KURZUS: Nemzetközi marketing

MODUL: I. modul: A nemzetközi marketing fogalma, koncepciói, motivációi, nemzetközi marketingkutatás

Modulzáró kérdések

1. A felsorolásból válassza ki a külföldi piacokra lépés akadályainak három fő csoportját?
a) Befolyásolhatatlan külső körülmények.
b) Ösztönzők.
c) Belső szervezeti tényezők.
d) Fölös kapacitások.
e) Módszertani problémák.
f) A munkatársak.
g) A fogyasztók.
2. Állítsa sorba a nemzetközi termékélet- görbe fő szakaszait?

1.
2.
3.
4.
5.


3. Jelölje meg, hogy a közlés mire igaz a felsoroltak közül.
Olyan formalizált és rendszeres eljárás, amely egy vállalkozás összes piaci információinak kezelésére irányul akár belföldről, akár külföldről származnak.
a) Marketingkutatás
b) Marketing információs rendszer
c) Primer marketingkutatás
d) Szekunder marketingkutatás
e) A vállalkozás marketing adatbázisa
f) Marketingmenedzsment
4. Válassza ki, hogy a felsoroltakból, milyen tulajdonságok jellemzőek a nemzetközi szekunder piackutatásra!
a) Az adatfelvétel az egyedi céloknak megfelelően történik.
b) Az adatkezelés már megoldott.
c) A független források hitelessége nagy.
d) A megbízhatóság szintje ismert.
e) Az információk elavultak lehetnek.
f) Népszámlálási adatok így nem szerezhetők be.
g) Az információk gyakran túl általánosak.
h) Az adatgyűjtés időigényes.
5. Egészítse ki az alábbi mondatot!
A ... egy bizonyos tényállapot mesterséges kialakítását, a tényállapotra ható tényezők megváltoztatását, és az eredmények leírását jelenti.
a) kísérlet
b) motivációkutatás
c) megfigyelés
d) véleménykutatás
6. Válassza ki az információgyűjtési terv elemeit!
a) Ajánlatkérés,
b) Időbeli ütemezés,
c) A szükséges eszközök típusának, jellemzőinek meghatározása,
d) Költségkeret,
e) A folyamatos rendelés feltételeinek meghatározása,
f) Felelősségi körök meghatározása,
g) Kontrollpontok és kritériumok kijelölése,
h) A probléma előrejelzése,
i) A potenciális beszerzési források keresése és előminősítése.
7. Döntse el, hogy az állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A nemzetközi piackutatás mindig szekunder kutatással kezdődik.
A reaktív motivátorok közé tartozik a profit és az imázs.
A külföldi piacra lépés akadályainak jellegük szerint három nagy típusa különíthető el.
8. Csoportosítsa a nemzetközi marketing koncepciókat hagyományos (H) és újszerű (Ú) tárgyalásuk szerint!

Etnocentrikus koncepció
Policentrikus koncepció
Hazai piac kiterjesztése koncepció
Geocentrikus koncepció
Globális marketing koncepció
Régiócentrikus koncepció
Multi-belpiac koncepció

9. Állítsa sorba a nemzetközi piackutatás folyamatának lépcsőit!

1.
2.
3.
4.
5.


10. Jelölje be, mely tényezők tartoznak a reaktív motivátorok közé!
a) A munkatársak
b) A versenytársak
c) A piac jellemzői
d) A profit
e) Az ösztönzők
f) A fogyasztók
g) A fölös kapacitás
h) Az imázs