2. modul: Mechatronikai rendszerek az autóban

A járművek mechatronikai rendszerei részben önálló egységek, részben pedig a jármű teljes egészére vagy pedig a jármű működésének nagy részére kiterjednek. Az önálló egységek sem működnek elszigetelten: a központi kezelő- vezérlőberendezések összehangolják a kommunikációs rendszerekkel összekapcsolt alrendszereket.


A teljes autóelektronika
(A kép nagyobb változatát itt találja!)
Az ábrán látható legfontosabb egységek:
Az egész járműre kiterjedő mechatronikai egység pl. az ESP jármű stabilizáló rendszer, amely az egyes fődarabok mechatronikai rendszerére épül, és azok működését úgy hangolja össze, hogy a jármű minden életszerű forgalmi helyzetben biztonságos maradjon.
(A kép nagyobb változatát itt találja!)
SG=szabályzó egység (SteuerGerät)Önálló egység pl. a központi zár, amely látszólag teljesen függetlenül működik a többi egységtől, de működtetése számos, a többi egység működését kísérő paramétertől: pl. gyújtáskapcsolótól, a bent ülő utasoktól stb. függ.
ZAB=szórakoztató elektronika
KESSY= elektronikus nyitási és indítási rendszer (Keyless Entry Start System=kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer)
ADR=automatikus távolság szabályzó
CDC=cd-csere vezérlés
DSP=digitális hangfeldolgozás
Az egész járműre kiterjedő mechatronikai egység pl. az ESP jármű stabilizáló rendszer, amely az egyes fődarabok mechatronikai rendszerére épül, és azok működését úgy hangolja össze, hogy a jármű minden életszerű forgalmi helyzetben biztonságos maradjon.