KURZUS: Hő- és áramlástan
MODUL: II. modul: Ideális kontínuumok áramlása
8. lecke: Gyakorlati feladatok áramló ideális kontínuumokkal kapcsolatban II.
| Tanulási cél |
A leckében foglalt konkrét példa áttanulmányozása után Ön képes lesz |
- meghatározni egy folyadéksugár tetszés szerinti szögben történő eltérítéséhez szükséges erő nagyságát,
- meghatározni mekkora erő kell pl. egy tűzoltófecskendő megtartásához a kiömlő folyadéksugár ellenében,
- saját szavaival elmagyarázni az ún. szabadsugár vízturbina működési elvét és képes lesz önállóan meghatározni egy szabadsugár vízturbina által szolgáltatott teljesítményt,
- meghatározni azt az erőt, mely egy folyadékot szállító csővezeték valamely csőívét vagy más idomdarabját,
- saját szavaival elmagyarázni, hogy az ideális, kontínuum áramlása során is keletkezhet veszteség és képes lesz önállóan meghatározni ennek a veszteségnek a nagyságát,
- saját szavaival elmagyarázni, hogyan lehetséges hasznosítani a szél energiáját ill. hogyan képes mozgatni egy forgó légcsavar egy járművet,
- meghatározni egy szélmotor várható teljesítményét,
- meghatározni, hogy adott teljesítménnyel hajtott légcsavarral milyen haladási sebességet lehet elérni,
- saját szavaival elmagyarázni, miért lehet időnként kopogó hangot hallani, ha hirtelen zárunk el egy vízcsapot, miért lehet ez veszélyes és képes lesz önállóan meghatározni, hogyan kerülhető el ez a veszély.
|
A tanulási célok megvalósításához tanulmányozza át figyelmesen az "Áramló ideális kontínuumok" példatárban található IK/31. - IK/53. sorszámú feladatokat az itt közölt tanácsokat követve. |
1. | Az egyes feladatokat a példatárban lévő sorrendet tartva tanulmányozza, mert a sorrend általában a nehézségi fokot is mutatja. | 2. | A megoldást csak akkor nézze meg, ha önállóan nem jár sikerrel. | 3. | Ha a megoldás nem nyújt elegendő információt, akkor térjen vissza az elméleti tananyaghoz vagy kérjen segítséget a kijelölt tutortól. | 4. | A megoldásra való képességét úgy tudja leellenőrizni, ha néhány órával/nappal az első megoldás illetve annak sikeres megértése után, a megoldás ismételt megtekintése nélkül sikerül megoldania az adott feladatot, általában 15 percen belül. |
|