KURZUS: Közlekedéskereskedelem technikája III. (Marketing)

MODUL: II. modul: Marketingeszközök

II. modulzáró feladatok

Miután befejezte a modul leckéinek feldolgozását, válaszoljon az alábbi kérdésekre.
Lehetősége van a válaszokat tutorának a szokásos módon elküldeni, problémája esetén tanácsát, segítségét kérni!

1. Mit ért generikus, és kiterjesztett termék alatt például egy golyóstoll esetében?
2. Mi van a termék életgörbe "y" tengelyén: az eddig eladott összes termékmennyiség vagy az időegység alatt eladott mennyiség?
3. Mit jelent a termékgörbénél az "elhúzódás"? magyarázza egy személygépkocsi típusnál!
4. Ön milyen vásárló típus? (innovatív, korai elfogadó, ...)
5. Értelmezze az "új termék" kialakítását pl. egy utazási irodánál!
6. Értelmezze a termékkínálat szélességét és mélységét pl. egy kozmetikumokat gyártó cégnél?
7. Melyik a legtőkeigényesebb a termék/piac stratégiák közül?
8. Mennyi az Ön referencia ára a tejnél? Mitől változik?
9. Mitől függ a fuvaroztatók árérzékenysége?
10. Milyen nagykereskedő típusokat ismer?
11. Hasonlítsa össze a kis haszon/nagy forgalom és a nagy haszon/kis forgalom stratégiákat!
12. Mit értünk a "kiskereskedelmi kerék" elméletén?
13. Mi a különbség a hirdetés és a PR között?
14. Milyen esetekben célszerű a szponzorálás?
15. Milyen eszközökkel erősíthető a belső PR?
16. Mi a különbség a hirdetés és az eladásösztönzés között?
17. Miért nem nevezhető a CPM reklámhatékonysági mutatónak?
18. Mi az előnye és hátránya a Direct Mail-nek?