KURZUS: Marketingkutatás

MODUL: I. modul: A marketingkutatás alapfogalmai, szekunder kutatás

Modulzáró kérdések: A marketingkutatás alapfogalmai, szekunder kutatás

1. Mi igaz a következtető kutatásra az alábbiak közül?
A kutatás célja a megértés.
A kutatás célja a döntés megalapozása.
A kutatás célja új dimenziók feltárása.
A kutatás célja a döntés kockázatának csökkentése.
2. Értékelje az alábbi válaszokat az alapján, hogy igaz vagy hamis!
A kutatási brief az ajánlatkérés hivatalos dokumentuma.
A kiskereskedelmi és a háztartáspanel alkalmas piacbecslésre.
Marketing területen, rövidtávon hatékonyabbnak bizonyul, ha piackutató ügynökségre bízzák az adatfelvétel kivitelezését.
A külső faktorok az adatfelvételi hibákhoz tartoznak.
3. Melyek a szekunder kutatások hátrányai az alábbiak közül?
az adatok pontossága nem ismert, kérdéses.
az adatok gyakran mindenki számára elérhetőek, nyilvánosak.
sokkal hosszabb idő alatt összegyűjthetők, mint a primer adatok.
az adatok mindig aktuálisak.
4. Az alábbiak közül melyik jellemző a longitudinális kutatásra?
Több alkalommal végezzük el ugyanazt az adatfelvételt, mindig ugyanazon a mintán.
Több alkalommal végezzük el ugyanazt az adatfelvételt, mindig újonnan kiválasztott mintán.
Egy alkalommal végzett adatfelvétel.
A longitudinális kutatást költséghatékonyság miatt ritkábban végeznek.
5. Csoportosítsa a tényezőket az alapján, hogy az a primer (P) vagy a szekunder (SZ) kutatásra jellemző! Írja be a rövidítéseket (P, SZ) a megfelelő helyre! (részpont adható)

Egy adott kutatási kérdés megválaszolása érdekében történt adatgyűjtés.
Olyan adatok felhasználása, amelyek általában korábbi időszakra vonatkoznak.
Az adatgyűjtés folyamata viszonylag összetett.
Sokszor csak részben fedi a kutatási kérdésben meghatározott célcsoportot.

6. Mi az adatbányászat célja?
Elektronikus formában tárolt adatok segítségével követjük nyomon a fogyasztókat és vásárlási szokásaikat.
Kiterjedt adatbázisokból olyan rejtett összefüggések nyerhetők ki, amelyek előre nem sejthetőek.
Automatizált, valód idejű elemzések és döntések hozhatók létre.
Adatlekérdezésből, összesítésekkel és alapstatisztikai vizsgálatokkal történő információszerzés.
7. Döntse el az alábbi állításokról, hogy melyek hamisak!
A kutatási terv arra ad választ, hogyan akarjuk megvalósítani a kutatást.
A kísérlet speciális ok-okozati kutatási módszer.
A panelkutatás olyan adatgyűjtés, ahol a kutatási téma mindig változik.
Az adatok megszerzési módja alapján megkülönböztetünk szekunder és primer kutatást.
8. Jelölje be, hogy az alábbi marketing példák a vezetői döntési problémához (V) vagy a marketingkutatási problémához (M) tartoznak! Írja be a rövidítéseket (V, M) a megfelelő helyre!

Hogyan írhatók le a vevők preferenciái?
Hogyan hat az ár az észlelt minőségre?
A termék árának optimalizálása.
Változtatás a márka pozícionálásán.

9. Melyek a tervezési/menedzselési hibaforrásokhoz tartozó hibák az alábbiak közül?
Nem megfelelő kutatási módszer és mintavételi terv kiválasztása.
A döntési probléma és a kutatás céljának nem pontos meghatározása.
A válaszadás/részvétel megtagadása.
A mintavételi utasítás figyelmen kívül hagyása.
10. Válassza ki az alábbi tényezők közül a szindikált szolgáltatások előnyeit (E) és hátrányait (H)! Írja be a rövidítéseket (E, H) a megfelelő helyre! (részpont adható)

A szindikált kutatások rendszeres időközönként történnek, így lehetőség nyílik a változások nyomon követésére.

Az adatfelvétel időpontja kötött, nem igazodik a megrendelő igényeihez.

A megrendelőnek viszonylag kevés befolyása lehet a kutatás módszertanára.

A megrendelő jelentős megtakarításhoz jut azzal szemben, mintha saját maga végezné el a vizsgálatot.