KURZUS: Makroökonómia
MODUL: Pénz- és tőkepiac
9. lecke: A pénz funkciói, kétszintű bankrendszer
A lecke eredményes feldolgozásához, a megadott követelmények teljesítéséhez javasoljuk, hogy figyelmesen olvassa át a Makroökonómia c. jegyzet 102-106. oldalhoz tartozó tananyagot. | ||
Tanulmányozza és ismerje meg a leckében szereplő tényeket, fogalmakat, összefüggéseket és ezek megértését szolgáló példákat, magyarázatokat és modelleket. | ||
Tevékenységek | ||
A lecke tanulása során végezze el az alábbi tevékenységeket, amelyek segítségével képes lesz a követelmények teljesítésére. | ||
| ||
Követelmények | ||
A leckét akkor sikerült megfelelően elsajátítania, ha Ön képes | ||
| ||
Önellenőrző feladatok |
1. A pénz melyik funkciójával nem találkozott a tananyagban?
![]() | ||||||||||
2. "A pénz lehetővé teszi az áruk értékének összehasonlítását." Az előbbi, tankönyvből származó idézet a pénz melyik funkcióját írja le?
![]() | ||||||||||
3. A modern pénzre jellemző, hogy...
![]() | ||||||||||
4. Döntse el az alábbi állításokról, hogy igazak, vagy hamisak!
![]() | ||||||||||
5. Az alábbi felsorolásban lévő változókból állítása össze a Fisher-féle forgalmi egyenlet klasszikus alakját! Az összeállításnál ügyeljen a változók sorrendjére (a gép abban a sorrendben fogja csak elfogadni, ahogy az a tankönyvben szerepelt). Az összeállításnál az egyes változók mögötti számokat használja! M (1), S (2), P (3), Y (4), D (5) AD(6), U (7), V (8) ![]() | ||||||||||
6. Döntse el, hogy a következők közül melyik kategória jelentését határozza meg ez a definíció: "Megmutatja, hogy a gazdaságban egységnyi pénz egy év alatt hány gazdasági tranzakcióban vesz részt"
![]() | ||||||||||
7. Döntse el az alábbi állításokról, hogy igazak, vagy hamisak!
![]() | ||||||||||
8. Döntse el, hogy a következő feladatok a központi bank (1), vagy a kereskedelmi bankok (2) feladatai-e! A feladat mögötti négyzetben jelölje a megoldást (1 vagy 2)! Készpénz kibocsátása ![]() |