KURZUS: Kommunikáció a mérnöki gyakorlatban

MODUL: Előszó

A kurzus célja

Kedves hallgató!

A "Mérnöki kommunikáció a gyakorlatban" című kurzus célja a hallgatók kommunikációs kompetenciájának, szóbeli és írásbeli kommunikációs képességeinek fejlesztése azért, hogy a későbbiekben munkájuk során minél sikeresebben tudjanak munkatársaikkal és ügyfeleikkel együttműködni, saját véleményüket a megfelelő formában kinyilvánítani. Ehhez az szükséges, hogy megtanuljanak különböző hallgatóság számára, különböző céllal, a megfelelő stílus kiválasztásával kifejezni magukat, valamint képessé kell válniuk a szakszövegek és azokhoz kapcsolódó vizuális elemek (grafikonok, táblázatok) elemző értésére, kritikus szemléletére. Fontos, hogy jól ismerjék a leggyakoribb kommunikációs formák tartalmi és formai jellemzőit, így az írásbeli kommunikációban az önéletrajz, a motivációs levél, az üzleti levél stb. kritériumait, a szóbeli kommunikációban pedig elsősorban az igényes előadás, prezentáció készítésének alapelveit, azért, hogy ezeket a gyakorlatban magabiztosan alkalmazzák.

Mivel a kommunikáció két felet igényel - egy beszélőt és egy hallgatót - a kurzus tananyagát és beadandó feladatokat ennek a dinamizmusnak a jegyében készítettük el. A kurzus során három feladatot kell készíteniük, amelyet megadott határidőre az oktatónak el kell küldeni. Ezek az következők:

1.Bemutatkozó motivációs levél írása az oktatónak arról, hogy miért választotta ezt a szakot (határidő: a szemeszter 3. hetének péntekje)
2.Saját önéletrajz elkészítése EuroPass formátumban (határidő: a szemeszter 6. hetének péntekje)
3.Előadás készítése PPT formátumban a megadott szempontok szerint (határidő: a szemeszter 13. hetének péntekje)

Az aláírás megszerzésének a feltétele továbbá a modulzáró tesztek legalább 50%-os eredményű teljesítése.

Reméljük, hogy a kurzus érdekes és értékes ismeretekkel szolgál majd, amelyeket a jövőben szakmai életük során jól hasznosítanak majd!

Dr. Baranyiné dr. Kóczy Judit
egyetemi adjunktus, tárgyfelelős
Dr. Nádai Julianna
egyetemi docens