KURZUS: Közlekedéskereskedelem technikája III. (Marketing)

MODUL: 4 modul: Szolgáltatás, mint az értékesítés tárgya

IV. modulzáró feladatok

Miután befejezte a modul leckéinek feldolgozását, válaszoljon az alábbi kérdésekre.
Lehetősége van a válaszokat tutorának a szokásos módon elküldeni, problémája esetén tanácsát, segítségét kérni!

1. Sorolja be a közúti gyűjtőfuvarozást a szolgáltatások típusainál megismert kategóriák szerint!
2. Hilke modellje szerint a taxi szolgáltatásnál mit értünk a "tiszta szolgáltatás" részen, és mit a "fizikai javakon"?
3. Milyen következményei vannak a heterogenitásnak pl. a szállítmányozó tevékenységénél? Mit lehet tenni a negatív hatások csökkentése, megszüntetése érdekében?
4. Milyen következményei vannak a "nem fizikai természet"-nek a szolgáltatásoknál? Mit lehet tenni?
5. Értelmezze, hogy; mit értünk egy fuvarozó cégnél a tárgyi környezeten, kapcsolati személyek alatt és háttér személyeken!
6. Értelmezze a tapasztalati és bizalmi minőséget a vasúti személyszállításnál! Hogyan javíthatók?
7. Gondolja végig és értelmezze az 5 minőségi rést a nemzetközi gyűjtőfuvarozásnál!
8. Mi a különbség a vásárlás utáni szakasznál a fizikai javak és a szolgáltatások között?
9. Miért volt kérdéses az önálló szolgáltatásmarketing kialakulása?
10. Magyarázza meg, mit jelent a szállítmányozásnál a "kosár üres" szlogen?
11. Milyen nehézségek adódnak a személyi szolgáltatásoknál -így a személyszállításnál is- abból, hogy a "vevő" és a szolgáltató a szolgáltatás ideje alatt "össze vannak zárva"?
12. Hogyan csökkenthetők a több személyes szolgáltatásoknál (pl. MÁV) az "ingadozásból" eredő hátrányok?
13. Hogyan csökkenthetők a romlékonyságból eredő károk a keresleti és kínálati oldalon történő beavatkozással, pl. egy fodrásznál?
14. Miért nagyon fontos és miben nyilvánulhat meg a belső marketing, pl. a Postánál?
15. Miért került be a +3P a szolgáltatások 7P rendszerébe?
16. Mit tud tenni a piaci érvényesülés érdekében, pl. egy étterem az innováció területén, figyelembe véve, hogy a másolás, utánzás ezen a területen alig védhető ki?
17. Létezik-e márka a szolgáltatásoknál? Mondjon a közlekedési szolgáltatások területéről példát!
18. A szállítmányozás területén az ún. "bizományosi árképzés", amikor a számlával igazolt költségekre a szállítmányozó ráteszi a maga %-os árrését, tulajdonképpen "költség +" árazás. Milyen hátrányai vannak ennek az árképzési elvnek?
19. Hogyan értelmezhető a szolgáltatások területén az ún. "Place" elem? Mondjon példákat!
20. Milyen esetekben hatásos a szolgáltatásoknál a termék bemutatása a reklámoknál?
21. Belső PR, külső PR fontossága, pl. a szállítmányozó cégeknél. Hogyan, milyen intézkedéssel javíthatók ezek?
22. Milyen "háttérszemélyzetről" beszélhetünk, pl. a MÁV személyszállításnál?
23. Miért került be a 7P-be a "Process"?
24. Miért van jelentősége a TCR- nek a közlekedés területén?
25. Mit ért a közlekedési piac esetében az igény "másodlagos, szekunder jellegén"?
26. Miért konkrétabb a kereslet a személyszállítás területén, mint pl. a tartós fogyasztási cikkeknél?
27. Milyen "közjószág" a személyszállítási szolgáltatás?
28. Mit jelent a személyszállítás területén a "nagypapa-unoka" effektus?
29. Hogyan jelentkezik a személyszállításnál a "by-product" jelenség?
30. Mit tud kezdeni a tömegközlekedés a "szükséglethalmaz- orientáltsággal"?
31. Személyszállításnál az utas mire érzékenyebb: az árra vagy a minőségre?
32. Mit mond meg a keresztrugalmassági tényező, pl. az árufuvarozásnál? Érzékeltesse példával!
33. Mit jelent a "Place" mix elemnél, a személyszállítás területén a "hálózati szemlélet"?