KURZUS: Közlekedéskereskedelem technikája III. (Marketing)
MODUL: 4 modul: Szolgáltatás, mint az értékesítés tárgya
IV. modulzáró feladatok
Miután befejezte a modul leckéinek feldolgozását, válaszoljon az alábbi kérdésekre. | ||
1. Sorolja be a közúti gyűjtőfuvarozást a szolgáltatások típusainál megismert kategóriák szerint! | ||
2. Hilke modellje szerint a taxi szolgáltatásnál mit értünk a "tiszta szolgáltatás" részen, és mit a "fizikai javakon"? | ||
3. Milyen következményei vannak a heterogenitásnak pl. a szállítmányozó tevékenységénél? Mit lehet tenni a negatív hatások csökkentése, megszüntetése érdekében? | ||
4. Milyen következményei vannak a "nem fizikai természet"-nek a szolgáltatásoknál? Mit lehet tenni? | ||
5. Értelmezze, hogy; mit értünk egy fuvarozó cégnél a tárgyi környezeten, kapcsolati személyek alatt és háttér személyeken! | ||
6. Értelmezze a tapasztalati és bizalmi minőséget a vasúti személyszállításnál! Hogyan javíthatók? | ||
7. Gondolja végig és értelmezze az 5 minőségi rést a nemzetközi gyűjtőfuvarozásnál! | ||
8. Mi a különbség a vásárlás utáni szakasznál a fizikai javak és a szolgáltatások között? | ||
9. Miért volt kérdéses az önálló szolgáltatásmarketing kialakulása? | ||
10. Magyarázza meg, mit jelent a szállítmányozásnál a "kosár üres" szlogen? | ||
11. Milyen nehézségek adódnak a személyi szolgáltatásoknál -így a személyszállításnál is- abból, hogy a "vevő" és a szolgáltató a szolgáltatás ideje alatt "össze vannak zárva"? | ||
12. Hogyan csökkenthetők a több személyes szolgáltatásoknál (pl. MÁV) az "ingadozásból" eredő hátrányok? | ||
13. Hogyan csökkenthetők a romlékonyságból eredő károk a keresleti és kínálati oldalon történő beavatkozással, pl. egy fodrásznál? | ||
14. Miért nagyon fontos és miben nyilvánulhat meg a belső marketing, pl. a Postánál? | ||
15. Miért került be a +3P a szolgáltatások 7P rendszerébe? | ||
16. Mit tud tenni a piaci érvényesülés érdekében, pl. egy étterem az innováció területén, figyelembe véve, hogy a másolás, utánzás ezen a területen alig védhető ki? | ||
17. Létezik-e márka a szolgáltatásoknál? Mondjon a közlekedési szolgáltatások területéről példát! | ||
18. A szállítmányozás területén az ún. "bizományosi árképzés", amikor a számlával igazolt költségekre a szállítmányozó ráteszi a maga %-os árrését, tulajdonképpen "költség +" árazás. Milyen hátrányai vannak ennek az árképzési elvnek? | ||
19. Hogyan értelmezhető a szolgáltatások területén az ún. "Place" elem? Mondjon példákat! | ||
20. Milyen esetekben hatásos a szolgáltatásoknál a termék bemutatása a reklámoknál? | ||
21. Belső PR, külső PR fontossága, pl. a szállítmányozó cégeknél. Hogyan, milyen intézkedéssel javíthatók ezek? | ||
22. Milyen "háttérszemélyzetről" beszélhetünk, pl. a MÁV személyszállításnál? | ||
23. Miért került be a 7P-be a "Process"? | ||
24. Miért van jelentősége a TCR- nek a közlekedés területén? | ||
25. Mit ért a közlekedési piac esetében az igény "másodlagos, szekunder jellegén"? | ||
26. Miért konkrétabb a kereslet a személyszállítás területén, mint pl. a tartós fogyasztási cikkeknél? | ||
27. Milyen "közjószág" a személyszállítási szolgáltatás? | ||
28. Mit jelent a személyszállítás területén a "nagypapa-unoka" effektus? | ||
29. Hogyan jelentkezik a személyszállításnál a "by-product" jelenség? | ||
30. Mit tud kezdeni a tömegközlekedés a "szükséglethalmaz- orientáltsággal"? | ||
31. Személyszállításnál az utas mire érzékenyebb: az árra vagy a minőségre? | ||
32. Mit mond meg a keresztrugalmassági tényező, pl. az árufuvarozásnál? Érzékeltesse példával! | ||
33. Mit jelent a "Place" mix elemnél, a személyszállítás területén a "hálózati szemlélet"? |