KURZUS: Marketing

MODUL: IV. modul: A marketing mix eszközei: értékesítés és marketingkommunikációs politika

Modulzáró kérdések

1. Párosítsa az értékesítés intenzitásának szintjeit a hozzá tartozó megállapításokkal! Írja be a számokat (1...3) a megfelelő helyre!

1. Intenzív értékesítés
2. Szelektív értékesítés
3. Exkluzív értékesítés

A piaci verseny a termék árán alapul.

A vásárlók általában a legközelebbi üzleti pontot keresik fel.

Általában különleges minőségű, egyedi terméketeket értékesítenek ilyen formában.

Az eladás helye számos szakosodott üzlet.

 1 pont 
2. Mi a szerződéses VMR?
A marketing tevékenységek koordinációját egy vagy néhány vállalat által kidolgozott program alapján végzik.
A termelő vállalat kezdeményezésére, szervezésében és irányításával jön létre az együttműködés.
Ilyen rendszerek a franchise-rendszerek.
 1 pont 
3. Egészítse ki az alábbi mondatokat a megfelelő kifejezéshez tartozó betűvel!

A elsősorban az áruválaszték kialakításával és raktározással foglalkozik.

A esetében a termékeket szállítói-, illetve gyűjtőcsomagolásban helyezik ki az eladótérben.

A önkiszolgáló raktáráruház.

A. Cash & Carry nagykereskedő
B. Diszkontáruház
C. Kereskedelmi park
D. Klasszikus nagykereskedő
E. C&C üzlet
F. Polcfeltöltő nagykereskedő

 1 pont 
4. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A zaj a kommunikációs folyamatra nehezedő, annak hatását erősítő elem.
A reklámkészítés folyamata a Kotler féle 5 M-mel írható le.
A toló marketingkommunikációs stratégia esetében a kommunikáció a végső fogyasztóra irányul.
A fogyasztók a marketingkommunikáció következtében a megismerés, megkedvelés, cselekvés hármasán mennek keresztül.
 1 pont 
5. Mi jellemző az emocionális üzenetre?
a termékelőnyöket hangsúlyozzák
a zene egy ilyen közvetítő elem
általános emberi értékeket hangsúlyoz
középpontjában a humor áll
 1 pont 
6. Párosítsa össze az alábbi reklámszlogeneket a hozzá tartozó üzenetek típusával! Írja be a számokat (1...3) a megfelelő helyre!

1. racionális üzenet
2. emocionális üzenet
3. morális üzenet

1 "A legkisebb is számít." (Tesco)
2 "A leggyengédebb kísértés, mióta csokoládé létezik." (Milka)
2 "Csak a szádban olvad, nem a kezedben." (M&M)
3 "Iszik vagy vezet?" (Ittas vezetés elleni kampány)
1 "Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj." (Head & Shoulders)

 1 pont 
7. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A belső PR eszközei között tartjuk számon a sajtótájékoztatót, a céget bemutató filmeket és a legkülönfélébb eseményeket.
A publicitás ingyenes PR tevékenység.
A szponzorálás következtében bizalom alakul ki a vevőben a szponzorált vállalat iránt.
Pénzvisszatérítéssel a vevőket és a kereskedőket egyaránt lehet motiválni.
 1 pont 
8. Válassza ki a polchelyi kommunikáció eszközeit!
ártábla
attrap
display
polccsík
padlómatrica
pénzvisszaadó tál
wobbler
 1 pont 
9. Válassza ki a direkt marketing eszközeit!
adatbázis
attrap
cégreklám
DM levél
DRA
szóróanyag
wobbler
 1 pont 
10. Párosítsa össze a definíciókat a hozzá tartozó fogalmakkal! Írja be a betűket (A...G) a megfelelő helyre!

A vállalat által fizetett blogokban történő megjelenés, amikor a blogger a cég megbízásából ír.

Az emberek egymásnak adják át az információt az online kapcsolati hálójukon keresztül.

Egy spontán vagy már meglévő társaság egyeztetett helyen és időben egy különleges tevékenységet végez.

A vállalathoz, márkához, termékhez kapcsolódó történet, amely indokot teremt arra, hogy a közbeszédben újra és újra említésre kerüljön a márka.

A. ambient marketing
B. astroturfing
C. buzz marketing
D. flashmob
E. hype
F. urban legend
G. vírusmarketing

 1 pont