4/21
Tartalomjegyzék
könyvjelző hozzáadása
cím
leírás
Mehet
jegyzet hozzáadása
Mehet
KURZUS:
Oktatástechnológia
MODUL: AZ OKTATÁSTECHNOLÓGIA TÁRGYA, FELADATA ÉS HELYE A PEDAGÓGIAI DISZCIPLÍNÁK KÖZÖTT
Az oktatástechnológia rendszerszemléletű megközelítése. Szemléletmód és folyamatirányítás
5.Feladatok
1.Jelölje meg a felsorolt alternatívák közül az oktatás folyamatának objektív elemeit!
tanárok
eszközfejlesztés
nevelési cél
ráfordítások
operacionalizált cél
eszközök
kommunikáció (tanár-tanuló között)
tananyag(tartalom)
módszerek
létesítmények
szervezeti formák
2.Határozza meg a tanulási folyamat irányításában milyen - egymástól minőségileg különböző - didaktikai szituációkat ismer!
a.
1.
2.
3.
3.Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz-e vagy hamis!
A tanítás a tanulási tevékenység direkt és indirekt irányítása.
válasszon
igaz
hamis
4.Válassza ki, hogy az oktatás folyamatán belül melyik csoportba sorolhatók a következő elemek!
>>igazgatás
>>tanárok
>>diákok
>>költségek
objektív elemek
szubjektív elemek
5.Egészítse ki a következő meghatározást!
A(z)
munkánál az eszköz-gépi irányítás magától értetődő, alig kíván biztosítást. A nyomtatott programok, munkafüzetek, munkatankönyvek a tanításirányításnak olyan eszközei, amelyek segítségével a tanári vezetés számos funkciói átruházhatók.