KURZUS: Anyagmozgatás-raktározás II.
MODUL: IV. modul: Darabáruk (egységrakományok) raktározása és tárolása
9. lecke: Esettanulmány ipari késztermékraktár tárolási rendszerverzióinak kidolgozására, és a verziók közül az optimális változat kiválasztására
Tanulási útmutató | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tanulási célok | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A lecke feldolgozása után Ön képes lesz: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tevékenységek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Olvassa el a 9. leckét! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A feldolgozáshoz szükséges idő: 60 perc olvasás, tanulás, 25 perc önellenőrzés. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tananyag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Általános szempontok a tervváltozatok kidolgozásához | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A jelenlegi osztott tömbös tárolási mód alapterület kihasználásban jó hatásfokú, de nem elegendően osztott ahhoz, hogy minden egyes cikkelem nagyobb rakodási feladat nélkül hozzáférhető legyen. Jelenleg előfordul, hogy egy adott kiszállításhoz a raktáros rutinja is szükséges ahhoz, hogy egyes egységrakományokat megtaláljon. A jelenlegi helyzet fő problémája, hogy az épület belmagassága az egységrakományok alacsony fokú halmazolhatósága miatt csak mintegy 50%-ig használhatók ki. Ezek miatt a rekonstrukciós tervezés során, olyan variánsokat kell kidolgoznunk, amely állványok segítségével a raktárépület belmagasságát képes kihasználni, és amellett növekszik a hozzáférhetőség foka. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A raktárépület szabad belmagassága 6,4 méter, így értelemszerűen magasraktári berendezések nem jöhetnek szóba. Anyagmozgatás gépesítés szempontjából sem célszerű a raktárat a gyártó üzemrészektől elkülöníteni, mivel az üzemrészek közötti anyagmozgatást is normál homlokvillás emelőtargoncák végzik, amelyek univerzálisan alkalmazhatók valamennyi anyagmozgatási területen. A készáruraktár áruforgalma nem olyan nagy, hogy műszakonként viszonylag nagy targoncadarabszám szükséglet adódna, és ezek miatt úgy célszerű az anyagmozgatási munkákat szervezni, hogy homogén targoncatípusból álljon, és a targoncák egyaránt dolgozhassanak a gyártóüzemben és a késztermékraktárban. Az a tény, hogy jelenleg többféle gyártmányú, típusú és teherbírású targonca szolgálja ki az üzemet és a raktárat, annak kizárólag beszerzés politikai és költségoptimalizálási okai vannak (pl. lízing, bérlet, stb.). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos a targoncapark összeállításánál a cég nem túl szerencsésen járt el, ugyanis a nagyméretű papírtekercseket leszámítva a mozgatott egységrakományok maximális tömege jellemzően 300-400 kg tartományba esik, és 650 kg-nál nehezebb egységrakomány egyáltalán nem fordul elő. Ennek ellenére a beszerzett targoncák teherbírásai jellemzően 1500 kg, és így a teherbírásuk nincs kihasználva. Viszont, ha a tárolási magasságot akarjuk növeli, akkor annak maximális emelési magasságok szabnak gátat, amelyek jellemzően a 3-3,3 méter tartományba esnek. Amennyiben állványos tárolási móddal a raktárépület 6,4 méter szabad belmagasságát ki akarnánk használni, legalább olyan targonca típust kellene választanunk, amelynek max. emelési magassága 4,5 méter kellene, hogy legyen. A jelenlegi targoncapark lecserélésére jelenleg nincs lehetőség, ezért a függőleges síkú elrendezéseket kell úgy megválasztani, hogy az alacsony és magas rakatok megfelelő függőleges kombinációjával, ne legyen szükség 3 méter feletti emelési magasságra, és ezzel a kombinációval a hasznos tároló tér is viszonylag jól kihasználható. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jellemzően tehát a BT gyártmányú GT15 típusú targoncánál maradva a tervezés során a következő jellemzőket fogjuk figyelembe venni: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A halmazoló útszélesség meghatározásánál az előzetes tervváltozatokban minimum 3 méter folyosószélességgel fogunk számolni, mint elvi megoldás. Nyilván a végleges változat részletes kidolgozásakor az épület kisebb részleteitől pl. tűzcsapok, villamos kapcsolószekrények, stb., valamint az épület tartópillérei-, a belógó füsthatároló falak miatt a konkrét állványkiosztás értelemszerűen módosulni fog. Minden olyan esetben, amelyben a rakományt mozgató targoncának 90o-ban az állványokra rá kell fordulni a legnagyobb rakományhosszt figyelembe véve, valamint a biztonságra tekintettel 3,5 méter folyosószélességgel fogunk számolni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A következő pontokban, különböző állványos tárolási mód kombinációkat mutatunk be, amelyet a későbbiekben a jelenlegi osztott tömbös tárolási móddal fogunk összevetni, és ennek alapján választjuk ki az optimális megoldást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kidolgozott változatok összehasonlíthatósága érdekében a következő alapadatokkal fogunk számolni valamennyi verzió esetén: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Soros rakodólapos állványrendszer (1. verzió) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió alaprajzi elrendezését a 79. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a verzió kizárólag soros állványos tárolást tartalmaz, olyan elrendezésben, hogy a fő tárolóterületen az állványsorok a kiadó kapukra merőlegesen helyezkednek el. Az állványok oszloposztása 3300 mm, hogy egy osztásba bármelyik méretű egységrakomány tetszőleges permutációban behelyezhető legyen. Az állványok mélysége 1200 mm. Egy állványon belül - mivel az állványok huzalháló szerkezetűek - a rakodólapok mind hossz-, mind keresztirányból behelyezhetők. Ez a megoldás biztosítja, az állványosztás kihasználhatóságának maximális rugalmasságát. A forgalom szempontjából, jelentős mennyiséget képviselő egységrakományokból egy állványosztásban 3 darab fér el, és csak néhány olyan méretkombináció van, amelyből az elhelyezhető darabszám 2. Ebben az esetben 79 % osztásköz kihasználás hozható létre. Függőleges irányt tekintve az alsó rakománysor a padlón van elhelyezve. Az első 2 szint magassági mérete egyenként 1450 mm minden esetben. A harmadik állványszínt 2900 mm, hogy a kiszolgálást végző targonca emelési magassága illeszkedjen hozzá. Az alsó két szinten az alacsony egységrakományok, míg a 3. állványszinten a magas egységrakományok kerülnek elhelyezésre. Azok az állványosztások, amelyek a füsthatároló fal alá esnek, a felső szinten is alacsony rakományok elhelyezésére alkalmasak (a verzió alaprajzán lilával jelölve). A közlekedő utak szélessége minden esetben legalább 3500 mm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verziók összevethetősége érdekében az elhelyezhető egységrakomány darabszám meghatározásánál egységesen 3 rakodólap/ állványmező elhelyezést veszünk figyelembe. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió előnye a nagyfokú hozzáférhetőség, rugalmasság a rakományok elhelyezhetősége szempontjából, az elhelyezett termék tárolási helyének pontos azonosíthatósága, kitárolásnál viszonylag rövid anyagmozgatási távolságok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió hátránya a jelenlegi elrendezéshez képest az állványrendszer beruházási költsége. A közlekedő út összes terület szükséglete nagyobb a jelenlegi tömbös tároláshoz képest, de ezt ellensúlyozza a magasság jobb kihasználása. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Soros rakodólapos állványrendszer (2. verzió) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió alaprajzi elrendezését a 80. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 2. verzió az 1. verziótól mindössze abban különbözik, hogy a soros rakodólapos állványrendszer a kiadó kapukhoz képest párhuzamosan helyezkedik el. Az állványok magassági beosztása megegyezik az 1. verzióval. Az állványok száma némiképp változik, mivel értelemszerűen a füsthatároló falak, és az oszlopok más kiosztás szerint érintik az állványrendszert. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Soros rakodólapos állványrendszer az expediáló területen telepített görgős utántöltő állvánnyal (3. verzió) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió alaprajzi elrendezését a 81. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a verzió megegyezik az 1. verzióval, azzal az eltéréssel, hogy az árukiadó kapuval szemben görgős utántöltő állványrendszert helyeztünk el, és ebben a szekcióban kimarad az itt elhelyezhető soros állványrész. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A görgős utántöltő állványban 10 folyosót tervezünk létesíteni, folyosónként 3 magassági osztással. A görgős kiszolgáló csatorna 1200 mm rakományszélességig alkalmas minden olyan egységrakomány behelyezésére, amelynek lábösszekötői a pálya hosszirányába esnek. Ezáltal valamennyi jelenlegi egységrakomány típus behelyezésére alkalmas. Mélységirányban a kiszolgáló csatornák 13 m hosszúak, amelyet azért választottunk, hogy minden egyes pályacsatornába annyi egységrakomány elhelyezhető legyen, amennyi egy járműrakomány mennyiséget képvisel. A görgős pálya magassági osztása olyan, hogy a csatornákba magas rakat is befér, mivel itt füsthatároló fal nem korlátozza a magasságot. Az állványrendszerbe összesen 30 kiszállító járat árumennyisége fér el. A viszonylag nagy folyosóhossz miatt a görgős pályába 4 méterenként fékező görgőket tervezünk beépíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió előnye, hogy egyértelműen tévedésmentesen az egyes járatok árui jól előkészíthetők, a járművek rakodási ideje jelentősen lecsökken, azonban a görgős utántöltő állvány műszakilag igényes, ezáltal drága szerkezet, és rendszeres karbantartást is igényel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Soros és átjárható állványos kombinált tárolási mód az expediáló területen telepített görgős utántöltő állvánnyal (4. verzió) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió alaprajzi elrendezését a 82. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a verzió részben soros rakodólapos állványelrendezést tartalmaz az 1. verzió szerinti elrendezésben, részben 4 tömbben átjárható állványrendszert tartalmaz. A kiadókapunál a 3. verzió szerinti görgős utántöltő állványrendszer van elhelyezve. Az átjárható tároló állványok szélességi kiosztása olyan, hogy 1400 mm szélességen 1200 mm rakodólap szélességű egységrakomány típusok helyezhetők el keresztirányban, ezáltal a jelenlegi rakodólap méretek közül több változat helyezhető be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió előnye, hogy az átjárható tároló állvány alkalmazása csökkenti, a közlekedő utak területigényét, hátránya viszont, hogy egy állványfolyosóba csak egy terméktípus helyezhető el, ha a FIFO elvet be akarjuk tartani, és az állványszerkezet költsége is nagyon magas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Soros és átjárható állványos kombinált tárolási mód (5. verzió) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió alaprajzi elrendezését a 83. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a verzió a 2. verziótól annyiban különbözik, hogy az alapanyagraktár felöli oldalon az utolsó oszlopközben a 4. verzióval azonos felépítésben átjárható tároló állvány van elhelyezve. Ebben a verzióban a görgős utántöltő állványt elhagytuk az expediáló térből. A verzió előnyei és hátrányai ugyanazok, mint a 4. verziónál leírtak. Ezzel a verzióval az volt a célunk, hogy kipróbáljuk, hogy a soros és átjárható állványrészek kombinációja milyen befolyással van az elhelyezhető egységrakomány darabszámra, és a hozzáférhetőség fokára. A verzió gyakorlati előnye a gyár szempontjából az lenne, hogy az átjárható tároló állványban gyakorlatilag tömbös tárolási módban a lassan forgó, túlgyártásból származó, és reklamációs céllal visszaszállított készleteket helyezzük el. A kis forgási sebesség miatt, itt az is megengedhető, hogy egy kiszolgáló csatornába többféle terméket is elhelyezhessünk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Átjárható állványos tárolási mód soros állványos kiegészítéssel (6. verzió) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió alaprajzi elrendezését a 84. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a verzió alapvetően átjárható tároló állványos megoldású. A soros állványok szükséges mennyiségét, úgy határoztuk meg, hogy minden cikkelem hozzáférhető legyen a kellő mennyiségben. Az átjárható tároló állvány részben a nagy mennyiségű homogén termékféleségek helyezendők el, míg a soros rakodólapos állványon részben a rakodólap geometriai mérete miatt nem elhelyezhető rakatok, valamint a mennyiségben csekély, jellemzően a rendelt mennyiséget kiegészítő "tört" rakatok helyezendők el. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A verzió előnye a közlekedő utak alacsony területszükséglete, míg hátránya a rugalmatlanság, és az átjárható állvány magas beszerzési költsége. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. A jelenleg alkalmazott osztott tömbös tárolási mód fő jellemzői a tervezett verziókkal történő összehasonlításhoz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A jelenleg alkalmazott osztott tömbös elrendezést a 85. ábra mutatja be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Területi jellemzők: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elhelyezhető egységrakományok száma 1 rétegben: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elhelyezhető egységrakományok száma 2 rétegben: 2464 db | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az elhelyezhető egységrakomány darabszámnál kompatibilitás miatt ugyanazokat az elveket alkalmaztuk, mint a verzió leírásoknál. Alapvető különbség, hogy a halmazolhatóság miatt függetlenül az egységrakomány magasságától, minden esetben csak két réteget vettünk figyelembe. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jelmagyarázat: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Az egyes tervezési változatok összehasonlító elemzése | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az egyes tervváltozatok közül az optimálisnak nevezhető változat kiválasztásához a következőkben a COMBI módszert alkalmazzuk. Bár a COMBI módszer, akkor alkalmazható a legjobban, ha viszonylag sok értékelési kritérium (10 fölött) van, esetünkben kénytelen vagyunk megelégedni 5 értékelési kritériummal, mert az egyes verziók annyiban nem térnek el egymástól, hogy az alább felsoroltnál több egymástól eltérő jelentős értékelési kritériumot választhassunk. Meg kell jegyeznünk azt is, hogy a beruházási költségeket csak igen durva közelítéssel tudtuk volna megadni, ezért inkább célszerűnek találtuk konkrét összegek helyett a pontszám megoldást alkalmazni. Az egyes verziók rugalmasságára szintén pontozásos értékelést adtunk annak alapján, hogy milyen arányú a soros állványos, az átjárható állványos, és a görgős utántöltő állványos tárolási mód aránya, és azokban hányféle rakománytípus helyezhető el. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az értékelési kritériumok a következők: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tárolási kapacitás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A fenti kritériumok súlyozási mátrixa a 24. táblázatban látható, amelyben a tényezőket páronként hasonlítottuk össze. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A COMBI módszer súlyozási mátrixa
24. táblázat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az egyes verziók értékelési kritériumonkénti jellemző adatait a 25. táblázat tartalmazza. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Értékelési kritérium értékek verziónként
25. táblázat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A preferenciahányadosok számítása: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
összefüggés alapján történik, behelyettesítve: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
, illetve | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A fenti számítás alapján a preferenciahányadosok összegzéséből létrejött rangsort a 26. táblázat tartalmazza. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Preferenciahányadosok összege és a rangsor
26. táblázat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A számításból az derül ki, hogy az öt értékelési kritérium összevetésével, az optimális változat a 2. verzió, amelyre elkészítendő a raktár kiviteli terve. |