KURZUS: Üzleti kommunikáció
MODUL: II. modul: Szóbeli kommunikáció az üzleti életben
7. lecke: A prezentáció
A lecke célja: Prezentációval akár a tanulmányok, akár a munka világában találkozhatunk, gyakori üzleti szóbeli kommunikációs műfaj. A 7. lecke célja ismertetni a prezentáció főbb lépéseit, előkészületeit, annak lebonyolítását és az ezekhez a lépésekhez tartozó főbb tanácsokat, javaslatokat. | ||
Tananyag: A 7. lecke tananyagának elsajátításához első lépésként olvassa el Hofmeister-Tóth Ágnes és Mitev Ariel Zoltán: Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika című könyvének 3.4. alfejezetét! | ||
A lecke feldolgozása, a tananyag elsajátítása kb. 90 percet vesz igénybe. | ||
Kulcsfogalmak: Prezentáció, a prezentáció lépései, hallgatóság, a prezentáció szerkezete | ||
Tevékenységek: A lecke tanulása során végezze el az alábbi tevékenységeket, amelyek segítségével képes lesz a követelmények teljesítésére. | ||
|
Feladatok | ||
1. Emlékezzen vissza egy Ön által tartott prezentációra! Milyen témában tartotta azt az előadást? Mi volt a célja a prezentációnak? Hol és mikor került sor a prezentációra? Milyen benyomásokkal gazdagodott a prezentáció során? | ||
2. Egy prezentációt kell tartania október 4-én, az állatok világnapjáról. A prezentációra való felkészülés során információt kap a hallgatóság néhány jellemzőjéről: 7-10 év közötti gyerekek, akik vidéki iskolákból kirándulás formájában látogatnak el a prezentációra, osztályfőnökük kíséretében. Várhatóan szülők is érkeznek, összesen kb. 150 iskolás látogat el a prezentációra. Ezen információk birtokában hogyan tervezi összeállítani a prezentációt? Mi lesz a prezentációja célja? |
Követelmények: A leckét akkor sikerült megfelelően elsajátítania, ha Ön képes | ||
|
Önellenőrző kérdések | |||||||||||
1. Rendezze sorba a prezentáció főbb lépéseit!
![]() | |||||||||||
Párosítsa össze a Nickson és Siddons (1996) által összeállított közönség szegmensek elnevezését azok jellemzőivel! 1. elmélkedők, széles látókörűek ![]() | |||||||||||
3. Egy prezentáció során az alábbi zavaró tényezők lépnek fel. Jelölje meg, milyen módon lehet megfelelően kezelni az adott zavaró tényezőt és helyzetet! | |||||||||||
Már az előadás kezdetén kérdéseket szeretnének feltenni a résztvevők.
![]() | |||||||||||
A résztvevők beszélgetnek.
![]() | |||||||||||
A prezentáció végén elhangzó kérdések során egy résztvevő magához ragadja a kérdezés jogát.
![]() | |||||||||||
4. Csoportosítsa a vizuális eszközök jellemzőit hasznosságuk alapján! Írja a mezőkbe a megfelelő számot! 1. Hasznos vizuális eszközök ![]() | |||||||||||
5. Válassza ki azokat az állításokat, amelyeket célszerű alkalmazni egy prezentáció során!
![]() | |||||||||||
6. Az alábbi állítások közül melyeket nem javasolná egy prezentáció előtt álló kollégájának?
![]() |