[AMT levelező lista]Fwd: Fwd: Teljesítményértékelés

Dr. Pere Balázs pere.balazs at ga.sze.hu
2021. Jún. 11., P, 14:26:20 CEST


Kedves Kollégák!

Megkaptam a megígért levelet. Legyetek szívesek áttanulmányozni és a
mellékelt excel táblázatot kitöltve visszaküldeni (nem kötelező, csak
akkor ha hozzá szeretnétek szólni a témához) nekem. A kitöltési logika
egy kicsit más mint amit én elmondtam, de kövessétek a levél
iránymutatását. Legkésőbb jövő hét szerdáig (jún. 16.) küldjétek el
nekem, hogy nekem is legyen időm feldolgozni és továbbküldeni.

Köszönettel
Balázs



-------- Továbbított üzenet --------
Feladó: Pék Anita <peka at sze.hu>
CĂ­mzett: Ballagi <ballagi at sze.hu>, Baloght <baloght at sze.hu>, Borbely
<borbely at sze.hu>, Hatwagnf <hatwagnf at sze.hu>, Giczif <giczif at sze.hu>,
Horvathz <horvathz at sze.hu>, Lakatos <lakatos at sze.hu>, Pere Balazs
<pere.balazs at sze.hu>
Tárgy: Fwd: Teljesítményértékelés
Dátum: Fri, 11 Jun 2021 13:32:04 +0200



-------- Eredeti ĂĽzenet --------
Tárgy: Teljesítményértékelés
Dátum: 2021-06-11 12:42
Feladó: György Wersényi <wersenyi at sze.hu>
Címzett: Pék Anita <peka at sze.hu>

Kiküldésre:

Kedves kollégák,

a megbeszélés follow-upjaként az említett négy fontos dia és excel
érkezik.
Alább Zsuzsa levele hozzá. Nekem is van több kérdésem, és
bizonytalanságom. Próbáljuk meg kordában tartani és nem enegdni
szétfolyni, mert ahány ember látni fogja, annyi vélemény lesz.
Továbbra sem szerencsés szerintem így, mert nem mindegy, hogy
"fontossági" vagy "időbeni" súlyozás kell. Pl. az alapegység 5
pont, ami egyenlő 1 kontaktórára fordított energiával (időben?
fontosságban?), ugyanakkor egységárnak tekintendő, tehát ebből
most nem fog kiderülni KI MENNYIT tart. Az egymáshoz képesti súlyt
kellene belőni, tehát ami ehhez képest dupla olyan (fontos?
időigényes?), az 10 pontot ér.
Van ahol nem is értekmes a pontozás, pl. a hivatkozások száma az nem
időigényes, ellenben fontos, de a ráutaló tevékenység (kutatás,
publikálás) máshol nem jelenik meg.

Nem tudom mi fog kisülni ebből. Én azt kérem, hogy tanszékenként
jöjjön vissza egy oszlop az excelben ill. a másikban, amit mondjuk
tanszéki átlagból képeztek. Próbáljátok meg értelmezni a
feladatot, nem biztos, hogy én tudok válaszolni...

Gy.

***********************************************************************
********

Kedves Kollégák!

Ahogy említettük segítséget szeretnénk kérni az oktatói
munkakörökhöz kapcsolódó teljesítménydimenziók és mutatók
súlyozásának kialakításához. Egyelőre információt,
véleményeket szeretnénk gyűjteni arról, hogy a Karon milyen
minimum-arányok, illetve milyen egymáshoz viszonyított súlyok
kellene, hogy jellemezzék az egyes munkaköröket.

Kérlek benneteket, hogy a tanszékvezető kollégákhoz is juttassátok
el ezt a levelet és mellékletét.

Tanszékeken a kollégákkal is konzultáljatok a kérdésről,
közösen értelmezzétek, mérlegeljétek, és kérjük, hogy
küldjetek javaslatot az alábbi leírás szerint.

Javaslataitokat kérlek 2021. június 21. hétfőig küldjétek meg:
karonként egy-egy javaslatot várunk. Ha valahol úgy látjátok, hogy
egyes tanszékeken nagy eltérések vannak, akár a tevékenység
jellegéből adódóan, akkor kérlek ezt is jelezzétek felénk.

Azt szeretnénk kérni, hogy a tanszékvezető kollégák is
egyeztessenek a kérdésről a tanszéki kollégákkal, illetve kari
vezetői szinten is legyen egyeztetés, párbeszéd, tanszékvezetők
és dékán, dékánhelyettesek részvételével.

I.                    Alapfeladatok minimum-elvárásainak súlyozása

Kérjük, hogy egy docensi munkakörre gondolva a főkategóriák és az
alkategóriák kapcsán adjátok meg nekünk, hogy a teljes
feladatrendszert 100%-nak tekintve, melyek azok a minimum-arányok,
amelyeket az egyes fő-, illetve alkategóriák kapcsán alkalmaznia
kellene az egyetemnek a jövőben

Példák:

·         Az oktatási tevékenység minimumaránya el kell, hogy érje
a 30%-ot

o   A kontaktóra tartás el kell, hogy érje a 20%-ot

·         A tudományos tevékenység minimuma el kell, hogy érje a
30%-ot

·         A többi kategória esetében nincs javasolt minimum-érték.

Bármelyik főkategóriához, vagy alkategóriához javasolhattok
minimum-értéket, ha azt relevánsnak és általánosan
érvényesítendőnek gondoljátok a karon. A javaslatnak nem lesz
közvetlen következménye, a jövőben nem százalékarányokkal, hanem
pontozási rendszerrel szeretnénk testre szabhatóvá tenni a
rendszert. A mostani százalékok, csak jelzések, arányok a
számunkra.

II.                  Teljesítménymutatók súlyozása

Szeretnénk inputokat gyűjteni ahhoz is, hogy az egyes
teljesítménymutatókat egymáshoz képest tudjuk majd súlyozni. Ehhez
azt kérjük, az egyes mutató-javaslatokhoz (ahol ez releváns)
rendeljetek egy pontértéket az alapján, hogy mekkora idő- és
energiabefektetést igényel az oktatótól az adott
teljesítménymutató egy egységének az előállítása.

A súlyozást az alábbiakra tekintettel végezzétek el:

·         1-10 közötti értéket adjatok egy-egy mutatóhoz

·         Egy nappali rendszerű kontaktóra egy szemeszteren
keresztül történő megtartásával és kapcsolódó
adminisztrációjával járó feladat erőforrásigényét tekintsük 5
pontnak és ehhez viszonyítsátok a többi feladat becsült
erőforrásigényét.

       Bízunk benne, hogy a széleskörű párbeszéd, a kari
egyeztetések és javaslatok figyelembe vételével minden fontos
szempontot sikerül feltárni, ezáltal kellő megalapozottsággal
sikerül kialakítani a mérési dimenziók rendszerét.

       Köszönöm

       Zsuzsa
--------- következő rész ---------
Egy nem text típusú csatolt állomány át lett konvertálva...
Név: Kari javaslat_súlyozásra_oktatói teljesítménydimenziók GIVK.xlsx
TĂ­pus: application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
Méret: 23043 bytes
Leírás: nem elérhető
Url : http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20210611/85049603/attachment-0002.bin 
--------- következő rész ---------
Egy nem text típusú csatolt állomány át lett konvertálva...
Név: Oktatói teljesítménymérés mutatók.pptx
TĂ­pus: application/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.presentation
Méret: 1467142 bytes
Leírás: nem elérhető
Url : http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20210611/85049603/attachment-0003.bin 


További információk a(z) amt-l levelezőlistáról