KURZUS: Emberi erőforrás menedzsment
MODUL: II. modul: Munkaerő biztosítás és foglalkoztatás
7. lecke: Teljesítménymenedzsment és teljesítményértékelési rendszerek
Tanulási útmutató | |
Tananyag: Karoliny - Poór: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv 203-237. oldal. | |
A lecke tartalmi összefoglalója | |
Hogy a szervezetek hosszú távon sikereket mutathassanak fel stratégiai céljaik elérésében, egyrészt azon múlik, hogy érintettjeik igényeihez illeszkedő teljesítménymérőket használnak-e, másrészt azon, hogy milyen hatékonyan képesek menedzselni alkalmazottaik teljesítményét. A teljesítménymenedzselés e két stratégiai eszközének egyike a teljesítménymenedzsment, amely az emberi erőforrás menedzsment központi rendszere. | |
Ez a fejezet a TM-et olyan konzisztens folyamatnak mutatja be, melynek központi eleme a teljesítményértékelés, ami teljesítménytervezéssel indul, a teljesítés kifejtéséhez szükséges folyamatos támogatás biztosításával jár, melynek eredményét rendszeresen mérik, értékelik, kommunikálják és jutalmazzák. | |
Az alkalmazottak ösztönzésének, teljesítményük fenntartásának, fokozásának és fejlesztésének fontos eszköze a formalizált teljesítményértékelési rendszer, amelynek sikere nagymértékben múlik azon, hogy azt az értékeltek mennyire fogadják el, mennyire tartják igazságosnak. | |
Kulcsfogalmak: teljesítménymenedzsment, teljesítményértékelés, osztályozó skála, munkanorma, esszé, kritikus esetek módszere, magatartásformákkal jellemzett osztályozó skála, magatartás-megfigyelő skála, MbO, 360 fokos értékelés. | |
Tevékenységek | |
A lecke tanulása során kövesse az alábbi utasításokat, amelyek segítségével képes lesz a követelmények teljesítésére. | |
Javasoljuk, hogy a tanulás során használjon jegyzetfüzetet, és rögzítse az egyes leckéknél tanultakat, azaz készítsen vázlatot. A felkészüléshez kellő segítséget nyújt a lecke és modulzáró kérdések mennyisége és mélysége. Kérdéseivel forduljon tutorához. | |
| |
Követelmények | |
A leckét akkor sikerült megfelelően elsajátítania, ha Ön képes | |
|
Önellenőrző kérdések | ||||||||||||||||||||
1. Válassza ki a felsorolásból a teljesítményértékeléssel elérhető célokat!
![]() | ||||||||||||||||||||
2. Rendelje a célokat a teljesítményértékelési célokhoz aszerint, hogy azok az értékelt (e) vagy az értékelő felettes (f) vagy a csúcsvezetők (v) céljai Írja a mezőkbe a megfelelő kisbetűt!
![]() | ||||||||||||||||||||
3. Jelölje meg, hogy az alábbi a felsorolások közül melyek az egyéni (e) és melyek a csoportos (c) értékelésre alkalmas technikák! Osztályozó, értékelő skálák ![]() | ||||||||||||||||||||
4. Válassza ki a felsorolásból a 4CF modell elemeit!
![]() | ||||||||||||||||||||
5. Állítsa sorba a teljesítménymenedzselési ciklus elemeit!
![]() |