A hajónapló bejegyzései...

Szeptember 15-én indultunk Bali-ig (Benoa) tartó 1100 tengeri mérföldes utunkra, melynek 2/3-ad részét szélcsendben tettük meg az ausztrál hatóságok szigorú ellenõrzése mellett. A vámhatóság, a haditengerészet és a légierõ hajói ill. repülõi kértek naponta többször is rádión azonosítást.

Bali-ról, az istenek szigetérõl, és a turisták kedvencérõl a terrorista merénylet elõtt 2 nappal szerencsére elutaztunk. Egyébként minden nap a robbantás helyszínén, a Kutai strandon voltunk!

Cocos szigetcsoportra szeptember 29-én érkeztünk meg, 1200 tmf megtétele után. Innen október 4-én utaztunk tovább Chagosra. Az óceán állapota 5-ös volt kb. 4-es széllel.

Chagos volt talán az egyik legszebb hely, ahol valaha is jártunk! Ami egy kissé lehangoló volt: az egyik reef-en egy 2 árbócos elsüllyedt 50 láb hosszú kanadai vitorlás árboca állt ki a homokos-pálmafás sziget elõtt. Beúsztunk a 4 méter mélyen lévõ hajóba, ahol összetört bútorok, automata mosógép, a navigációs részben számítógép, nyomtató, rádió adó-vevõ látványa fogadott.

Sikerült átalakítani az antennánkat, így innentõl szinte minden nap tudtuk rádiókapcsolatot létesíteni Karesz barátunkkal, Budapesten.

A következõ 1500 tmf-es szakasz Mauritiusig elég kényelmetlen negyedszeles szakasz volt, gyakran esett az esõ is. Október 28-án érkeztünk meg Port Louis-ba. Hajókarbantartással és alkatrész beszerzéssel telt el az idõ nagy része. A kikötõben már régi kedves ismerõsökkel találkoztunk: amerikai, argentin, angol, francia és ausztrál vitorlázókkal, akikkel korábban már összefutottunk Balin, Cocoson, Chagoson. November 3-án a többi vitorlázóval közösen buszkirándulást tettünk a szigeten, meglátogattuk a sziget legszebb helyeit. A kirándulás tengerparti grillezéssel fejezõdött be. A beszélgetések alatt kiderült, hogy szinte mindenki Richards-Bay-be, Dél-Afrikába tart, ott fog a már összeszokott kis csapat újra találkozni. Addig hajórádión tartjuk a kapcsolatot egymással.

2002. november 9-én a kikötõi formalitások elintézése után helyi idõ szerint délután 3 órakor indultunk tovább Port Luis-ból Durban felé. Az útvonal 1500 tmf hosszú, közepesen nehéz szakasz volt, változó irányú szelekkel, néha szélcsenddel. Figyelembe kellett venni a dél-equatori és az Agulhas áramlások sajátosságait. Amikor az áramlás eléri a Madagaszkár és a kontinens alatti szárazföldi alapzatot, találkozva egy dél-keleti szélviharral, abnormális hullámokat tud produkálni. A legnagyobb hullám 20 méter magas volt, amit itt mértek...

Három hajó indult el Mauritiusról: az amerikai Festy Lady, az argentin Galatea, és a magyar Viktoria. Rádión tartottuk egymással a kapcsolatot.

Utközben értesültünk róla, hogy amerikai társunk Reunion szigeten valamilyen mûszaki hiba miatt megállt. Aggódtunk miatta, mert az idõjárás jelentésekbõl láttuk, hogy északról egy hurrikán közeledik, amelyet Boora II-nek neveztek el. Ekkor 2002. november 18-at írtunk, mi már Madagaszkár alatt jártunk a déli szélesség 28. fokánál.

November 22-én érkeztünk meg a hajnali órákban Durbanbe, és 4 óra 30 perckor kötöttünk ki a Point Yacht Club kikötõjében, 3 órával a Galatea után.

Most a szükséges karbantartásokat végezzük, illetve a hely nevezetességeivel ismerkedünk. December elsõ hétvégéjén szafarin vettünk részt a Hluhluwe-Umfolozi Nemzeti Parkban, ami mindkettõnknek nagyon tetszett.

Esténként a klubban mûködõ Pub-ban tanakodunk - egy-egy sör mellett - vitorlás társainkkal, mikor lenne a legkedvezõbb Cap Town (Fokváros) felé továbbhajózni. Ez ugyanis a teljes indiai-óceáni átkelés legnehezebb szakasza.



-= Kérem a fényképalbum betöltődéséig várjon türelmesen... =-

-= \/\/\/ ...vagy próbálja meg az alábbi linkeket egyenként! \/\/\/ =-

2-09-05-a 2-09-05-b
2-09-05-a 2-09-05-b
2-09-06-a 2-09-06-b
2-09-07-a 2-09-07-b
2-09-08-a 2-09-08-b
2-09-09-a 2-09-09-b
2-09-10-a 2-09-10-b
2-09-11-a 2-09-11-b
2-09-12-a 2-09-12-b
2-09-13-a 2-09-13-b
2-09-14-a 2-09-14-b
2-09-22-a 2-09-22-b
2-09-23-a 2-09-23-b
2-09-24-a 2-09-24-b
2-09-25-a 2-09-25-b
2-09-26-a 2-09-26-b
2-09-27-a 2-09-27-b
2-09-28-a 2-09-28-b
2-09-29-a 2-09-29-b
2-09-30-a 2-09-30-b
2-10-04-a 2-10-04-b
2-10-05-a 2-10-05-b
2-10-06-a 2-10-06-b
2-10-07-a 2-10-07-b
2-10-08-a 2-10-08-b
2-10-09-a 2-10-09-b
2-10-10-a 2-10-10-b
2-10-11-a 2-10-11-b
2-10-12-a 2-10-12-b
2-10-13-a 2-10-13-b
2-10-14-a 2-10-14-b
2-10-15-a 2-10-15-b
2-10-16-a 2-10-16-b
2-10-17-a 2-10-17-b
2-10-21-a 2-10-21-b
2-10-22-a 2-10-22-b
2-10-23-a 2-10-23-b
2-10-24-a 2-10-24-b
2-10-25-a 2-10-25-b
2-10-26-a 2-10-26-b
2-10-27-a 2-10-27-b
2-10-28-a 2-10-28-b
2-10-29-a 2-10-29-b
2-11-09-a 2-11-09-b
2-11-10-a 2-11-10-b
2-11-11-a 2-11-11-b
2-11-12-a 2-11-12-b
2-11-13-a 2-11-13-b
2-11-14-a 2-11-14-b
2-11-15-a 2-11-15-b
2-11-16-a 2-11-16-b
2-11-17-a 2-11-17-b
2-11-18-a 2-11-18-b
2-11-19-a 2-11-19-b
2-11-20-a 2-11-20-b
2-11-21-a 2-11-21-b
2-11-22-a 2-11-22-b
2-11-19-a 2-11-19-b
2-11-20-a 2-11-20-b
2-11-21-a 2-11-21-b
2-11-23-a 2-11-23-b
3-01-09-a 3-01-09-b
3-01-10-a 3-01-10-b
3-01-23-a 3-01-23-b
3-01-24-a 3-01-24-b
3-01-25-a 3-01-25-b
3-01-26-a 3-01-26-b
3-07-07-a 3-07-07-b
3-07-08-a 3-07-08-b
3-07-09-a 3-07-09-b
3-07-11-a 3-07-11-b
3-07-13-a 3-07-13-b
3-07-14-a 3-07-14-b
3-07-15-a 3-07-15-b
3-07-16-a 3-07-16-b
3-07-17-a 3-07-17-b
3-07-18-a 3-07-18-b
3-07-23-a 3-07-23-b
3-07-24-a 3-07-24-b
3-07-25-a 3-07-25-b
3-07-26-a 3-07-26-b
3-07-28-a 3-07-28-b
3-07-29-a 3-07-29-b
3-07-30-a 3-07-30-b
3-07-31-a 3-07-31-b
3-08-01-a 3-08-01-b
3-08-02-a 3-08-02-b
3-08-03-a 3-08-03-b
3-08-07-a 3-08-07-b
3-08-08-a 3-08-08-b
3-08-09-a 3-08-09-b
3-08-10-a 3-08-10-b
3-08-12-a 3-08-12-b
3-08-13-a 3-08-13-b
3-08-14-a 3-08-14-b
3-08-15-a 3-08-15-b
3-08-16-a 3-08-16-b
3-08-17-a 3-08-17-b
3-08-18-a 3-08-18-b
3-08-21-a 3-08-21-b
3-08-22-a 3-08-22-b
3-08-23-a 3-08-23-b
3-08-24-a 3-08-24-b
3-08-25-a 3-08-25-b
3-08-26-a 3-08-26-b
3-08-27-a 3-08-27-b
3-08-28-a 3-08-28-b
3-08-29-a 3-08-29-b
3-08-30-a 3-08-30-b
3-08-31-a 3-08-31-b
3-09-01-a 3-09-01-b
3-09-02-a 3-09-02-b
3-09-03-a 3-09-03-b
3-09-04-a 3-09-04-b