[AMT levelező lista]Statika követelmény változások
Pidl, Renáta
pidl.renata at ga.sze.hu
2022. Jan. 26., Sze, 12:44:33 CET
JavĂtás: Heti kĂ©t Ăłra konzultáciĂłra, nem kĂ©t alkalomra gondoltam. Bocsánat!
Pidl, Renáta <pidl.renata at ga.sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 26.,
Sze, 12:31):
> Kedves Máté!
>
> A B és C kurzusnál a megajánlott jegynél a jeles szó után zárójelben 3-as
> szám szerepel.
>
> Valamint kimaradt a szĂłbeli rĂ©sz is. A Neptunban a vizsga tĂpusa Ărásbeli
> és szóbeli a tantárgynál. Ez nem véletlen, sok esetben volt már
> jelentősége. Úgy szoktuk hirdetni, hogy a vizsga két részből áll: egy
> Ărásbeli rĂ©szbĹ‘l Ă©s egy javĂtás utáni megtekintĂ©sbĹ‘l, konzultáciĂłbĂłl.
> Látom a heti két konzultáció is kikerült a rendszerből. Nekem mindegy,
> csak szólok, hogy ez nem változatlan verzió.
>
> Üdvözlettel:
> Renáta
>
> Antali MátĂ© <antali.mate at sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 26., Sze,
> 11:49):
>
>> Sziasztok!
>>
>> A mellékelt követelmények készültek a Statika tantárgyakhoz. A
>> megbeszéltek szerint az "A" kurzus követelménye változik csak. A B és C
>> kurzusok, a távoktatás és az angol nyelvű Statika követelményei nem
>> változtak.
>>
>> Készült továbbá egy angol és magyar nyelvű "adatlap" fájl, ebben szerepel
>> a Neptun "tematikákhoz" szükséges többi információ:
>> - egy rövid tematika
>> - tárgy célja
>> - javasolt irodalom
>> (utóbbi kettő eddig a "követelmények" fájlban volt).
>>
>> Ăśdv:
>>
>> Máté
>>
>>
>> Antali MátĂ© <antali.mate at sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 25., K,
>> 22:41):
>>
>>> Kedves Reni (és Zoli, aki magánban érvelt a meglévő követelmény mellett)!
>>>
>>> Köszi szépen a visszajelzéseket!
>>>
>>> Nem akartam megzavarni, vagy elrontani egy meglévő, jól működő
>>> rendszert. KĂ©tsĂ©gkĂvĂĽl jĂłl átgondolt, bejáratott, Ă©s az is a szĂ©psĂ©ge, hogy
>>> a négy alaptárgyból szinte egyforma a követelmény.
>>>
>>> Semmiképpen nem szeretnék fiatalként és újként tiszteletlen lenni a
>>> meglĂ©vĹ‘ hagyományokkal szemben, Ă©s baltával nekiállni átalakĂtani.
>>>
>>> MĂ©gis: Ă©rdemes nĂ©ha Ăłvatosan ĂşjĂtani, kĂsĂ©rletezni, hátha mĂ©g jobbá
>>> tehető a rendszer. Valamint jó lenne megtalálni a módját, hogy az előadók
>>> egyfajta autonómiát kaphassanak a félév vezetése szempontjából.
>>>
>>> Balázssal egyeztetve a következő kompromisszumos megoldást javaslom a
>>> mostani félévre:
>>>
>>> ElkĂ©szĂtek kĂ©t kĂĽlönbözĹ‘ követelmĂ©ny-változatot.
>>>
>>> - A BC kurzusra vonatkozó követelmény tartalmilag a korábbi,
>>> megszokott követelmĂ©ny lenne (csak Ăşj formátumban). Zoli Ă©s Lajos Ăgy a
>>> megszokott módon csinálhatná a félévet.
>>> - Az A kurzus esetĂ©n a korábban kĂĽldött Ăşj változat lenne, kĂsĂ©rleti
>>> jelleggel, Ă©n megprĂłbálnám Ăgy. Aztán meglátjuk, hogyan működik.
>>>
>>> A Moodle rendszerbe a megfelelő (A-BC) kurzusoknál világosan látszódna a
>>> követelmény (célszerűen minden hallgató a neki megfelelőt látja majd).
>>>
>>> Üdvözlettel:
>>>
>>> Máté
>>>
>>> Pidl, Renáta <pidl.renata at ga.sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 25.,
>>> K, 20:02):
>>>
>>>> Kedves Máté!
>>>>
>>>> Szerintem hiba lenne az egységes tantárgyi követelményeket feldúlni.
>>>>
>>>> Indoklás:
>>>> János oktatói tapasztalata és bölcsessége példaértékű számomra. Több
>>>> évtizede alkototta meg ezt az azóta is jól működő követelményrendszert.
>>>> Továbbá a hallgatóktól sem jött panasz a tantárgyi követelményekre, sőt
>>>> pont ellenkezőleg.
>>>> A nem opcionálisan választható pontok, éppen a félévközi tanulási
>>>> hajlandóságot csökkentenék.
>>>>
>>>> Ăśdv.:
>>>> Renáta
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Antali MátĂ© <antali.mate at sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 24., H,
>>>> 22:50):
>>>>
>>>>> Hibás változatot csatoltam, ebben már benne van, hogy a jelenlét
>>>>> ellenőrzése opcionális...
>>>>>
>>>>> Antali MátĂ© <antali.mate at sze.hu> ezt Ărta (idĹ‘pont: 2022. jan. 24.,
>>>>> H, 21:48):
>>>>>
>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>
>>>>>> TárgyfelelĹ‘skĂ©nt kĂ©szĂtettem egy követelmĂ©ny tervezetet Statikához,
>>>>>> néhány kisebb változást szeretnék a tavaszi félévtől.
>>>>>>
>>>>>> Mivel sokan vagyunk, jó lenne, hogy akit érint, véleményezné, ha
>>>>>> lenne ellenvetése.
>>>>>>
>>>>>> Az előzetes visszajelzések alapján úgy gondoltam, hogy egyes
>>>>>> változások egyelőre csak opcionálisak lennének, és a követelmény
>>>>>> lehetőséget adna az előadóknak, hogy válasszon több lehetőség közül.
>>>>>>
>>>>>> MellĂ©keltem a követelmĂ©ny tervezetet, ĂşjraĂrtam, Ă©s betettem az
>>>>>> egyetemi arculathoz illő formátumba.
>>>>>>
>>>>>> A változási javaslatok a következők:
>>>>>> Egységesen kezelt változások
>>>>>>
>>>>>> 1. *A kettes osztályzat minimumszintjét nem a ZH+vizsga
>>>>>> összegĂ©bĹ‘l számĂtott 48/120 pontnál, hanem kizárĂłlag a vizsgábĂłl számolt
>>>>>> 32/80 pontnál határoznánk meg.*
>>>>>>
>>>>>> *Indoklás:* A mostani vizsgákon több olyan hallgatóval találkoztam,
>>>>>> akik stabilnak látszĂł tudással, 35-40 pontra teljesĂtettĂ©k a vizsgát, de a
>>>>>> gyatra ZH eredmény miatt meg kellett buktatnom őket, mert nem érték el a 48
>>>>>> pontot. Azt gondolom, ha valaki a ZH-k óta sokat tanul, és a vizsgát képes
>>>>>> 40%-ra megĂrni, azt át kellene engednĂĽnk.
>>>>>>
>>>>>> 1. *A 3-4-5 osztályzatok alsó határát a 120 pontos skálán rendre
>>>>>> 60, 80 Ă©s 100 pontban állapĂtanánk meg.*
>>>>>>
>>>>>> *Indoklás*: A kerek értékek jobban követhetőek a hallgatók és a
>>>>>> javĂtĂłk számára is. A 3-4 jegyeknĂ©l a változás nem jelentĹ‘s (62->60 illetve
>>>>>> 76->80), de a változás kicsit széjelebb húzza a skálát. Az 5. jegynél a
>>>>>> magasabb határ (91->100) segĂti, hogy az ötös egyfajta "elit" osztályzattá
>>>>>> válhasson.
>>>>>> Opcionális választható változások
>>>>>>
>>>>>> (Ezek úgy kerülnek be a követelményekbe, hogy az előadó dönthet két
>>>>>> lehetőség közül.)
>>>>>>
>>>>>> 1. *Opcionálisan (az előadó döntésén múlik) megszűnne a
>>>>>> megajánlott jegy.*
>>>>>>
>>>>>> *Indoklás:*
>>>>>>
>>>>>> - A megajánlott jegy kevés embert érint, és nem látom igazán az
>>>>>> előnyét.
>>>>>> - Ha nincs megajánlott legy, a legjobb hallgatók kb. egy hónappal
>>>>>> többet tanulnak Statikát.
>>>>>> - Ha nincs megajánlott jegy, lehet a ZH-t könnyebb, beugró
>>>>>> jellegűre venni, és nem lesz gond abból, hogy kisebb tudással kap valaki
>>>>>> jobb jegyet, mert a vizsga még mindenképpen ott lesz.
>>>>>> - Ha nincs megajánlott jegy, a 2. ZH-t lehet hamarabb, 11-12
>>>>>> hĂ©ten Ăratni, mert nem gond, ha nem fedi le az egĂ©sz anyagot.
>>>>>>
>>>>>> De aki szeretné, nyugodtan tartsa meg a megajánlott jegyet. A
>>>>>> követelmény lehetőséget ad erre, az előadónak ezt év elején kellene
>>>>>> kihirdetnie.
>>>>>>
>>>>>> 1. *Opcionálisan (az elĹ‘adĂł döntĂ©sĂ©n mĂşlik) elĹ‘Ărnánk a
>>>>>> gyakorlaton való kötelező részvételt, melyet katalógussal ellenőriznénk.*
>>>>>>
>>>>>> *Indoklás:* Sok érv és ellenérv van a témában, most nem
>>>>>> részletezném. Mindent összevetve azt gondolom, a kötelező jelenlét növelné
>>>>>> a gyengébb hallgatók aktivitását, növelné a személyes hallgató-hallgató és
>>>>>> hallgató-oktató interakciók számát és csökkentené a bukási arányt. A
>>>>>> "Statika A" kurzuson most tavasszal kĂsĂ©rleti jelleggel Ăgy fog menni. A
>>>>>> tervezetben az aláĂrás feltĂ©telekĂ©nt Ărtam elĹ‘ a gyakorlatok 70%-án valĂł
>>>>>> részvételt (10 alkalmon kell ott lenni). A maradék 4 alkalom lehetőséget ad
>>>>>> a távolmaradásra betegség és sürgős ügyek esetén.
>>>>>>
>>>>>> Aki előadóként nem szeretné, a követelmény szerint nem kell
>>>>>> csinálnia, csak jelezze év elején a hallgatóknak, hogy nem ellenőrzi a
>>>>>> jelenlétet.
>>>>>>
>>>>>> *MellĂ©keltem nĂ©hány diagramot*, mely az 1-3 mĂłdosĂtások hatását
>>>>>> mutatja grafikusan.
>>>>>>
>>>>>> Kérem, aki szokott Statikát tartani, nyugodtan mondjon véleményt,
>>>>>> esetleg javasoljon további fejlesztési lehetőségeket.
>>>>>>
>>>>>> A hĂ©t vĂ©gĂ©ig kellene vĂ©glegesĂteni, hogy ez alapján lehessen tervezni
>>>>>> a tavaszi félévet (különösen a 3. pont miatt).
>>>>>>
>>>>>> Ăśdv:
>>>>>>
>>>>>> Máté
>>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> amt-l mailing list
>>>>> amt-l at sze.hu
>>>>> http://www.sze.hu/mailman/listinfo/amt-l
>>>>>
>>>> _______________________________________________
>> amt-l mailing list
>> amt-l at sze.hu
>> http://www.sze.hu/mailman/listinfo/amt-l
>>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://www.sze.hu/pipermail/amt-l/attachments/20220126/6df8d0d0/attachment-0001.html
További információk a(z) amt-l levelezőlistáról