KURZUS: Ötletből üzlet - Bevezetés az innováció menedzsmentbe

MODUL: Bevezetés

Előszó

A tantárgy célja

A kurzus a vállalkozások világát kívánja bemutatni a hallgatók számára gyakorlati példák segítségével. A kurzus a valós üzleti életről szól: hogyan lehet ügyfeleket szerezni, miért szükséges és hogyan célszerű tesztelni az új terméket, szolgáltatást, illetve milyen módszerek segítségével lehet túljutni egy induló vállalkozás sokszor kaotikus és bizonytalan helyzetein.

A kurzus célja, hogy a hallgatók képessé váljanak innovációs fejlesztési projektek generálására, kidolgozására és elindítására. Ennek érdekében a hallgatók a kurzushoz kapcsolódó gyakorlati feladatok mellett meghatározzák egy helyi/környezetükben működő vállalkozás üzleti modelljét és képesek lesznek saját vállalkozási ötleteik üzleti modelljének kidolgozására. A kurzus során a hallgatók elsajátítják azt is, hogyan lehet különböző üzleti modelleket szisztematikusan tesztelni és végigmenni az ügyfélfejlesztési folyamaton. Végezetül megismerik hatékony prezentáció ("pitch") felépítését és jó tanácsokat kapnak annak előadásához.

Félévközi hallgatói munka és értékelése

Számonkérés, értékelés

A féléves aláírás feltétele a tananyaghoz kapcsolódó összes gyakorlati feladat kidolgozása.

Vizsgajegy a kiadott feladatok kidolgozásának színvonala alapján.

Kötelező irodalom
  • Osterwalder, A.-Pigneur, Y. (2012): Üzletimodell-építés kézikönyve. Cser Könyvkiadó.
  • Ries, E. (2013) Lean startup. Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá? HVG Kiadó, Budapest.
Ajánlott irodalom
  • Bessant, J.-Tidd J. (2011) Innovation and Entrepreneurship. John Wiley, Hoboken.
  • Blank, S.-Dorf, B. (2012) The Startup Owner's Manual. The Step-by-Step Guide for Building a Great Company. K&S Ranch Publishing Division.
  • Burns, P. (2011) Entrepreneurship & small business. Start-up, maturity and growth. Palgrave.
  • Buzás Norbert (szerk.) (2007) Innovációmenedzsment a gyakorlatban. Akadémiai Kiadó, Budapest.
  • Bygrave, W.-Zacharakis, A. (2011) Entrepreneurship. Second Edition. John Wiley, Hoboken.
  • Chikán Attila (2008) Vállalatgazdaságtan, Aula Kiadó.
  • Grosz András-Csizmadia Zoltán (2011) Innováció és együttműködés. A kapcsolathálózatok innovációra gyakorolt hatása. MTA RKK, Pécs-Győr.
  • Managing Creativity and Innovation (2003) Harvard Business Essential, Boston.
  • Schilling, M. (2013) Strategic Management of Technological Innovation. Fourth Edition. McGraw_Hill International Edition.
  • Vecsenyi János (2011) Kisvállalkozások indítása és működtetése. 72h.com Kiadó, Budapest.