KURZUS: Üzemeltetés és fenntartás
MODUL: IV. modul: Fenntartási stratégiák alkalmazása, javítási folyamatok
11. lecke: Javítási folyamatok
Tanulási útmutató | ||
Tevékenység | ||
| ||
Követelmények | ||
Ön akkor sajátította el megfelelően a tananyagot, ha képes | ||
|
Önellenőrző kérdések és feladatok | |||||||||||||||
1. Milyen elemei vannak a javítási főfolyamatnak? Jelölje a helyes válaszokat!
![]() | |||||||||||||||
2. Mit kell megadni a fejlesztési igények előrejelzése keretében?
![]() | |||||||||||||||
3. Jelölje meg az alábbi állítások közül melyik igaz!
![]() | |||||||||||||||
4. Az alábbi meghatározások közül jelölje meg azt, ami a cserejavítást jellemzi!
![]() | |||||||||||||||
5. Értelmezze az alábbi összefüggést. Jelölje meg az ezekkel kapcsolatos helyes állításokat!
![]() | |||||||||||||||
6. Melyik állítás igaz, melyik hamis?
![]() | |||||||||||||||
7. Oldja meg az alábbi feladatot! | |||||||||||||||
Egy adott járműpark havi javítási igénye 10 jármű. A jármű két azonos fődarabbal rendelkezik, melyek mindegyikének üzemképessége a jármű működésének előfeltétele. A fődarabok ki- és beszerelése között elvárt idő a javítási főfolyamatban 10 nap, a javítási főfolyamat teljes átfutási ideje 12 nap. A cserejavítóban 15 darab komplett fődarabbal rendelkezünk és egyidejűleg csak egy fődarab javítására van lehetőségünk. Egy komplett jármű beszerzési költsége 300 MFt, egy jármű-fődarab beszerzési költsége pedig 30 MFt. A szállítási feladat ellátásához mindenkor 100 üzemképes járműre van szükség. | |||||||||||||||
Válaszoljon az alábbi kérdésekre! | |||||||||||||||
Mekkora javítási átfutási időt kell biztosítanunk a cserejavítóban ahhoz, hogy az elvárt javítási program megvalósulhasson? F = nap ![]() | |||||||||||||||
Mekkora a szükséges teljes járműpark nagysága egyedi és csere-fődarabos javítási mód esetén, ha a fentieken kívül az összes többi fenntartási beavatkozás időszükségletét elhanyagoljuk? A(E) = ![]() | |||||||||||||||
Melyik javítási mód a gazdaságosabb? I = NJP(I = MFt ![]() |