KURZUS: Üzleti kommunikáció
MODUL: I. modul: A kommunikáció alapjai
2. lecke: A kommunikációt segítő tulajdonságok (önismeret, aktív odafigyelés, empátia, asszertivitás)
A lecke célja: A 2. lecke átfogó képet ad a kommunikációt segítő olyan tulajdonságokról, mint az önismeret, az aktív odafigyelés, az empátia és az asszertivitás. Ennek keretében gyakorlati példákkal szemléltetve mutatjuk be az önismeret és a saját kommunikációs stílus megismeréséhez szükséges modelleket, illetve az aktív odafigyelés folyamatát, az azt akadályozó tényezőket, valamint az aktív odafigyelés fejlesztési lehetőségeit, végül kitérünk az empátia és az asszertivitás kommunikációt segítő szerepére is. | ||
Tananyag: A 2. lecke tananyagának elsajátításához első lépésként olvassa el Hofmeister-Tóth Ágnes és Mitev Ariel Zoltán: Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika című könyvének 1.3, 1.4, 1.5 és 1.6 alfejezeteit! | ||
A lecke feldolgozása, a tananyag elsajátítása kb. 90 percet vesz igénybe. | ||
Kulcsfogalmak: kommunikáció, önismeret, aktív odafigyelés, empátia, asszertivitás | ||
Tevékenységek: A lecke tanulása során végezze el az alábbi tevékenységeket, amelyek segítségével képes lesz a követelmények teljesítésére. | ||
|
Feladatok | ||
1. Csoportosítsa a következő tulajdonságokat annak alapján, hogy a Johari-ablak mely területéhez tartoznak! 1. Nyílt terület ![]() | ||
2. Csoportosítsa a visszacsatolásokra vonatkozó eltérő válaszokat annak alapján, hogy a védekezés vagy a szembenézés stratégiájához tartoznak-e! 1. Védekezés ![]() | ||
3. Rendelje az O.K.-keret megfelelő mezőihez az alábbi pozíciókat! Írja a mezőkbe a megfelelő betűt!
![]() | ||
4. Párosítsa az alábbi mondatokat a megfelelő közléssorompó típusokkal! 1. "Menjünk inkább, és igyunk egy kávét!" ![]() |
Követelmények: A leckét akkor sikerült megfelelően elsajátítania, ha Ön képes | ||
|
Önellenőrző kérdések | |||||||||||||||||
1. A Johari-ablak mely területeire utalnak az alábbi meghatározások? Amit az ember önmagáról ismer, de másokkal nem kíván megosztani. ![]() | |||||||||||||||||
2. Tegye sorrendbe az aktív odafigyelés folyamatának szakaszait!
![]() | |||||||||||||||||
3. Az alábbiak közül mely tényező nem akadályozza az aktív odafigyelést?
![]() | |||||||||||||||||
4. Az alábbi tényezők közül melyik nem a visszajelzés adásának egy formája?
![]() | |||||||||||||||||
5. Az alábbi tényezők közül válassza ki azokat, amelyek az aktív odafigyelés fejlesztését segítik!
![]() | |||||||||||||||||
6. Egészítse ki az alábbi definíciókat! Az a személyiség olyan képessége, amelynek segítségével az ember bele tudja élni magát a másik lelkiállapotába. ![]() |