KURZUS: Közlekedéstervezés
MODUL: II. modul: A négylépcsős modellezési folyamat
12. lecke: Tömegközlekedési ráterhelés
Tevékenység | ||||||
Tanulmányozza a jegyzet 107-111. oldalán található tananyagot az alábbiak szerint: | ||||||
| ||||||
Követelmények | ||||||
Ön akkor sajátította el megfelelően a tananyagot, ha | ||||||
| ||||||
További információk a tananyaghoz | ||||||
Az alábbi lapozós könyvben bemutatjuk, hagy a jegyzetben szereplő tömegközlekedési hálózat hogyan alakítható át gráffal megadható hálózattá. | ||||||
A hálózatban két tömegközlekedési viszonylat adott. Az 1. viszonylat esetén a követési idő 8 perc. A mesterséges élek hossza emiatt 4 perc, ezek a várakozási és felszállási időt reprezentálják. A leszállás idejét 0-nak vesszük. Ezek az élek egyirányúak. | ||||||
| ||||||
A csomópontok (megállóhelyek) közötti élek kétirányúak (ezt az ábrán nem jelzik nyilak), mert a tömegközlekedési jármű a megállóhelyek között oda-vissza közlekedik (1-2-3-6-7-8 sorrendben, illetve visszafelé 8-7-6-3-2-1 sorrendben). | ||||||
A 2. viszonylat esetén mindez a következőképpen alakul: | ||||||
|
Önellenőrző kérdések | |||||||||||||
1. Jelölje meg közúti hálózatot leíró gráfra vonatkozó állítások közül az igazakat!
![]() | |||||||||||||
2. Hogyan vesszük figyelembe a hálózat megadásakor a tömegközlekedési járművek követési idejét?
![]() | |||||||||||||
3. Jelölje meg, hogy az alábbiak közül mely állítások jellemzik a tömegközlekedési útvonalválasztást!
![]() | |||||||||||||
4. Jelölje meg az alábbiak közül az időközös tömegközlekedési ráterhelés jellemzőit!
![]() |