KURZUS: Közlekedéskereskedelem technikája III. (Marketing)
MODUL: I. modul: Marketing, piac, fogyasztó
I. modulzáró feladatok
Miután befejezte az első modul leckéinek feldolgozását, válaszoljon az alábbi kérdésekre. | ||
1. Mit értünk marketing alatt szűkebb, bővebb, és kiterjesztett értelemben? | ||
2. Melyik megfogalmazás szűkíti le a marketing tevékenységet a marketing-mix elemeire? | ||
3. Mi az a 4P? Miből ered ez a rövidítés? | ||
4. Mit értünk szinergia alatt? | ||
5. Mi a különbség a termelési orientáció és a marketing orientáció között? | ||
6. Hogyan közelíti meg a gazdaságtan és a marketing a piac fogalmát? | ||
7. Fejtse ki (értelmezze) mit jelent például egy nagyvárosban a kenyér piacán a piacpotenciál, piacvolumen, piacrészesedés? | ||
8. Milyen jellemzői vannak a tiszta versenynek, oligopóliumnak, monopolisztikus versenynek? | ||
9. Mi az a lokális piac? Ismer ilyet a környezetében? (nevezze meg) | ||
10. Mi a piacszegmentáció célja, lépései? - Milyen ismérvek alapján szegmentálhatunk? - Milyen ismérvek szerint szegmentálnak pl. a Taxi piacán? - Milyen követelmények vannak a szegmentációnál? - Mikor nem szegmentálunk? | ||
11. Hogyan kapcsolódik össze a célcsoportképzés fogalma a koncentrált, differenciált, és differenciálatlan marketinggel? | ||
12. Mit értünk pozicionálás alatt? Mondjon példát a pozicionálásra a személyszállítás piacán! | ||
13. Értelmezze a "vásárlási folyamatot", annak elemeit a fuvaroztató- fuvarozó viszonyában az árufuvarozásnál! | ||
14. Fejtse ki, hogy létezik-e márka a közlekedési piacon, és mi az előnye a márkának? | ||
15. Gondolja végig, milyen kockázatok vannak a közlekedési piacon a "vásárlói döntésnél"! | ||
16. Mondjon példát, miben különbözik az érzékelés és észlelés a megismerés folyamatában? | ||
17. Mi a különbség a memória különböző formái és a tanulás között? Mi köti őket össze? | ||
18. Keressen példát saját vásárlásaira visszagondolva az instrumentális kondicionálásra és a kognitív tanulás hatásaira! | ||
19. Keressen példát a reklámok világában a Maslow féle szükségleti hierarchia alkalmazására! | ||
20. Keressen az Ön MÁV attitűdjében kognitív, affektív, konatív elemeket! | ||
21. Hogyan változtatható meg a vásárlók attitűdje? | ||
22. Milyen referenciaszemélyeket, referenciacsoportokat ismer? | ||
23. Milyen különbségek vannak a végső fogyasztó és a szervezeti vásárló vásárlása között? | ||
24. Milyen lényeges különbségek vannak a végső fogyasztó és a szervezeti vásárló vásárlási folyamata között? | ||
25. Magyarázza meg, mit jelent a "releváns információ" pl. a távolsági személyközlekedés piacán! | ||
26. Mit jelent a primer és szekunder kutatás pl. a borpiacon? | ||
27. Mit jelent egy marketing- információs rendszer kialakítása pl. egy közúti fuvarozó cégnél? |