KURZUS: Marketingkutatás

MODUL: III. modul: Kérdőív, mintavétel, adatgyűjtés, statisztikai elemzések

Modulzáró kérdések: Kérdőív, mintavétel, adatgyűjtés, statisztikai elemzések

1. Jelölje be az alábbiak közül a hamis állításokat!
A szűrőkérdések a kérdőív végén találhatóak, az a céljuk, hogy a megfelelő szempontok szerint leszűkítsék a válaszadók körét.
A demográfiai kérdések a megkérdezettek személyére vonatkozó jellemzőiről adnak tájékoztatást.
Az ellenőrző kérdésekkel győződünk meg arról, hogy az töltötte-e ki a kérdőívet, akinek odaadtuk.
A bevezető kérdéssel ráhangoljuk a válaszadót a témára.
Az átvezető kérdés teremt kapcsolatot a bevezető és a demográfiai kérdések között.
2. Jelölje be azokat az állításokat, amelyek a zárt kérdésekre jellemzőek!
Nem adjuk meg előre a válaszlehetőségeket.
Két fajtája az alternatív és szelektív kérdés.
Mindenképpen ki kell egészíteni az "egyéb" és "nem tudom" válaszlehetőséggel is.
Általában akkor alkalmazzuk, ha el akarjuk kerülni a befolyásolást.
Segítségével kideríthető az első  (top-of-mind) említés.
3. Válassza ki az alábbiak közül a HELYES kérdésfeltevéseket!
Ön szerint megfelelő a dohányáruk disztribúciója?
Ön szerint mi a valószínűsége annak, hogy a Star Wars folytatódik?
Melyek a tanárának a kevésbé jó tulajdonságai?
Szívesen megy szervezett csoportos utazásra?
Van rivalizálás a nyomtatók és a fénymásolók között?
4. Határozza meg, hogy az alábbi esetekben teljes körű felmérést (T), vagy mintavételi eljárást (M) alkalmazna! Írja be a betűket (T, M) a megfelelő helyre!

Magyarországi személyautó forgalmazók beszerzési magatartása -
Tesco fogyasztói kosár összetétele 2015. júliusában -
Kisgyerekes családok fogyasztói magatartása -
Hallgatói elégedettség a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karon -
Oktatói elégedettség a Széchenyi István Egyetemen -

5. Jelölje be az alábbiak közül a hamis állításokat!
A sokaság tagjai mindig azok, akikről az információt gyűjtjük.
Egyszerűsíti a döntéshozatalt a sokaság meghatározásával kapcsolatban, ha a vásárlási és a termékhasználati folyamatban eltérő szereplők jelennek meg.
A mintavételi keret lehet kisebb, nagyobb, vagy ugyanakkora, mint a vizsgált sokaság.
A sokaság inkább elméleti kategória, míg a mintavételi keret konkrét segítség.
A kitűnő hallgatók sokaságának lehetséges mintavételi kerete az egyetemre járó hallgatók.
6. Jelölje be a kvalitatív adatgyűjtésre vonatkozó állításokat!
A válaszadók megkeresése csak a szervező feladata.
Az adatgyűjtést a kérdezőbiztos végzi.
Az adatelemzést a kutató végzi.
A moderátor aktív szerepet vállal az egész folyamatban.
Az adatgyűjtést és elemzést ugyanaz végzi.
7. Jelölje be a helytelen állításokat!
Adattisztítás során cél a megfelelő válaszadók kiszűrése.
Adattisztítás során lehetőség van az inkonzisztens adatok kiszűrése.
A hiányzó értékek kezelésénél kihagyhatom a kérdéses kérdőíveket az elemzésből.
A hiányzó értékek helyettesíthetőek az átlagértékekkel.
Súlyozásnál minden csoport ugyanakkora súlyt kap, így nem torzul a végeredmény.
8. Milyen statisztikai módszer alkalmazható abban az esetben, ha a függő és a független változónk nem metrikus?
Kereszttábla-elemzés.
Korreláció.
Variancia-elemezés.
Diszkriminancia-elemzés.
Regresszió.
9. Egészítse ki az alábbi állításokat táblázatból kikeresett adatokkal!



A középvállalatok csoportjában a minimális alkalmazotti létszám fő, a maximális .
A nagyvállalatok átlagos alkalmazotti létszáma fő.
A minta terjedelme és között van.
Az átlagos alkalmazotti létszám fő.