A tűzesetek vizsgálatánál csak a tűz keletkezésének körülményeit kell kivizsgálni.
"Megállj!"-állású jelző engedély nélküli meghaladása a forgalmi személyzet tevékenysége miatt is bekövetkezhet.
Siklást követően a vasúti kocsik valamennyi adatát már a helyszínen rögzíteni kell mérésekkel.
Útátjáróban bekövetkezett esemény után meg kell vizsgálni az átjáró környezetének közlekedési rendjét is.
"Megállj!"-állású jelző engedély nélküli meghaladásának minősítésénél figyelembe kell venni, hogy a megállás miért következett be.
2. Állítsa sorba a Biztonságirányítási rendszer folyamatait!
1. 2. 3. 4. 5.
3. A "Megállj!"-állású jelző megközelítési folyamatának mely szakaszaiban kap szerepet az emberi tényező?
észlelés
érzékelés
feldolgozás
cselekvés
fékhatás
4. Melyik állítás igaz és melyik hamis?
Vasúti alkalmazott gázolása esetén a munkavezető tevékenységét is vizsgálni kell.
Kijelölt gyalogos átvezetésnél bekövetkezett gázolásnál meg kell keresni a gyalogos átkelés biztonságára vonatkozó döntésének helyét.
Nem kijelölt, de rendszeresen átkelésre használt helyen történő gázolás esetén a vasúti társaságnak a helyszíni vizsgálaton túlmenően más feladata nincs.
5. Melyik állítás igaz és melyik hamis?
Öngyilkossággal kapcsolatosan a vasúti társaságoknak nincs semmilyen feladata.
Egy személyt utasnak tekintünk attól a pillanattól, hogy felszáll a vonatra.
Öngyilkosság megelőzését lelkisegély-nyújtó szervezetek plakátjainak kihelyezésével lehet támogatni.
Az utasok mozgását, viselkedését a vasúti területen lévő tájékoztatások befolyásolják.
Az öngyilkosság közvetett módon hatással van a közlekedésbiztonságra.