KURZUS: Nemzetközi marketing

MODUL: III. modul: Nemzetközi marketing-mix, marketing szervezetek

Modulzáró kérdések

1. A felsorolásból válassza ki melyek a tárgyiasult (T) és a kiegészült (K) termékszint elemei?

Az imázs.
A csomagolás.
Szállítás
Javítási lehetőség
A márka
A termék alapvető tulajdonságai
A tanácsadás
A design
A garancia és szavatosság

2. Állítsa sorba a külpiacra szánt termék vagy szolgáltatás előállításának fázisait?

1.
2.
3.
4.
5.
6.


3. Jelölje meg, hogy a közlés mire igaz a felsoroltak közül.
Árengedmény, amely a határidőt megelőzően teljesített fizetés esetén lép érvénybe.
a) rabatt
b) skontó
c) Logó
4. Válassza ki, hogy a felsoroltakból, milyen tényezők határozzák meg a fizetési módok és eszközök közötti választást nemzetközi piacokon!
a) Mérsékelt számú, utazni is kész fogyasztó.
b) A vevői rendelés jellege.
c) Néhány elismert vállalkozás.
d) Makrogazdasági jellemzők.
e) Eladó és vevő kapcsolata.
f) A szolgáltatásokat a gyártótól igénylő vevő.
g) Korlátozott piaci potenciál.
h) Alkupozíció.
i) A termék vagy szolgáltatás jellege.
5. Egészítse ki az alábbi mondatot!
A(z) ... megmutatja, hogy a fuvarozás költségei és kockázatai miként oszlanak meg a vevő és az eladó között.
a) Rabatt,
b) ILO paritás,
c) INCOTERMS paritás,
d) Fedezeti pont.
6. Válassza ki a nemzetközi árazás célját meghatározó tényezőket!
a) A termék védelme.
b) A termék vagy szolgáltatás jellege.
c) Külpiaci szokások.
d) Az elosztás egyszerűsítése.
e) A célpiac jellemzői.
f) A törvényi előírások kielégítése.
g) A menedzsment érdekei.
7. Döntse el, hogy az állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A globális termékstratégia alkalmazása elősegíti a méretgazdaságosság érvényesülését.
Nemzetközi környezetben a reklámozás tárgy csak a termék vagy szolgáltatás lehet.
Az ABC analízis a fogyasztókat vásárlási intenzitásuk és a vállalati profithoz való hozzájárulásuk szerint csoportosítja.
8. Csoportosítsa a következő tulajdonságokat aszerint, hogy napi cikkre (N), minőségi termékre (M), vagy különlegességre (K) vonatkoznak!

A profit közepes.
A raktárkészlet forgási sebessége nagy.
Kevés közvetítő vesz részt az elosztásban.
A vásárlás időszükséglete alacsony.
A vásárlás gyakorisága közepes.
A termék igény szerinti alakítása néha elképzelhető.
Az egy termék révén elérhető profit magas.
Sok közvetítő van az értékesítési folyamatban.
A vásárlás időszükséglete magas.

9. Milyen kérdésekben kell döntést hozni a nemzetközi marketingért felelős szervezeti egység kialakításakor!
a) A felelősökről.
b) A választott országról.
c) Az ellenőrzés megvalósításának tervéről.
d) A külpiaci belépés formájáról.
e) A munkatársak kiválasztás módjáról.
f) A költségekről.
10. Jelölje be, melyek a nemzetközi márkapolitikai stratégiák!
a) Adaptáció.
b) A kormányzathoz alkalmazkodás.
c) Differenciálás.
d) Márkahűség.
e) Sztenderdizálás.
f) Keresletalakítás.