KURZUS: Vállalkozások szervezése és irányítása I.

MODUL: I. modul: A vállalkozás

I. modulzáró feladatok

1. Jelölje meg a vállalkozással kapcsolatos igaz állításokat!
Vállalkozásokra épül a piac gazdaság
Az állam által nem szervezhető tevékenységeket látják el a vállalkozások
A gazdasági hatékonyságot előmozdítsák
Vállalkozások a gazdasági viszonosságra épülnek
2. Jelölje meg a szervezeti felépítéssel kapcsolatos hamis állításokat!
A vállalkozói szervezet image célokat szolgál
A vállalkozói szervezet verseny előnyt kell, hogy eredményezzen
A vállalkozói szervezet a tőkeszerkezettel szoros összefüggésben van
A vállalkozói szervezet stratégia független
3. Jelölje meg a vállalkozási érdekkel kapcsolatos igaz állításokat!
A vállalkozás általában a hosszú távú piaci fennmaradásban érdekelt
A vállalkozások sok esetben nem érdekeltek a termék önköltségének csökkentésben
A vállalkozások általában érdekeltek a vevői rendelések volumen növekedésében
A vállalkozásokra jellemző a létszámnövelési érdekeltség
4. Jelölje meg a profitrátával kapcsolatos hamis állításokat!
A profit ráta és a bankkamat jól összehasonlítható
A vállalkozások nem a profitráta, hanem a profit tömeg növelésében érdekeltek
A sikeres vállalkozásokra nem jellemző a magas profit ráta
A profitráta a vállalkozás minőségi mutatója
5. Jelölje meg a vállalkozó alaptulajdonságaival kapcsolatos igaz állításokat!
A vállalkozó kíváncsi természetű
A vállalkozó a késztetéseket a környezetétől várja
A vállalkozás sok esetben saját termék vagy eljárás realizálására alakul
A sikeres vállalkozó naturália centrikus elkötelezettségű
6. Jelölje meg a siker tényezővel kapcsolatos hamis állításokat!
A vállalkozás gazdasági sikere a piac szeszélyétől függ
Állhatatosság kell a vállalkozás nehéz pillanataiban
Sok részlet ismerete kívánatos a vállalkozó részéről
Nagyvonalú ismeretekkel kielégíthetően irányítható a vállalkozás
7. Jelölje meg a stratégiával kapcsolatos igaz állításokat!
Stratégia alkotás a tulajdonosok feladata
Stratégia alkotás a tulajdonosok belső késztetésére alapul
A vevői szükségletek ismeretében van esély sikerre vivő stratégia megalkotására
A piaci változások stratégián történő átvezetése általában felesleges