KURZUS: Közlekedéstervezés

MODUL: II. modul: A négylépcsős modellezési folyamat

II/b. modulzáró feladatsor

1. Az alábbi ábra alapján oldja meg a feladatot!

A Fratar-iteráció alapján számítsa ki az ábrán vörös betűkkel jelölt értékeket, és írja be azokat a megfelelő mezőkbe!

Az X növekedési tényező értéke 3 tizedesjegyre kerekítve:
Az Y-nal jelölt forgalom értéke 2 tizedesjegyre kerekítve:
A V-vel jelölt forgalom értéke 2 tizedesjegyre kerekítve:
A Z-vel jelölt vonzott forgalom értéke 2 tizedesjegy pontossággal

2. Az alábbi ábra alapján válaszoljon a kérdésre!

Határozza meg a gravitációs módszer szerint a 15 perces utazások időfaktorát, majd 3 tizedesjegyre kerekítve írja be a mezőbe!

A 15 perces utazások időfaktora:

3. Az alábbi ábra alapján válaszoljon a kérdésre!

Határozza meg gravitációs módszerrel az ábrán "A"-val jelölt értéket, majd írja be a mezőbe 2 tizedesjegyre kerekítve számított értéket!

Az "A" betűvel jelölt érték:

4. Melyik ráterhelési modellre igaz, hogy egyszerre több lehetséges útvonalat vesz figyelembe, amelyek az egymást követő lépések során változhatnak?
Az egyutas-egylépcsős modellre.
A többutas-egylépcsős modellre.
Az egyutas-többlépcsős modellre.
A többutas-többlépcsős modellre.

5. Az alábbi ábra alapján oldja meg a feladatot!

Az 1. pontot kiinduló pontnak használva határozza meg az egyes pontok potenciálját, majd írja fel a legrövidebb utakat! Az 1. pont potenciálja legyen 0! A kapott eredményeket felhasználva válaszoljon a kérdésekre!

5/a. Írja be a pontok potenciálját a mezőkbe!

A 2. pont potenciálja:
A 3. pont potenciálja:
A 4. pont potenciálja:
Az 5. pont potenciálja:
A 6. pont potenciálja:
A 7. pont potenciálja:

5/b. Melyik pontokon keresztül vezet a legrövidebb út az 1. pontból a 7. pontba? Írja be a teljes utat a mezőbe! A számokat emelkedő sorrendben, vesszővel elválasztva, szóköz nélkül (pl. 1,2,5,7) írja be!

A legrövidebb út 1-7 pontok között:

6. Az alábbi ábra alapján oldja meg a feladatot!

Az ábrán látható hálózat alapján szeretnénk kitölteni a forgalom élekhez rendelésének táblázatát. Jelölje meg, hogy az alább felsorolt élek közül melyek kerülnek a táblázat (vörössel jelölt) első sorába! A kiindulópont az 1-es.
1-2, 2-1
1-3, 3-1
1-4, 4-1
1-5, 5-1
2-3, 3-2
2-4, 4-2
2-5, 5-2
3-4, 4-3
3-5, 5-3
4-5, 5-4

7. Az alábbi ábra alapján oldja meg a feladatot!

Az ábra bal oldalán az 1-es pontból induló legrövidebb utak, jobb oldalán a célforgalmi mátrix látható. Ezen adatok alapján terhelje rá az 1-es pontból induló forgalmat a hálózatra! Írja be a táblázatba a szükséges adatokat! Ahova nem kerül adat, oda írjon 0-t (nullát)!
1-22-11-33-13-44-34-55-4
1-2
2-1
1-3
3-1
1-4
4-1
1-5
5-1
8. Hogyan vesszük figyelembe a hálózat megadásakor a tömegközlekedési járművek követési idejét?
A gráf eredeti csomópontok közötti éleinek hossza a követési idő felének felel meg.
A gráf mesterséges csomópontok közötti éleinek hossza a követési időnek felel meg.
A gráf eredeti és mesterséges csomópontjai közötti élek hossza a felszállásnál a követési idő felének felel meg.
A gráf eredeti és mesterséges csomópontjai közötti élek hossza a követési idő felének felel meg.
A gráf eredeti és mesterséges csomópontjai közötti élek hossza a leszállásnál a követési idő felének felel meg.
9. Jelölje meg az alábbiak közül az időpontos tömegközlekedési ráterhelés jellemzőit!
Viszonylat szintű reprezentáció.
Járat szintű reprezentáció.
Átlagos követési idő adatok.
Időtől függő követési adatok.
Az eredmény a járatok átlagos terheltsége.
Az eredmény az egyes járatok terheltségi adatai.