KURZUS: Balesetvizsgálat jármű szempontjai

MODUL: I. modul

Modulzáró

1. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A rezgéscsillapító betétekkel ellátott kerekek kisebb igénybevételnek teszik ki a járművet, mert a káros rezgéseket csillapítva, vagy egyáltalán nem vezetik át a hordműre.
2. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A nekifutási szög megnövekedését okozhatja a nyomkarima rendellenes kopása.
3. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A fékszerkezetek hibás beállítása okozhat olyan keréklaposodást, amely a fékek teljes oldása után nem engedi forogni a kereket.
4. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A hajtáslánc bármely elemének beékelődése okozhatja a kerék gördülésképtelenségét.
5. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A hőnfutás bekövetkezésekor a kerék azonnal beékelődik. (HAMIS)
6. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A laprugóból hiányzó egy rugólap még nem változtatja meg a rugókarakterisztikát.
7. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A mozdonyszekrény kialakításakor figyelembe kell venni a hordmű alváz fölé nyúló főgépcsoporti részegységeinek helyigényét is.
8. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A járműváz deformációja esetében, bizonyosan találunk a hordművön is deformációt, ha az nem ütközés miatt történt.
9. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
Az átmenő vonókészülékek esetében nem feltétlenül a jármű alvázán kell elhelyezni az átmenő vonórudazatot, azt át lehet vezetni a forgóvázakon is.
10. Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz vagy hamis!
A Scharfenberg-féle alakzáró kötéssel létrehozott önműködő csatlásnál, elegendő ha egy zártárcsát elmozdítunk az oldáshoz.