KURZUS: Nemzetközi marketing

MODUL: II. modul: A nemzetközi marketing környezete, nemzetközi piacszegmentáció és célpiac-képzés, a nemzetközi piacokra lépés formái

Modulzáró kérdések

1. A felsorolásból válassza ki a külpiacra lépés formáját meghatározó tényezőket!
a) A termék vagy szolgáltatás jellege.
b) Árszint.
c) A kockázat mértéke.
d) Demográfiai tényezők.
e) Pénzügyi háttér.
f) Kulturális dimenziók.
g) Hozzáférhető reklámeszközök.
h) A termelési tényezők elérhetősége.
i) Vállalati imázs.
2. Melyik NEM tartozik a Hofstede-i dimenziók közé?
a) Individualizmus- kollektivizmus
b) Kockázatvállalási hajlandóság
c) Hosszú távú orientáció
d) Férfiasság- nőiesség
e) Hatalomtól való távolság
3. Jelölje meg, hogy a közlés mire igaz a felsoroltak közül.
Valamilyen változók segítségével a szegmentáló szervezet a megfigyelési egységek egyelemű csoportjait alakítja ki, s kiválasztja a célcsoport képzés során azt, amelyik a legmegfelelőbb változóérték kombinációt veszi fel.
a) Intermarketing szegmentáció
b) Mikroszegmentáció
c) Makroszegmentáció
d) Szekunder marketingkutatás
e) Országhatárokat figyelembe vevő nemzetközi piacszegmentáció
f) Célpiac képzés
4. Válassza ki, hogy a felsoroltakból melyik vonatkozik a multiszegmentációs stratégiára!
a) A termék piacra dobása előzetes felmérések, illetve tervezés nélkül.
b) A piac szegmentálása után egy szegmens kiválasztása, s erre nemzetközi marketing terv kidolgozása.
c) Egy adott piaci rés igényeinek kielégítése.
d) Egy szegmens kiválasztása, s kudarc esetén a más szegmensre történő átállás.
e) Néhány szegmens kiválasztása
5. Egészítse ki az alábbi mondatot!
A ... esetén  a vállalat saját apparátust és berendezést igénybe véve végzi exporttevékenységét, vagy ezzel külön szervezetet bíz meg.
a) Közvetlen exportálás,
b) Közvetett exportálás,
c) Licencértékesítés,
d) Franchise.
6. Csoportosítsa a felsorolt tényezőket a szerint, hogy makrokörnyezeti (M), vagy mikrokörnyezeti (I) jellegűek!

Kultúra.
Partnerintézmények.
Politika.
Versenytársak.
Földrajzi körülmények.
Gazdasági helyzet.
Fogyasztók.
Beszállítók.
Technológiai környezet.
Jogi viszonyok.
A terjeszkedő vállalat szervezete.

7. Döntse el, hogy az állítások közül melyik igaz, és melyik hamis!
A Hofstede szerinti kultúra dimenziók között található a hatalomtól való távolság.
A kultúra kommunikációs dimenziója szerint személyes és formális tér különíthető el.
A kultúra pragmatista dimenziója szerint a valóság számos változata létezik.
8. Mit kell mérlegelni akkor, amikor a szervezet azt fontolgatja, hogy megéri-e nagy távolságokra szállítani az anyagokat?
a) Fuvarozási költségek
b) A termék szavatossági ideje
c) Vámjellegű piacvédelmi eszközök
d) Jogszabályok
e) Törvényi előírások
f) Kompatibilitási kérdések
9. Állítsa sorba a nemzetközi piacszegmentáció lépéseit!

1.
2.
3.
4.
5.


10. Jelölje be, mely tényezők határozzák meg egy nemzetközi piaci szegmens életképességét!
a) A foglalkoztatottak száma.
b) A szegmens mérete.
c) A piaci autonómia.
d) A vásárlói igények azonossága.
e) A szegmens elérhetősége.
f) A márkahűség foka.
g) A szegmens igényeinek kezelhetősége.
h) A földrajzi elhelyezkedés.