KURZUS: Marketingkutatás

MODUL: II. modul: A primer kutatási módszerek

Modulzáró kérdések: A primer kutatási módszerek

1. Az alábbi állítások közül válogassa ki, hogy mi jellemző a kvantitatív kutatásra!
Tipikus módszere a kérdőív, kísérlet.
Általában kisebb elemszámú mintával dolgoznak.
Tágabb kutatási kérdéseket vizsgál.
A változókat mérhető formában határozzák meg.
2. Döntse el az alábbi állításokról, hogy igazak vagy hamisak!
A mélyinterjú speciális fajtája a szakértői interjú.
A jó interjúkészítő sokat beszél.
A konfliktuscsoport a kutatás szempontjából fontos dimenzióban homogén.
Egy új kommunikációs ötlet leginkább fókuszcsoportban tesztelhető.
3. Rakja sorrendbe a fókuszcsoportos folyamat szakaszait!

1.
2.
3.
4.
5.


4. Az alábbi listából válogassa ki a projektív, kifejezést segítő technikákat!
mapping
szóasszociáció
elméleti telítődés
fókuszcsoport
hangulatrajz (rajz)
háromszöginterjú
ingeranyag
interpretáció
kollázs
kvalitatív kutatás
megszemélyesítés
mélyinterjú
moderátor
páros interjú
szakértői interjú
szűrő kérdőív
vezérfonal
5. Párosítsa össze a megfigyelési módszereket!

a) strukturálatlan megfigyelés
b) strukturált megfigyelés
c) laboratóriumi megfigyelés
d) résztvevő megfigyelés
e) rejtett megfigyelés
f) nyílt megfigyelés

Az alanyok tudják, hogy megfigyelik őket.
Az alanyok és a kutató között interakció alakul ki.
Az alanyok nem tudják, hogy megfigyelik őket.
A megfigyelés tárgy és a módszer pontosan meghatározott.

6. Döntse el az alábbi állításokról, hogy igazak vagy hamisak!
A kísérlet kiindulópontja egy kutatási kérdés, valamint az ebből levezetett hipotézis.
A kísérlet nem alkalmas az ok-okozati viszony feltárására.
A piactesztelés minden esetben természetes körülmények között valósul meg.
A piactesztelés hátránya, hogy viszonylag hosszú a tesztelési fázis.
7. Döntse el az alábbi állításokról, hogy igazak vagy hamisak!
A személyes megkérdezés rugalmatlan módszer.
A személyes megkérdezés leggyakoribb formája az otthoni megkérdezés.
A telefonos megkérdezés időtartama 30-40 perc.
A postai megkérdezés esetén célszerű valamilyen ösztönzőt, ajándékot felajánlani a válaszadóknak.
8. Válogassa ki, hogy mi jellemző a postai (P) és mi a személyes megkérdezésre (Sz)!

Nagy az észlelt anonimitás.
Időtartama 60-90 perc.
A válaszadók a társadalmi elvárásoknak megfelelően válaszolnak a kérdésekre.
A válaszadó motivációjától függ, hogy mennyi időt hajlandó áldozni a kérdőív kitöltésére.

9. Milyen skálatípusról van szó?

a) Nominális
b) Ordinális
c) Intervallum
d) Arány

Kor
A vállalat típusa méret alapján
IQ
Preferencia sorrend

10. Válassza ki a nem összehasonlító skálázási technikákat!
folytonos értékelőskála
konstans összegű skála
Likert skála
Q rendezőtechnika
szemantikus differenciálskála