[AMT levelező lista]Statika követelmény változások

Antali Máté antali.mate at sze.hu
2022. Jan. 25., K, 22:41:47 CET


Kedves Reni (és Zoli, aki magánban érvelt a meglévő követelmény mellett)!

Köszi szépen a visszajelzéseket!

Nem akartam megzavarni, vagy elrontani egy meglévő, jól működő rendszert.
Kétségkívül jól átgondolt, bejáratott, és az is a szépsége, hogy a négy
alaptárgyból szinte egyforma a követelmény.

Semmiképpen nem szeretnék fiatalként és újként tiszteletlen lenni a meglévő
hagyományokkal szemben, és baltával nekiállni átalakítani.

Mégis: érdemes néha óvatosan újítani, kísérletezni, hátha még jobbá tehető
a rendszer. Valamint jó lenne megtalálni a módját, hogy az előadók egyfajta
autonómiát kaphassanak a félév vezetése szempontjából.

Balázssal egyeztetve a következő kompromisszumos megoldást javaslom a
mostani félévre:

Elkészítek két különböző követelmény-változatot.

   - A BC kurzusra vonatkozó követelmény tartalmilag a korábbi, megszokott
   követelmény lenne (csak új formátumban). Zoli és Lajos így a megszokott
   módon csinálhatná a félévet.
   - Az A kurzus esetén a korábban küldött új változat lenne, kísérleti
   jelleggel, én megpróbálnám így. Aztán meglátjuk, hogyan működik.

A Moodle rendszerbe a megfelelő (A-BC) kurzusoknál világosan látszódna a
követelmény (célszerűen minden hallgató a neki megfelelőt látja majd).

Üdvözlettel:

Máté

Pidl, Renáta <pidl.renata at ga.sze.hu> ezt írta (időpont: 2022. jan. 25., K,
20:02):

> Kedves Máté!
>
> Szerintem hiba lenne az egységes tantárgyi követelményeket feldúlni.
>
> Indoklás:
> János oktatói tapasztalata és bölcsessége példaértékű számomra. Több
> évtizede alkototta meg ezt az azóta is jól működő követelményrendszert.
> Továbbá a hallgatóktól sem jött panasz a tantárgyi követelményekre, sőt
> pont ellenkezőleg.
> A nem opcionálisan választható pontok, éppen a félévközi tanulási
> hajlandóságot csökkentenék.
>
> Ăśdv.:
> Renáta
>
>
>
> Antali Máté <antali.mate at sze.hu> ezt írta (időpont: 2022. jan. 24., H,
> 22:50):
>
>> Hibás változatot csatoltam, ebben már benne van, hogy a jelenlét
>> ellenőrzése opcionális...
>>
>> Antali Máté <antali.mate at sze.hu> ezt írta (időpont: 2022. jan. 24., H,
>> 21:48):
>>
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Tárgyfelelősként készítettem egy követelmény tervezetet Statikához,
>>> néhány kisebb változást szeretnék a tavaszi félévtől.
>>>
>>> Mivel sokan vagyunk, jó lenne, hogy akit érint, véleményezné, ha lenne
>>> ellenvetése.
>>>
>>> Az előzetes visszajelzések alapján úgy gondoltam, hogy egyes változások
>>> egyelőre csak opcionálisak lennének, és a követelmény lehetőséget adna az
>>> előadóknak, hogy válasszon több lehetőség közül.
>>>
>>> Mellékeltem a követelmény tervezetet, újraírtam, és betettem az egyetemi
>>> arculathoz illő formátumba.
>>>
>>> A változási javaslatok a következők:
>>> Egységesen kezelt változások
>>>
>>>    1. *A kettes osztályzat minimumszintjét nem a ZH+vizsga összegéből
>>>    számított 48/120 pontnál, hanem kizárólag a vizsgából számolt 32/80 pontnál
>>>    határoznánk meg.*
>>>
>>> *Indoklás:* A mostani vizsgákon több olyan hallgatóval találkoztam,
>>> akik stabilnak látszó tudással, 35-40 pontra teljesítették a vizsgát, de a
>>> gyatra ZH eredmény miatt meg kellett buktatnom őket, mert nem érték el a 48
>>> pontot. Azt gondolom, ha valaki a ZH-k óta sokat tanul, és a vizsgát képes
>>> 40%-ra megírni, azt át kellene engednünk.
>>>
>>>    1. *A 3-4-5 osztályzatok alsó határát a 120 pontos skálán rendre 60,
>>>    80 és 100 pontban állapítanánk meg.*
>>>
>>> *Indoklás*: A kerek értékek jobban követhetőek a hallgatók és a javítók
>>> számára is. A 3-4 jegyeknél a változás nem jelentős (62->60 illetve
>>> 76->80), de a változás kicsit széjelebb húzza a skálát. Az 5. jegynél a
>>> magasabb határ (91->100) segíti, hogy az ötös egyfajta "elit" osztályzattá
>>> válhasson.
>>> Opcionális választható változások
>>>
>>> (Ezek úgy kerülnek be a követelményekbe, hogy az előadó dönthet két
>>> lehetőség közül.)
>>>
>>>    1. *Opcionálisan (az előadó döntésén múlik) megszűnne a megajánlott
>>>    jegy.*
>>>
>>> *Indoklás:*
>>>
>>>    - A megajánlott jegy kevés embert érint, és nem látom igazán az
>>>    előnyét.
>>>    - Ha nincs megajánlott legy, a legjobb hallgatók kb. egy hónappal
>>>    többet tanulnak Statikát.
>>>    - Ha nincs megajánlott jegy, lehet a ZH-t könnyebb, beugró jellegűre
>>>    venni, és nem lesz gond abból, hogy kisebb tudással kap valaki jobb jegyet,
>>>    mert a vizsga még mindenképpen ott lesz.
>>>    - Ha nincs megajánlott jegy, a 2. ZH-t lehet hamarabb, 11-12 héten
>>>    íratni, mert nem gond, ha nem fedi le az egész anyagot.
>>>
>>> De aki szeretné, nyugodtan tartsa meg a megajánlott jegyet. A
>>> követelmény lehetőséget ad erre, az előadónak ezt év elején kellene
>>> kihirdetnie.
>>>
>>>    1. *Opcionálisan (az előadó döntésén múlik) előírnánk a gyakorlaton
>>>    való kötelező részvételt, melyet katalógussal ellenőriznénk.*
>>>
>>> *Indoklás:* Sok érv és ellenérv van a témában, most nem részletezném.
>>> Mindent összevetve azt gondolom, a kötelező jelenlét növelné a gyengébb
>>> hallgatók aktivitását, növelné a személyes hallgató-hallgató és
>>> hallgató-oktató interakciók számát és csökkentené a bukási arányt. A
>>> "Statika A" kurzuson most tavasszal kísérleti jelleggel így fog menni. A
>>> tervezetben az aláírás feltételeként írtam elő a gyakorlatok 70%-án való
>>> részvételt (10 alkalmon kell ott lenni). A maradék 4 alkalom lehetőséget ad
>>> a távolmaradásra betegség és sürgős ügyek esetén.
>>>
>>> Aki előadóként nem szeretné, a követelmény szerint nem kell csinálnia,
>>> csak jelezze év elején a hallgatóknak, hogy nem ellenőrzi a jelenlétet.
>>>
>>> *Mellékeltem néhány diagramot*, mely az 1-3 módosítások hatását mutatja
>>> grafikusan.
>>>
>>> Kérem, aki szokott Statikát tartani, nyugodtan mondjon véleményt,
>>> esetleg javasoljon további fejlesztési lehetőségeket.
>>>
>>> A hét végéig kellene véglegesíteni, hogy ez alapján lehessen tervezni a
>>> tavaszi félévet (különösen a 3. pont miatt).
>>>
>>> Ăśdv:
>>>
>>> Máté
>>>
>> _______________________________________________
>> amt-l mailing list
>> amt-l at sze.hu
>> http://www.sze.hu/mailman/listinfo/amt-l
>>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20220125/a56eb662/attachment-0001.html 


További információk a(z) amt-l levelezőlistáról