KURZUS: Oktatástechnológia
MODUL: TANESZKÖZÖK RENDSZERE, FUNKCIONÁLIS JELLEMZŐIK

Nem adaptív taneszközök

2.Feladatok

1.Válassza ki, hogy milyen eszközök tartoznak a térbeli tárgyak csoportjába!
 
modell
  
metszetek
  
tankönyv
  
kísérleti eszközök
  
munkafüzet
  
faliképek (domborított)
  
makett
 

2.Döntse el, hogy az állítás igaz-e vagy hamis?
 
  A tábla az információ vizuális közlését és a memóriában való gyors elraktározását segítő eszköz.
 

3.Válassza ki az alábbi felsorolásból, hogy a diaképek feltételtechnikai szempont szerint milyenek lehetnek!
 
eredeti feltételek
  
tárgydiák
  
realisztikus diaképek
  
reprodukciók
  
sematikus és szerkesztett diaképek
 

4.Döntse el az Oktatófilmre vonatkozó állításokról, hogy igazak-e!
 
  A.Megfelelő struktúrába rendezett
 
  B.Tartalmában, megjelenítésében összefüggéstelen
 
  C.Fekete/fehér vagy színes
 
  D.Képsorokból, jelenetekből áll
 
  E.Információt csak kis mértékben hordoz
 

5.Válassza ki az alábbi lehetőségek közül, hogy az állításunk alapján melyik felel meg a valóságnak.
 
  A kísérleti eszköz a tanításhoz kapcsolódó olyan technikai eszköz, amely a valóságos tárgyak megfelelő síkokkal való elmetszése során keletkezik.
 
A: Az első tagmondat igaz, a második is igaz, továbbá ok és okozati összefüggés van köztük.
B: Az első tagmondat igaz, a második is igaz, de ok és okozati összefüggés nincs köztük.
C: Az első tagmondat igaz, a második hamis.
D: Az első tagmondat hamis, a második igaz.
E: Mindkét tagmondat önmagában is hamis.
 
ABCDE