KURZUS: Hő- és áramlástan

MODUL: IV. modul: Termodinamika

20. lecke: A gőz-körfolyamatok és a gőzdiagramok

Tanulási cél

A leckében foglaltak áttanulmányozása után Ön képes lesz

  • saját szavaival elmagyarázni
    • az entalpia definícióját és alkalmazásának módját adiabatikus és izobár folyamatok esetében,
    • a Rankine-Clausius körfolyamat felépítését,
    • a vízgőz T-s és i-s diagramjának felépítését,
    • a gőzzel működő hűtő körfolyamatok felépítését,
    • a hűtőközegek logp-i diagramjának felépítését,
  • önállóan alkalmazni a vízgőz i-s és az ammónia logp-i diagramjának használatával elvégezni a gőz-körfolyamatok alapvető számításait.

A tanulási célok megvalósításához olvassa át figyelmesen a "Hő- és Áramlástan" jegyzet 10. fejezetét és alfejezeteit. Az ismeretek sikeres elsajátítását az egyes fejezetek és alfejezetek végén található önellenőrző kérdések segítségével ellenőrizze le.

A leckéhez kapcsolódó gyakorlati problémamegoldó képesség kifejlesztéshez tanulmányozza át figyelmesen az "Hőtan - termodinamika" példatárban található H-TD/27. - H-TD/38. feladatokat is az itt közölt tanácsokat követve.

1.Az egyes feladatokat a példatárban lévő sorrendet tartva tanulmányozza, mert a sorrend általában a nehézségi fokot is mutatja.
2.A megoldást csak akkor nézze meg, ha önállóan nem jár sikerrel.
3.Ha a megoldás nem nyújt elegendő információt, akkor térjen vissza az elméleti tananyaghoz vagy kérjen segítséget a kijelölt tutortól.
4.A megoldásra való képességét úgy tudja leellenőrizni, ha néhány órával/nappal az első megoldás illetve annak sikeres megértése után, a megoldás ismételt megtekintése nélkül sikerül megoldania az adott feladatot, általában 15 percen belül.