| 
 | 
 | Trénerképzés tananyagainak letöltése | |||||||||||
|  | |||||||||||||
| A pedagógiai szolgáltató intézmények
  munkatársai a másfél napos trénerképzés során összesen 6 képzési blokkban
  sajátíthatják el az Európai Unió 2010-ig tartó oktatási és képzési
  munkaprogramjának lényeges elemeit és a pedagógusok részére tartandó
  konfereniák megszervezéséhez szükséges ismereteket. A honlap jelenleg az
  egyes képzési blokkok részletes kibontását tartalmazza. 2005 május közepén, a
  továbbképzést megelőzően elérhetővé tesszük a továbbképzés prezentációit és
  háttérdokumentumait is. A honlapon elérhetővé tesszük a konferenciák
  megszervezéséhez szükséges ajánlott, standard prezentációkat is. A továbbképzés 6
  blokkjának részletes tartalma: 
 A továbbképzés céljának és szakmai tartalmának ismertetése. A továbbképzés célja a
  pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények munkatársainak felkészítése tréneri
  feladatokra. A felkészítés során a trénerek egyrészt elméleti és gyakorlati
  szakmai ismereteket kapnak, másrészt elsajátíthatják a pedagógusoknak szóló
  tájékoztatók megtartásához szükséges módszereket és képességeket. A
  továbbképzés szakmai tartalmának kivonatát a jelen ajánlatban részletezett
  program mutatja be. Bevezetés az Európai Unió oktatási és képzési politikájába. A lisszaboni stratégia háttere,
  célja, tartalma. Az oktatás és a képzés közösségi szintű programozása. Az
  Európai Unió specifikus céljai a lisszaboni stratégia megvalósítása
  érdekében. Az oktatás és a képzés közösségi szintű szabályozásának jogi
  háttere. A hazai és külföldi helyzet általános értékelése, megvitatása. A 25 tagú Európai Unió oktatási
  és képzési rendszereinek állapota, teljesítménye. Globális és közösségi
  szintű nemzetközi összehasonlító elemzés. Az oktatás és a képzés
  hozzájárulása a versenyképességhez. A mobilitást segítő megállapodások és a
  hozzá tartozó pályázatok értékelése. 
 Az Európai Unió céljai és munkaprogramjai az oktatás és a képzés
  területén. Az Európai Bizottság 10
  munkacsoportjának céljai és feladatai. A munkacsoportok tevékenysége
  2001-2004 között a beszámolók tükrében. A munkacsoportok működésének első
  szakaszában elért eredmények. Az első Közös Időközi Jelentés tartalma. A
  következő szakaszra vonatkozó munkatervek, célok.  A bekapcsolódás lehetőségeinek és az ide tartozó jó gyakorlatoknak
  a bemutatása. Az egyes munkacsoportok tevékenységének
  kapcsolódása a nemzeti szakpolitikákhoz. Az egyes munkacsoportok által
  nemzeti szinten feltárt jó gyakorlatok ismertetése és megvitatása. Az integrált megközelítés alkalmazása a folyamatban. Az integrált megközelítés
  jelentése és módszerei. A nemzeti, regionális és helyi koordináció
  lehetőségei. Az oktatás és képzés kapcsolata és kölcsönhatása a társadalom és
  a gazdaság egyes területeivel. 
 Magyarország helye és szerepe az Európai Unió oktatási
  munkaprogramjának megvalósításában. Közös oktatásfejlesztési célok
  az Európai Unióban. Politika-koordináció az oktatási ágazatban: az
  „objectives folyamat”. Az objectives folyamat eredményei. A közös oktatási
  politikában rejlő lehetőségek. A magyar szakpolitika, a nemzeti szintű stratégia és a hazai
  munkaprogramok ismertetése. Az Európai Unió által kijelölt
  3 cél és 13 alcél megvalósításának hazai intézmény-és eszközrendszere. A
  nyitott koordinációs eljárás alkalmazása Magyarországon. Az elkészült magyar
  alágazati stratégiák rövid ismertetése. A „mérföldkövek” által támasztott követelmények.
  A hazai munkaprogramok kapcsolódása a folyamathoz. 
 A pedagógusok és oktatási intézmények feladatai. A lisszaboni célok elérését és
  a folyamatba való bekapcsolódást segítő nemzeti szakértői csoportok
  javaslatainak ismertetése, különös tekintettel a pedagógusok és oktatási
  intézmények feladataira. Az oktatáshoz és képzéshez kapcsolódó horizontális témák. A horizontális munkacsoportok
  javaslatainak átültetése a gyakorlatba. Új kihívások: a mobilitás
  pedagógiája, aktív állampolgárságra nevelés. Együttműködés a társadalmi
  szereplőkkel. Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések. Az információs és
  kommunikációs technológiák alkalmazása. Az egész életen át tartó tanulás
  megvalósítása. Párbeszéd, tapasztalatcsere és részvétel az oktatási tárca
  alágazati stratégiáiban. Az oktatási tárca alágazati
  stratégiáinak ismertetése, különös tekintettel a pedagógusok számára
  kialakított párbeszéd, tapasztalatcsere és részvétel lehetőségeire. 
 Az oktatást, a képzést és a pedagógiai munkát támogató európai
  uniós és hazai pályázatok rendszerének áttekintése. A lisszaboni célok elérését és
  hazai alágazati stratégiák megvalósulását támogató hazai és európai uniós
  pályázatok rendszerének áttekintése. A pályázatírás és a pályázati
  menedzsment szerepe az oktatási és képzési tevékenységben. A tréneri tevékenységhez szükséges szakmai ismeretek összegzése. A pedagógiai szolgáltató
  intézmények munkatársainak tréneri tevékenységéhez szükséges információk rendszerezése,
  összefüggéseinek áttekintése. Javaslatok a trénerek által tartandó előadások
  szakmai tartalmának összeállítására. További információs források. A lisszaboni stratégiához
  kapcsolódó európai uniós információs források idegen nyelven és magyarul, továbbá
  hazai információs források, magyar nyelven. A képzéshez kapcsolódó weboldal
  szolgáltatásainak és elérésének ismertetése. 
 Kommunikációs tréning. Gyakorlatorientált
  kommunikációs tréning az előadói képességek fejlesztésére. A trénerek által
  alkalmazott kommunikáció sajátosságai. Az előadások megszervezése és lebonyolítása a gyakorlatban. A trénerek által tartandó
  előadások megszervezéséhez és lebonyolításához szükséges ismeretek és
  képességek fejlesztése. Útmutatás a nyomonkövetési beszámolók készítéséhez és a
  kapcsolattartáshoz. A tréning lezárása. A nyomonkövetési beszámolók
  beküldésének módja. Formai és tartalmi követelmények ismertetése. A
  kapcsolattartás csatornáinak és módjainak ismertetése. A képzési szakasz
  hivatalos lezárása. | |||||||||||||