KURZUS: Üzleti kommunikáció

MODUL: Előszó

A kurzus célja

Kedves Hallgató!

Az "Üzleti kommunikáció" kurzus célja a hallgatók üzleti kommunikációs kompetenciájának, szóbeli és írásbeli kommunikációs képességeinek fejlesztése annak érdekében, hogy a későbbiekben munkájuk során minél sikeresebben és hatékonyabban tudjanak munkatársaikkal és ügyfeleikkel együttműködni, saját véleményüket a megfelelő formában kinyilvánítani. Ehhez az szükséges, hogy elsajátítsák a szakszerű és hatékony üzleti kommunikáció írásbeli és szóbeli formáit, és ismerjék a problémafeltáró és problémamegoldó, valamint az ösztönző kommunikáció jellegzetességeit. Fontos, hogy jól ismerjék a leggyakoribb üzleti kommunikációs formák tartalmi és formai jellemzőit, így az írásbeli kommunikációban pl. az önéletrajz, a motivációs levél, az üzleti levél kritériumait, a szóbeli kommunikációban pedig elsősorban a tárgyalások, az értekezletek, illetve a prezentáció alapvető sajátosságait, azért, hogy ezeket a gyakorlatban magabiztosan tudják alkalmazni.

A tantárgy négy modulból, ezen belül pedig 12 leckéből áll. Az egyes leckék előtt a tantárgy tanulásával és teljesítésével kapcsolatos hasznos tanácsokat találnak. A leckékben található gyakorlati feladatok a tananyag elsajátítását segítik.

A kurzus sikeres teljesítéséhez az alábbiak szükségesek:

  • a CoEdu rendszerben a 12 lecke feldolgozása és megtanulása;
  • az aláírás megszerzése, melynek feltétele a modulzáró tesztek legalább 50%-os eredményű teljesítése,
  • a vizsga sikeres letétele a CoEdu rendszerben (legalább 51%-os eredmény).

Reméljük, hogy a kurzus érdekes és értékes ismeretekkel szolgál, amelyeket a jövőben szakmai életük során jól hasznosítanak majd!

Dr. Szőke JúliaKecskés Petra
egyetemi adjunktus, tárgyfelelősegyetemi tanársegéd