KURZUS: Oktatástechnológia
MODUL: AZ OKTATÁSTECHNOLÓGIA TÁRGYA, FELADATA ÉS HELYE A PEDAGÓGIAI DISZCIPLÍNÁK KÖZÖTT

Az oktatástechnológia rendszerszemléletű megközelítése. Szemléletmód és folyamatirányítás

5.Feladatok

1.Jelölje meg a felsorolt alternatívák közül az oktatás folyamatának objektív elemeit!
 
tanárok
  
eszközfejlesztés
  
nevelési cél
  
ráfordítások
  
operacionalizált cél
  
eszközök
  
kommunikáció (tanár-tanuló között)
  
tananyag(tartalom)
  
módszerek
  
létesítmények
  
szervezeti formák
 

2.Határozza meg a tanulási folyamat irányításában milyen - egymástól minőségileg különböző - didaktikai szituációkat ismer!
 
 
 a.
1.
2.
3.
 
 

3.Döntse el az alábbi állításról, hogy igaz-e vagy hamis!
 
  A tanítás a tanulási tevékenység direkt és indirekt irányítása.
 

4.Válassza ki, hogy az oktatás folyamatán belül melyik csoportba sorolhatók a következő elemek!

>>igazgatás
>>tanárok
>>diákok
>>költségek
 
objektív elemek
 
szubjektív elemek
 

5.Egészítse ki a következő meghatározást!
 
  A(z) munkánál az eszköz-gépi irányítás magától értetődő, alig kíván biztosítást. A nyomtatott programok, munkafüzetek, munkatankönyvek a tanításirányításnak olyan eszközei, amelyek segítségével a tanári vezetés számos funkciói átruházhatók.