KURZUS: Termelésmenedzsment

MODUL: I. modul: Termelésmenedzsment alapok, termékfejlesztés, termelési folyamatválasztás

Modulzáró kérdések

1. Döntse el, hogy az alábbi állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A termelésmenedzsment nem más, mint a transzformációs rendszer tervezésével és az áramlási folyamatok irányításával foglalkozó, döntéseken keresztül megvalósuló tevékenységsor.
A szolgáltatások sajátosságai a szolgáltatások kézzelfoghatóságából erednek.
Diverzifikációnál a vállalat új piacon, új termékkel lép színre.
A szolgáltatási potenciál a szolgáltató képessége és készsége, hogy az adott szolgáltatás teljesítésére rendelkezésre áll.
2. Jelölje meg az alábbiak közül az IGAZ állításokat!
a) A termelésmenedzsment jelentősége abban áll, hogy hatással van a pénzügyi menedzserek tevékenységére is.
b) Termelésmenedzsment feladata a termelési technológia meghatározása.
c) A prototípus: a kidolgozott műszaki tervek alapján kísérleti jelleggel előállított termék.
d) Szabványosított szolgáltatásoknál az eljárások és a "termékek" változatosságot mutatnak.
3. Jelölje meg az alábbiak közül a HAMIS állításokat!
a) A termék felhasználási tesztet nagy értékű, több termelési ciklusos felhasználást igénylő ipari termékeknél használják.
b) Egyedi gyártásnál a termékvolumen kicsi, a termékválaszték sokféle, a standardizáltság foka alacsony.
c) A gyártási műveleteket a szabványok teszik gyártási eljárássá.
d) A CAM számítógéppel támogatott gyártás.
4. A termelési, szolgáltatási folyamat elemei közül jelölje meg azokat, amelyek a transzformációs rendszerhez köthetők!
a) Betegek
b) Szakács
c) Vásárlók
d) Egészséges emberek
e) Tanterem
f) Személygépkocsi
5. Válassza ki a felsoroltakból a termékkínálat politikai döntéseket!
a) új termékcsoportok piaci bevezetése
b) új termékek piaci bevezetése
c) termék továbbfejlesztése
d) termékcsoportok közötti prioritások változtatása
e) költségcsökkentés
f) termék kivonása a piacról
g) termékcsoport kivonása a piacról
h) marketing-mix változtatása
6. Válassza ki a felsoroltakból a folyamatos gyártás jellemzőit!
a) termékvolumen kicsi
b) termékvolumen nagy
c) termékválaszték egyedi
d) termékválaszték sokféle
e) standardizáltság foka alacsony
f) standardizáltság foka magas
g) tömegszerűségi mutató értéke: 0,8-1,0
h) tömegszerűségi mutató értéke: 1,0
7. Válassza ki a felsoroltakból a piacfejlesztési stratégia (Ansoff) jellemzőit!
a) régi termék
b) új termék
c) régi piac
d) új piac