KURZUS: Közlekedéskereskedelem technikája III. (Marketing)

MODUL: I. modul: Marketing, piac, fogyasztó

I. modulzáró feladatok

Miután befejezte az első modul leckéinek feldolgozását, válaszoljon az alábbi kérdésekre.
Lehetősége van a válaszokat tutorának a szokásos módon elküldeni, problémája esetén tanácsát, segítségét kérni!

1. Mit értünk marketing alatt szűkebb, bővebb, és kiterjesztett értelemben?
2. Melyik megfogalmazás szűkíti le a marketing tevékenységet a marketing-mix elemeire?
3. Mi az a 4P? Miből ered ez a rövidítés?
4. Mit értünk szinergia alatt?
5. Mi a különbség a termelési orientáció és a marketing orientáció között?
6. Hogyan közelíti meg a gazdaságtan és a marketing a piac fogalmát?
7. Fejtse ki (értelmezze) mit jelent például egy nagyvárosban a kenyér piacán a piacpotenciál, piacvolumen, piacrészesedés?
8. Milyen jellemzői vannak a tiszta versenynek, oligopóliumnak, monopolisztikus versenynek?
9. Mi az a lokális piac? Ismer ilyet a környezetében? (nevezze meg)
10. Mi a piacszegmentáció célja, lépései?
- Milyen ismérvek alapján szegmentálhatunk?
- Milyen ismérvek szerint szegmentálnak pl. a Taxi piacán?
- Milyen követelmények vannak a szegmentációnál?
- Mikor nem szegmentálunk?
11. Hogyan kapcsolódik össze a célcsoportképzés fogalma a koncentrált, differenciált, és differenciálatlan marketinggel?
12. Mit értünk pozicionálás alatt? Mondjon példát a pozicionálásra a személyszállítás piacán!
13. Értelmezze a "vásárlási folyamatot", annak elemeit a fuvaroztató- fuvarozó viszonyában az árufuvarozásnál!
14. Fejtse ki, hogy létezik-e márka a közlekedési piacon, és mi az előnye a márkának?
15. Gondolja végig, milyen kockázatok vannak a közlekedési piacon a "vásárlói döntésnél"!
16. Mondjon példát, miben különbözik az érzékelés és észlelés a megismerés folyamatában?
17. Mi a különbség a memória különböző formái és a tanulás között? Mi köti őket össze?
18. Keressen példát saját vásárlásaira visszagondolva az instrumentális kondicionálásra és a kognitív tanulás hatásaira!
19. Keressen példát a reklámok világában a Maslow féle szükségleti hierarchia alkalmazására!
20. Keressen az Ön MÁV attitűdjében kognitív, affektív, konatív elemeket!
21. Hogyan változtatható meg a vásárlók attitűdje?
22. Milyen referenciaszemélyeket, referenciacsoportokat ismer?
23. Milyen különbségek vannak a végső fogyasztó és a szervezeti vásárló vásárlása között?
24. Milyen lényeges különbségek vannak a végső fogyasztó és a szervezeti vásárló vásárlási folyamata között?
25. Magyarázza meg, mit jelent a "releváns információ" pl. a távolsági személyközlekedés piacán!
26. Mit jelent a primer és szekunder kutatás pl. a borpiacon?
27. Mit jelent egy marketing- információs rendszer kialakítása pl. egy közúti fuvarozó cégnél?