MODUL: I. modul: Belkereskedelmi ismeretek
3. lecke: Belföldi áruforgalom
| Tanulási útmutató |
A lecke eredményes feldolgozásához, a megadott követelmények teljesítéséhez javasoljuk, hogy figyelmesen olvassa át a jegyzet 33-48. oldalhoz tartozó tananyagot. |
A lecke tananyagának feldolgozása során megismerkedik az áruforgalmazási rendszer felépítésével, a szervezeti vásárlók és a beszerzés sajátosságaival, a kiskereskedelem szervezeteivel, tevékenységével, a direktmarketing sajátosságaival, és az értékesítési csatornák irányítási szintjeivel. |
Fogalmak, összefüggések |
- áruforgalmazási rendszer,
- termékek áramlásának útja, és visszacsatolásai,
- termelő, nagykereskedő, kiskereskedő, értékesítési út
- szervezeti vásárló;
- magatartása, sajátosságai
- beszerzési döntési folyamat, fázisai,
- kiskereskedelem,
- bolti kiskereskedelem;
- szaküzlet, áruház, diszkontáruház; (önkiszolgáló, önkiválasztó, korlátozott, illetve teljes szolgáltatást nyújtó kiskereskedelem)
- bolt nélküli kiskereskedelem;
- személyes eladás, árusítás automatákkal, csomagküldő kereskedelem, direkt marketing.
|
Tevékenységek |
A lecke tanulása során kövesse az alábbi utasításokat, végezze el a feladatokat, amelyek segítségével képes lesz a követelmények teljesítésére. |
- Ismerje az áruforgalmazási rendszer "klasszikus" útjának modelljét, tudja beazonosítani az egyes szakaszokat,
- Tudja jellemezni a rendszer elemeit, illetve példákon keresztül értelmezni az egyes visszacsatolásokat,
- Ismerje a szervezeti vásárlók csoportjait, sajátosságait,
- Példákon keresztül tudja jellemezni, a beszerzési döntési folyamat fázisait,
- Tudja meghatározni, hogy kik, illetve milyen tevékenységek tartoznak a kiskereskedelemhez,
- Ismerje, példákon keresztül tudja jellemezni a bolti kiskereskedelemhez tartozó üzlettípusokat,
- Ismerje, példákon keresztül, (saját tapasztalatait felhasználva) tudja jellemezni a bolt nélküli kiskereskedelem típusait.
|
Követelmények |
A leckét akkor sikerült megfelelően elsajátítania, ha Ön képes |
- az előzőekben felsorolt fogalmak, összefüggések jellemzőit pontosan meghatározni, azokat példákkal alátámasztani,
- a termékek áramlásának alapsémája alapján az egyes rendszerelemeket (szereplőket) beazonosítani, tevékenységüket meghatározni, (a visszacsatolási köröket is)
- meghatározni/felsorolni a szervezeti vásárlók csoportjait, sajátosságait,
- példákon keresztül jellemezni, meghatároznia beszerzési döntési folyamat fázisait,
- meghatározni, illetve felsorolni, hogy kik, illetve milyen tevékenységek tartoznak a kiskereskedelemhez,
- felismerni, példákon keresztül jellemezni a bolti kiskereskedelemhez tartozó üzlettípusokat,
- példák alapján felismerni/jellemezni a bolt nélküli kiskereskedelem egyes típusait.
|
Önellenőrző kérdések |
| 1. A hazai áruforgalmazási rendszer; |
2. Rendelje az egyes termékek áramlási szakaszaihoz a megfelelő jellemzőt! |
3. A szervezeti vásárlók sajátosságai; |
4. Az önkiválasztó kiskereskedelem jellemzői; |
|