[AMT levelező lista]nagy tárgyak kurzusbeosztása

Antali Máté antali.mate at sze.hu
2023. Aug. 11., P, 00:01:36 CEST


Kedves Kollégák!

A "nagy létszámú tárgyak" (magyar nyelvű Statika, Sziltan, Mozgástan,
Rezgéstan) kurzusbeosztásával kapcsolatban szeretnék néhány dolgot
megosztani. Ezeket csak azért írom, hogy indokoljam a kurzusbeosztást, amit
Balázs részben rám bízott.

Tavasszal átnéztük és "kigyomláltuk" a Neptunból a régi, inaktív tárgyakat
(50 db tárgyat!). A mellékelt táblázatban látható a tanszék jelenlegi
összes aktív tantárgya, tárgykóddal és jellemzőkkel (összesen 63 db!). Ha
valakinek szüksége van rá, megvan együtt az összes adat.

A 2022 ősszel indult új gépész és mechatronika tanterv egy kis kavarodást
jelent a kurzusbeosztásban, mert

   - a Sziltan, Mozgástan, Rezgéstan esetén megváltozott a tárgykód az
   érintett hallgatóknak
   - ezeknek a hallgatóknak a Statika 1. félévben indul és az összes
   alaptárgy egy félévvel hamarabb van.

Ezeket a változásokat és következményeketa mellékelt dokumentumban ("nagy
tárgyak") foglaltam össze.

A most őszi és a következő félévekben várhatóan a következő beosztást
követnénk: Az "A" jelű lenne a GIVK karos (gépész+mechatronika) és a "B"
jelű a többi karról (AHJK,ÉÉKK kar) való hallgatók. Ettől a Statikánál el
tudunk térni (nem változott a tárgykód). Viszont Sziltannál és Mozgástannál
sajnos más a tárgykód, így nem lehet a hallgatókat "keverni".

Így - hacsak nem akarunk "C" kurzust - a két kurzus egyenlőtlen lesz.
Például a most őszi félévben a Sziltan B-t 240 főre míg a Sziltan A-t 60
főre tervezzük. Eközben a Mozgástan B létszáma kb. 180 fő lesz, míg a
Mozgástan A csak 90 fő.

Emiatt, és a növekvő felvételi létszámok miatt úgy tűnik, rendszeressé
válnak a 200 fős és efölötti előadások. Ez önmagában nem probléma, de az
eddigi rendszerben az előadóknak nagy terhelést jelent, ha az összes
hallgató ZH és vizsga dolgozatait egyedül kell kijavítani. Emiatt, más
egyetemek mintájára (BME, Miskolc, stb...) jó lenne az előadő javítási
munkáját szétosztani több kolléga között. Hogy ki segíthetne a javításban,
arra több lehetőség van. Lehetnek a gyakorlatvezetők. Lehet a másik kurzus
(A vagy B) előadója, akinek épp a kis létszámú kurzus jutott. Lehetnek
olyan fiatalok, akinknek még nincs saját tárgyuk. (Mi a BME-n PhD
hallgatóként és később is heti 1-2 vizsgára be voltunk fogva javítani.) De
akár önként is lehetne jelenetkezni: Úgy tűnik, hogy a
teljesítményértékelés új változatában ilyen javító munkáért is jár pont,
ezt a félév elején rögzíteni lehet. Persze ha egy előadó szívesen csinál
minden maga, megteheti azt is.

Érdemes lehet gondolkodnunk, milyen megoldások működnének. Balázs azt kéri,
hogy döntse el majd minden előadó félév kezdetéig, hogy szüksége van-e
ilyen segítégre a javításban, vagy nem. A jövőben lehet, hogy ezeket a
feladatokat rögzíteni lehet, kell valamilyen egyetemi rendszerben (TTL
lapok, TÉR, stb...)

Cél, hogy minenkire arányosan - a beosztást is figyelembe véve - jusson a
feladat, és a jelen körülmények között kezelnünk kell valahogy a nagy
létszámú tárgyakat.

Minden jĂłt:

Máté
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20230811/39c0e70b/attachment-0001.html 
--------- következő rész ---------
Egy nem text típusú csatolt állomány át lett konvertálva...
Név: nagy_targyak.pdf
TĂ­pus: application/pdf
Méret: 26244 bytes
Leírás: nem elérhető
Url : http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20230811/39c0e70b/attachment-0002.pdf 
--------- következő rész ---------
Egy nem text típusú csatolt állomány át lett konvertálva...
Név: AMT_targyak.pdf
TĂ­pus: application/pdf
Méret: 50181 bytes
Leírás: nem elérhető
Url : http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20230811/39c0e70b/attachment-0003.pdf 


További információk a(z) amt-l levelezőlistáról