[AMT levelez lista]Fwd: Kiemelten fontos! OMJ anyagok a 2024/25/1-es flvrl!

Dr. Pere Balzs pere.balazs at ga.sze.hu
2025. Mr. 27., Cs, 13:19:52 CET


Kedves Kollégák!

Ismét megérkezett a hallgatói véleményezés a tanszékre. Mindenkinek 
külön-külön elküldöm a névre szóló fájlokat, amennyiben úgy érzitek hogy 
reagálnotok kell valamire, akkor a szokásos módon küldjétek vissza a 
fájlt a megfelelő helyen kitöltve. *Határidő: április 18.*

Köszönettel
Balázs


-------- Továbbított üzenet --------
Tárgy: 	Kiemelten fontos! OMJ anyagok a 2024/25/1-es félévről!
Dátum: 	Thu, 13 Mar 2025 11:31:21 +0100
Feladó: 	Pék Anita <peka at sze.hu>
Címzett: 	Pere Balázs <pere.balazs at ga.sze.hu>



Tisztelt Tanszékvezető Úr!

A korábbi évekhez hasonlóan csatoltan küldöm a 2024/25. tanév őszi 
félévére vonatkozó oktatás-minőségügyi jelentés elkészítéséhez szükséges 
anyagokat.

1. A „Közös" mappában megtalálható az elkészítési útmutató pdf fájlban, 
valamint segédletként három excell táblát is tartalmaz a mappa.Mivel a 
levelező rendszer ezt nem engedi továbbítani, ezért feltöltöttem a 
drivera. Az alábbi linken érhető el:

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1YXdDzx9o61HDL0wyvKjbxrwjcx0qpLuW
2. A tanszéki zip mappa tartalmaz egy „sablon…."elnevezésű fájlt, azt 
kell kitölteni a megosztott anyagok alapján.
3. majd megküldeni nekem a jelentést „KESZ_..." kezdetű elnevezéssel 
ellátott fájlban.

FONTOS! Az egy évvel ezelőtt felismert problémák kapcsán cselekvési 
terveket kellett megfogalmazni és azokat az akkor visszaküldött 
jelentésben rögzíteni. A mostani jelentésekben ezek mindegyikének 
hatékonyságáról írni kell az újonnan felismert problémák mellett. Ez a 
visszacsatolási lépés a minőségügy központifontos eleme.

Kérem, legyen kedves *_ÁPRILIS 22. kedd 12.00 óráig nekem megküldeni a 
jelentést_*, amit aztán feltöltök a seafile felületre!

A jelentés elkészítése közben felmerülő _elvi kérdésekkel Dr. Horváth 
András_ minőségügyi vezető urat szíveskedjen keresni!


Köszönettel és üdvözlettel:
Anita

*From:*Horváth, András <horvatha at sze.hu>
*Sent:* Tuesday, March 4, 2025 12:28 PM
*To:* Zoltán Horváth <horvathz at sze.hu>; givk-dekan at sze.hu; Nikolett 
Fecser <fecser.nikolett at sze.hu>; Papatyi Csaba <papatyi at sze.hu>; Melinda 
Dr. Krankovits <kmelinda at math.sze.hu>; Pék Anita <peka at sze.hu>
*Subject:* Kiemelten fontos! OMJ anyagok a 2024/25/1-es félévről!

Tisztelt Dékán úr és Dékánhelyettes asszony!

Kedves Kollégák!

Elérkezett az Oktatás Minőségügyi Jelentések (OMJ) elkészítésének ideje, 
melyek a lezárt, 2024/25/1-es félévről szólnak. A jelentések rendszere 
megegyezik a korábbival.


Részletek:

Az OMJ rendszer mára bejáratottnak tekinthető, és a hallgatói 
visszajelzések, több probléma megszűnése valamint a MAB véleménye 
szerint is hasznos eszköz az oktatási folyamatok monitorozására.

A mellékelt fájlban (Oktatas_minosegugyi_jelentesek-2025-03-03.pdf) 
részletes leírás is található, de a legfontosabb tudnivalók a következők:

1) A rendszer lényegében azonos a korábbival. Így az anyagok kiküldése 
most is kari szinten történik, majd a karon belül kell a tanszéki és 
szak-szintű adatokat az illetékeseknek továbbküldeni, majd belső 
határidőt megszabni a jelentések kari vezetésnek való megküldésére. 
(Lásd az egyetem Minőségbiztosítási Szabályzatának vonatkozó részeit.) 
Egyetemi szintről csak az van megszabva, hogy a karokról a jelentéseknek 
2025. április 30-ig vissza kell érkezniük a Monitoring és Minőségügyi 
Igazgatósághoz.

Előfordulhat, hogy karok közötti információcserére van szükség, pl. ha a 
szakfelelős egy olyan tárgyat szeretne megvizsgálni, melyet nem az ő 
karán levő tanszék oktat. Ilyenkor értelemszerűen kell a másik kar 
kollégáitól elkérni az adatokat.

2) Ne feledjük, hogy szükséges a felismert problémák kapcsán cselekvési 
terveket megfogalmazni és azokat a visszaküldött jelentésben rögzíteni. 
A mostani jelentésekben az egy évvel ezelőttiekben megfogalmazott 
cselekvési tervek mindegyikének hatékonyságáról írni kell. Az újonnan 
felismert problémákról is szükséges értékelést és cselekvési tervet 
írni, aminek teljesülését majd egy év múlva kell ellenőrizni. Ez a 
visszacsatolási kör (a PDCA-ciklus) a minőségügy központi eleme, amit a 
MAB vizsgálatai mindig célzottan ellenőriznek.

3) A hallgatói kérdőívek kitöltési aránya a legtöbb szak és tárgy esetén 
50% körüli. Kérem, hívják fel erre a figyelmét a folyamatban 
résztvevőknek, hisz ez azt jelenti, hogy nem igaz a 2-3 évvel ezelőtt 
gyakran hangoztatott érv, hogy az alacsony kitöltési arány miatt nem 
lehet semmit sem alapozni a véleményekre.

4) A közölt számok segítenek eligazodni az oktatási folyamatokban, de 
megalapozott vélemény csak a körülmények megismerésével lehetséges. 
Magas bukásarányt okozhat oktatói hiba, de hallgatói motiválatlanság 
vagy az oktatás körülményeinek, esetleg a bemenő hallgatók 
tudásszintjének hiányossága is. A probléma-indikátor magas (6 feletti) 
értéke esetén mindenképp szükséges a tételes vizsgálat és akcióterv 
készítése, de a vezetők döntése alapján máskor is hasznos lehet ezt 
megtenni.


Köszönjük előre is az együttműködést és a jelentésekbe fektetett munkát. 
Bármilyen kérdés esetén állunk rendelkezésre.


Dr. Horváth András
Monitoring és Minőségügyi Igazgatóság


<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
	Vírusmentes.www.avast.com 
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 


<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20250327/bda97b78/attachment.html 


Tovbbi informcik a(z) amt-l levelezlistrl