[Kaktusz] Agave ismét

József Berecz berjo41 at gmail.com
2013. Május. 6., H, 10:57:08 CEST

Sztem ki az udvarra, de  fokozatosan szoktatni kell a teljes fényhez.
Nem tudom, mennyire flexibilis a szár,  érdemes-e - lassanként -
kiegyenesíteni. Normál esetben term.-en függőleges.
Néhai Kiss Lajos barátomnál már láttam virágozni a képen is látható
Viktória királynöről elnevezett agávét(A.victoria-reginae), impozáns méretű
a virágszára. Maguk a virágok, mint minden agávénak - jelentéktelenek.
Nekem van a szabadban két faj(A.kaibabensis, A.utahensis var. nevadensis),
közülük az előbbi virág nélkül is óriás. Talán még láthatom a virágzatát.
B.J.