciós eszközöket alkalmazzon annak népszerűsítésére és a vásárlási hajlandóság ösztönzésére.

Először olvassa el a tananyag teljes fejezetét az ott szereplő ábrákkal és gyakorlati példákkal együtt. A tankönyvben látható ábrák nagyon hasznosak, az adott leckében tárgyalt új fogalmak, koncepciók megértését és kapcsolatrendszerének megismerését teszik lehetővé. Jegyzetelje ki a szövegben félkövérrel jelölt fogalmak jelentését, majd ezt követően a Tevékenységek menüpontban megadottak szerint készítsen vázlatot. Amennyiben követi az utasításokat, képes lesz a követelmények teljesítésére. A felkészüléshez kellő segítséget nyújt a lecke és a modulzáró kérdések mennyisége és mélysége. Kérdéseivel forduljon tutorához.