[AMT levelező lista]Statika követelmény változások
Antali Máté
antali.mate at sze.hu
2022. Jan. 25., K, 22:41:47 CET
Kedves Reni (és Zoli, aki magánban érvelt a meglévő követelmény mellett)!
Köszi szépen a visszajelzéseket!
Nem akartam megzavarni, vagy elrontani egy meglévő, jól működő rendszert.
KĂ©tsĂ©gkĂvĂĽl jĂłl átgondolt, bejáratott, Ă©s az is a szĂ©psĂ©ge, hogy a nĂ©gy
alaptárgyból szinte egyforma a követelmény.
Semmiképpen nem szeretnék fiatalként és újként tiszteletlen lenni a meglévő
hagyományokkal szemben, Ă©s baltával nekiállni átalakĂtani.
MĂ©gis: Ă©rdemes nĂ©ha Ăłvatosan ĂşjĂtani, kĂsĂ©rletezni, hátha mĂ©g jobbá tehetĹ‘
a rendszer. Valamint jó lenne megtalálni a módját, hogy az előadók egyfajta
autonómiát kaphassanak a félév vezetése szempontjából.
Balázssal egyeztetve a következő kompromisszumos megoldást javaslom a
mostani félévre:
ElkĂ©szĂtek kĂ©t kĂĽlönbözĹ‘ követelmĂ©ny-változatot.
- A BC kurzusra vonatkozó követelmény tartalmilag a korábbi, megszokott
követelmĂ©ny lenne (csak Ăşj formátumban). Zoli Ă©s Lajos Ăgy a megszokott
módon csinálhatná a félévet.
- Az A kurzus esetĂ©n a korábban kĂĽldött Ăşj változat lenne, kĂsĂ©rleti
jelleggel, Ă©n megprĂłbálnám Ăgy. Aztán meglátjuk, hogyan működik.
A Moodle rendszerbe a megfelelő (A-BC) kurzusoknál világosan látszódna a
követelmény (célszerűen minden hallgató a neki megfelelőt látja majd).
Üdvözlettel:
Máté
Pidl, Renáta <pidl.renata at ga.sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 25., K,
20:02):
> Kedves Máté!
>
> Szerintem hiba lenne az egységes tantárgyi követelményeket feldúlni.
>
> Indoklás:
> János oktatói tapasztalata és bölcsessége példaértékű számomra. Több
> évtizede alkototta meg ezt az azóta is jól működő követelményrendszert.
> Továbbá a hallgatóktól sem jött panasz a tantárgyi követelményekre, sőt
> pont ellenkezőleg.
> A nem opcionálisan választható pontok, éppen a félévközi tanulási
> hajlandóságot csökkentenék.
>
> Ăśdv.:
> Renáta
>
>
>
> Antali MátĂ© <antali.mate at sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 24., H,
> 22:50):
>
>> Hibás változatot csatoltam, ebben már benne van, hogy a jelenlét
>> ellenőrzése opcionális...
>>
>> Antali MátĂ© <antali.mate at sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 24., H,
>> 21:48):
>>
>>> Sziasztok!
>>>
>>> TárgyfelelĹ‘skĂ©nt kĂ©szĂtettem egy követelmĂ©ny tervezetet Statikához,
>>> néhány kisebb változást szeretnék a tavaszi félévtől.
>>>
>>> Mivel sokan vagyunk, jó lenne, hogy akit érint, véleményezné, ha lenne
>>> ellenvetése.
>>>
>>> Az előzetes visszajelzések alapján úgy gondoltam, hogy egyes változások
>>> egyelőre csak opcionálisak lennének, és a követelmény lehetőséget adna az
>>> előadóknak, hogy válasszon több lehetőség közül.
>>>
>>> MellĂ©keltem a követelmĂ©ny tervezetet, ĂşjraĂrtam, Ă©s betettem az egyetemi
>>> arculathoz illő formátumba.
>>>
>>> A változási javaslatok a következők:
>>> Egységesen kezelt változások
>>>
>>> 1. *A kettes osztályzat minimumszintjét nem a ZH+vizsga összegéből
>>> számĂtott 48/120 pontnál, hanem kizárĂłlag a vizsgábĂłl számolt 32/80 pontnál
>>> határoznánk meg.*
>>>
>>> *Indoklás:* A mostani vizsgákon több olyan hallgatóval találkoztam,
>>> akik stabilnak látszĂł tudással, 35-40 pontra teljesĂtettĂ©k a vizsgát, de a
>>> gyatra ZH eredmény miatt meg kellett buktatnom őket, mert nem érték el a 48
>>> pontot. Azt gondolom, ha valaki a ZH-k óta sokat tanul, és a vizsgát képes
>>> 40%-ra megĂrni, azt át kellene engednĂĽnk.
>>>
>>> 1. *A 3-4-5 osztályzatok alsó határát a 120 pontos skálán rendre 60,
>>> 80 Ă©s 100 pontban állapĂtanánk meg.*
>>>
>>> *Indoklás*: A kerek Ă©rtĂ©kek jobban követhetĹ‘ek a hallgatĂłk Ă©s a javĂtĂłk
>>> számára is. A 3-4 jegyeknél a változás nem jelentős (62->60 illetve
>>> 76->80), de a változás kicsit széjelebb húzza a skálát. Az 5. jegynél a
>>> magasabb határ (91->100) segĂti, hogy az ötös egyfajta "elit" osztályzattá
>>> válhasson.
>>> Opcionális választható változások
>>>
>>> (Ezek úgy kerülnek be a követelményekbe, hogy az előadó dönthet két
>>> lehetőség közül.)
>>>
>>> 1. *Opcionálisan (az előadó döntésén múlik) megszűnne a megajánlott
>>> jegy.*
>>>
>>> *Indoklás:*
>>>
>>> - A megajánlott jegy kevés embert érint, és nem látom igazán az
>>> előnyét.
>>> - Ha nincs megajánlott legy, a legjobb hallgatók kb. egy hónappal
>>> többet tanulnak Statikát.
>>> - Ha nincs megajánlott jegy, lehet a ZH-t könnyebb, beugró jellegűre
>>> venni, és nem lesz gond abból, hogy kisebb tudással kap valaki jobb jegyet,
>>> mert a vizsga még mindenképpen ott lesz.
>>> - Ha nincs megajánlott jegy, a 2. ZH-t lehet hamarabb, 11-12 héten
>>> Ăratni, mert nem gond, ha nem fedi le az egĂ©sz anyagot.
>>>
>>> De aki szeretné, nyugodtan tartsa meg a megajánlott jegyet. A
>>> követelmény lehetőséget ad erre, az előadónak ezt év elején kellene
>>> kihirdetnie.
>>>
>>> 1. *Opcionálisan (az elĹ‘adĂł döntĂ©sĂ©n mĂşlik) elĹ‘Ărnánk a gyakorlaton
>>> való kötelező részvételt, melyet katalógussal ellenőriznénk.*
>>>
>>> *Indoklás:* Sok érv és ellenérv van a témában, most nem részletezném.
>>> Mindent összevetve azt gondolom, a kötelező jelenlét növelné a gyengébb
>>> hallgatók aktivitását, növelné a személyes hallgató-hallgató és
>>> hallgató-oktató interakciók számát és csökkentené a bukási arányt. A
>>> "Statika A" kurzuson most tavasszal kĂsĂ©rleti jelleggel Ăgy fog menni. A
>>> tervezetben az aláĂrás feltĂ©telekĂ©nt Ărtam elĹ‘ a gyakorlatok 70%-án valĂł
>>> részvételt (10 alkalmon kell ott lenni). A maradék 4 alkalom lehetőséget ad
>>> a távolmaradásra betegség és sürgős ügyek esetén.
>>>
>>> Aki előadóként nem szeretné, a követelmény szerint nem kell csinálnia,
>>> csak jelezze év elején a hallgatóknak, hogy nem ellenőrzi a jelenlétet.
>>>
>>> *MellĂ©keltem nĂ©hány diagramot*, mely az 1-3 mĂłdosĂtások hatását mutatja
>>> grafikusan.
>>>
>>> Kérem, aki szokott Statikát tartani, nyugodtan mondjon véleményt,
>>> esetleg javasoljon további fejlesztési lehetőségeket.
>>>
>>> A hĂ©t vĂ©gĂ©ig kellene vĂ©glegesĂteni, hogy ez alapján lehessen tervezni a
>>> tavaszi félévet (különösen a 3. pont miatt).
>>>
>>> Ăśdv:
>>>
>>> Máté
>>>
>> _______________________________________________
>> amt-l mailing list
>> amt-l at sze.hu
>> http://www.sze.hu/mailman/listinfo/amt-l
>>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20220125/a56eb662/attachment-0001.html
További információk a(z) amt-l levelezőlistáról