KURZUS: Marketing
MODUL: II. modul: Vásárlói magatartás, marketingkutatás és STP
7. lecke: STP marketing
Tanulási útmutató | ||||||||||||||||
A lecke tartalmi összefoglalója | ||||||||||||||||
Ismerve már a vevőket a piacon, legyen az egyéni, vagy szervezeti; információkat gyűjtve a vállalatot körülvevő környezetről, a következő lépés segítségével a vállalat eléri a kívánt pozícióját. Az STP marketing segítségével, amely a szegmentálás, célcsoport meghatározása és pozícionálás témakörét foglalja magába, a vállalat megtalálja a helyét. Feltérképezi a fogyasztókat, megtalálja azokat az ismérveket, amelyek számára relevánsak; kiválasztja a számára követendő stratégiát, és végeredményül pozícionálja magát. Ez bár egy hosszadalmas folyamat, mindenképpen növeli a piaci megjelenés hatékonyságát, és ezáltal segíti a vállalatot a jövedelmezőség elérésében. | ||||||||||||||||
Kulcsfogalmak | ||||||||||||||||
STP marketing, piaci potenciál, piaci volumen, piaci részesedés, piaci penetráció, szükséglet, igény, kereslet, homogén kereslet, szóródó kereslet, gócponti kereslet, személyre szabható termékek, szegmentálás, szegmentációs ismérv, szociodemográfiai ismérv, pszichográfiai ismérv, magatartási ismérv, médiahasználathoz kötődő jellemzők, földrajzi jellemzők, vásárlói szerepkörök, generációs marketing, vásárlóerő, ESOMAR, Az ESOMAR társadalmi kategóriák tartalma, márkahűség, erősen márkahű, márkaváltogató, márkaelhagyó, csapongó, rezervációs ár, kis termékhasználó, közepes termékhasználó, nagy termékhasználó, termékhasználat alapján képzett csoportok, médiahasználathoz kötődő jellemzők, hatékony szegmentálás kritériumai, célcsoportképzés, differenciálatlan stratégia, differenciált stratégia, koncentrált stratégia, rés (niche) stratégia, vámszedő stratégia, speciális készségek, speciális piac, pozícionálás, hasonlósági jegyek, megkülönböztető jegyek, versenyelőny, versenyelőny jellemzői, szükséges információk köre, észlelési térkép, pozícionálás alapjának meghatározása | ||||||||||||||||
Tevékenységek | ||||||||||||||||
A lecke tanulása során kövesse az alábbi utasításokat, amelyek segítségével képes lesz a követelmények teljesítésére. | ||||||||||||||||
Javasoljuk, hogy a tanulás során használjon jegyzetfüzetet, és rögzítse az egyes leckéknél tanultakat, azaz készítsen vázlatot. A felkészüléshez kellő segítséget nyújt a lecke és modulzáró kérdések mennyisége és mélysége. Kérdéseivel forduljon tutorához. | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Követelmények | ||||||||||||||||
A leckét akkor sikerült megfelelően elsajátítania, ha Ön képes a következőkre. | ||||||||||||||||
|
Önellenőrző kérdések | ||||||||||||
1. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
![]() | ||||||||||||
2. Párosítsa a piaci mutatószámokat a hozzá tartozó megállapításokkal! Írja be a betűket (A...D) a megfelelő helyre! piaci potenciál ![]() | ||||||||||||
3. Melyik állítás igaz?
![]() | ||||||||||||
4. Egészítse ki az alábbi mondatokat a megfelelő kifejezéshez tartozó betűvel! kereslet esetén a termékek és a szolgáltatások személyre szabása a megoldás. ![]() | ||||||||||||
5. Válassza ki a felsoroltakból a szociodemográfiai tényezőket!
![]() | ||||||||||||
6. Melyik állítás hamis?
![]() | ||||||||||||
7. Válassza ki az igaz állításokat!
![]() | ||||||||||||
8. Párosítsa célcsoportképzés lehetőségeit a feltételekkel! Írja be a betűket (A...D) a megfelelő helyre! differenciálatlan stratégia ![]() | ||||||||||||
9. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
![]() | ||||||||||||
10. Válassza ki a felsoroltakból a pozícionálás lehetőségeit!
![]() |