KURZUS: Kommunikáció a mérnöki gyakorlatban

MODUL: IV. modul

Modulzáró kérdések

Miután elolvasta a 4. modul fejezeteit, megtanulta a tananyagot és elkészítette a feladatokat, válaszoljon az alábbi kérdésekre!

1. A protokoll szerint mi a köszönés sorrendje?
Előre köszön a férfi a nőnek, fiatalabb az idősebbnek, belépő a bent lévőknek, alacsonyabb rangú a magasabb rangúnak.
Előre köszön a férfi a nőnek, fiatalabb az idősebbnek, a bent lévők a belépőnek, alacsonyabb rangú a magasabb rangúnak.
Előre köszön a nő a férfinek, fiatalabb az idősebbnek, belépő a bent lévőknek, alacsonyabb rangú a magasabb rangúnak.
2. Miért nem illik egy tárgyalásra korábban érkezni?
Az a kép alakul ki rólunk, hogy nem jegyeztük meg a kezdés időpontját.
Nincs, aki fogadjon minket.
Nem zavarhatjuk meg a minket fogadó személy előző programját.
3. Melyik kultúrában elfogadott a kézcsók, mint üdvözlési forma?
magyar
orosz
japán
4. Mi a protokoll fogalma?
Az emberek közötti érintkezés, a jó modor, az udvariasság szabályainak társadalmilag elfogadott összessége. Koronként változik. (pl. illik köszönni).
A társadalmi érintkezés formáinak és normáinak megszabott rendszere. (pl. hogyan kell köszönni).
A diplomáciai, a nemzetközi érintkezés előírásainak összessége, a nemzetközi és belföldi hivatalos kapcsolatok udvariassági szabályainak összessége.
5. Melyek a hivatalos női öltözet elengedhetetlen elemei?
harisnya, térdközépig érő szoknya, 3-5 cm magas sarkú cipő, blúz, blézer
térdközépig érő szoknya, ékszer, 3-5 cm magas sarkú cipő, blúz, blézer
nadrágkosztüm, sál, smink, lapos sarkú cipő
6. Telefonos megbeszéléskor a vonal megszakadása esetén a ki kezdeményezi a hívást újra?
a hívó fél
a hívott fél
a hívó fél vagy a hívott fél is kezdeményezheti
7. Mit kell tenni, ha tárgyalás közben megszólal a mobiltelefonunk?
Hagyjuk csörögni, de nem vesszük fel.
Előtte el kell némítani, hogy ez ne történhessen meg.
Felvesszük és röviden tárgyalunk a hívó féllel.
8. Mi az, amit a férfiaknak tilos viselni hivatali öltözékként?
kötött mellény
bőr cipő
óra
9. Mikor illik munkahelyre telefonálni?
Reggel 8.00 és délután 16.00 között
Ebédszünetben
legkorábban a munkaidő kezdete után fél órával, legkésőbb a munkaidő befejezése előtt fél órával
10. Hivatalos környezetben, tárgyaláson hogyan illik szólítani a tárgyaló partnert?
a vezetéknevén
a becenevén
a rangja szerint
11. A hivatalos névjegykártyán hova írjuk a munkahely nevét, címét, telefonszámát, faxot, e-mailt?
jobb alsó sarokba
bal alsó sarokba
fent középre
12. Milyen sorrendben adjuk át a névjegykártyát a jelenlévőknek?
először a nőknek
először a legmagasabb rangúnak
először a házigazdának
13. A munkahelyi etikettre melyik tartalmi szabály igaz?
A munkavállaló a vállalat értékeivel való azonosul, magatartása a vállalatot jellemzi.
Mindig a munkaidő előtt hozzáfog feladatai elvégzéséhez.
A munkahely elhagyásakor személyesen és/vagy telefonon is elköszön kollégáitól.
14. Tárgyalás során a tárgyaló feleket hogyan célszerű a tárgyaló asztalhoz ültetni?
egymás mellé
tetszőleges helyre ülnek
egymással szemben
15. A megbeszéléseknek, értekezleteknek mi az elsődleges célja?
információgyűjtés és döntéshozatal
új üzleti partnerek felkutatása
kapcsolattartás a kollégákkal
16. Melyik állítás igaz arra az esetre, amikor a vállalathoz vendég érkezik?
Elsőként lépünk be a vezető ajtaján és megtartjuk az ajtót a vendég előtt.
A vendégnek kinyitjuk a vezető irodájának ajtaját és beengedjük magunk előtt.
Rang szerinti sorrendben, egymást követve belépünk a főnöki iroda ajtaján.
17. Az angolok mikor adják át névjegyüket egy tárgyalás során?
a tárgyalás elején
amikor szót kapnak a tárgyaláson
a tárgyalás végén
18. Melyik kultúrára jellemző a nagy hatalmi távolság?
angol
kínai
ausztrál
19. Magyarország melyik csoportba sorolható a felsoroltak közül?
bizonytalanságkerülő
magas kontextusú
neutrális
20. Miért fontos a kultúrák közötti kommunikáció ismerete?
a sikeres nemzetközi együttműködések érdekében
sok statisztikai adatot ismerünk meg a másik országról
az elméleti modellek megértése érdekében
21. Válassza ki, melyik állítás igaz az alábbiak közül!
A sztereotípiák soha nem igazolódnak be a gyakorlatban a személyes tárgyalásokon.
A sztereotípiákat mindig egyénekre kell alkalmaznunk.
Egy sztereotípia akkor hasznos, ha további megfigyelés és tapasztalat alapján módosul.
22. Mi jellemzi az individualista társadalmakat?
Az egyén születésétől kezdve szorosan összetartozó csoportokba illeszkedik, a csoport érdekeit az egyén érdekei elé helyezi.
Az egyéni kapcsolatok lazák, mindenki saját magát, illetve legszűkebb családját helyezi előtérbe.
Nem lehet ilyen kategóriát felállítani.
23. Válassza ki, melyik állítás igaz az alábbiak közül!
Neutrális üzleti kapcsolatokban nincs helye az érzelmeknek.
Neutrális üzleti kapcsolatokban van helye az érzelmeknek.
Diffúz üzleti kapcsolatokban nincs helye az érzelmeknek.